Veriyi kaydetmek

scallywag
29-01-2010, 13:42   |  #1  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
379 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2007

Yazdığım oyunda puanlama mevcut .Oyun kapanana kadar alınan puanları ekranın alt köşesinde yazıyorum ancak benim istediğim oyunu kapayıp tekrar açtığımda alınan puanlar(en yüksek,en düşük vs).Bu verileri bellekte tutmak için ne yapmam gerek? Teşekkürler. . .

Kapalı Hesap (101323)
29-01-2010, 15:22   |  #2  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 0
3,337 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2008

değişkenleri sabitle  const a=5  gibi  yada static a=6 gibi benim bildiğim böle yanlısım varsa  affola
bu değişkenler  stack bölgesinde saklanır  değer type  tipidir    heap bölgesinde saklananlar metinsel yazıları  saklamak için kullanılır  bunlara string denir   tipi ise  referance type  dır  yanlısım varsa  affola

Son Düzenleme: Kapalı Hesap (60923) ~ 29 Ocak 2010 15:27
loseface
29-01-2010, 15:41   |  #3  
loseface avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 2
1,757 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2008

Sabitle  diyosunda sabitlerin değeri değitirlmez oyun boyunca adamın o aşşağıda yazacağı değerde değişecek.
Veri tabanlarıyla halledersin gibime geliyor.Bi kolona atarsın.Durmadan o değer değişir oyuna göre.Bende pek anlamam oyun işlerinden kendimce bir yorum yaptım belki bir fikir oluşturur.

Kapalı Hesap (101323)
29-01-2010, 15:44   |  #4  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 0
3,337 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2008

o zaman byte  değişkenini kullansın byte a=4  gibi

loseface
29-01-2010, 15:53   |  #5  
loseface avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 2
1,757 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2008

Nasıl izah edeyimki sana şimdi.Bak şimdi senin düşüncen birkere uygulanacak program için.Oyun kapatılıp açılacak.Bilgisayar kapatılıp açılacak.O değişkenlerin hep ramde saklanması mümkün değildir.Belki mümkündür ama ben bilmiyorum.Onun için değişkenle olacak iş değil gibime geliyor.

HakkyX
29-01-2010, 16:45   |  #6  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
82 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2009

Loseface kardeşim bence daha stabil konulara bi gözat bu stack ve heap konuları seni aşmış anladıgım kadarıyla kafan iice karışmış :D pc kapandıgı zaman ramda pc nin babası olsa yine silinir. 2. si loseface snn dedigin gibi asla olmaz stack ve heap ın mantıgını oturamamışsın veya yanlış anlamışsın stack da tutun iblgi kaybolmaz die bi kaide yok böyle bişi düşünülemez bile arkadasın yapmış oldugu programada veritabanı nı ortaya sürmek işe yarar ama yanlış bir düşünce 2 tane veri için veritabanı kullanılmaz haliyle :)) ozaman ya .dat dosyasına kaydedip hızın keyfine varıcaksın zor biras :) veya .txt dosyasına kaydedip biras hem az kod hem normal bir hız ama .txt dosyası oldugu için güvenilir değil :) ozaman hem hız hem birazda güvenlik hemde az kod diyorsanız Kayıt defteri tam sana göre arkadasım..( Başlat > Çalıştır > regedit )
Bu makelede c# kayıt defteri işlemleri var bb :D

 

Hakkı Eser
eser.hakki@hotmail.com

scallywag
29-01-2010, 20:23   |  #7  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
379 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2007

Arkadaşlar yardımlarınız için teşekkür ederim. Kodu C++ da yazdım ayrıca veritabanına  kod yazacak kadar gelişmedim daha :) Oyun dediğim şey ise console dan oynuyorsun ama fonksiyonu çok kontroller falan baya geliştirdim . Çok hoşuma gitti aklıma ne geldiyse yaptım tek kafama takılan bu puanlama işi onu console da zor gibi umarım bir gün görsel olarak çalışır bunu da yaparım :) Tekrar Teşekkürler...