Arkadaşlar selam. Bu korona günlerinde başıma gelen bir olayı, sizin de faydalanmanız için sizlerle paylaşarak zaman geçirmeye karar verdim. Geçtiğimiz yıl haziran ayında, o dönem 84.000 km'de olan, ful yetkili servis bakımlı bir 2011 Volkswagen Golf 1.4 TSI 122 PS DSG Highline araç satın almıştım.
Bu, ilk Volkswagen’im değil ancak ilk TSI motorlu ve DSG şanzımanlı Volkswagen’im olduğu için aracımı almadan önce TSI motor ve DSG şanzımanla ilgili yaşanabilecek sorunları ve şikayetleri forumlardan inceledim ve çıkabilecek sorunlar hakkında bilgi sahibi oldum. Zaten yetkili servis bakımlı bir aracı tercih etme nedenim de bu oldu ki yetkili servislerin, bu tip bakımlı araçlarda yaşanan özellikle DSG sorunlarında iyi niyet garantisi uygulaması, biraz daha güvenerek davranmamı sağladı.
Aracımı her gün kullanan biriyim. Bu şekilde iş-ev arası kullanmaya başladım ve önceleri hiç sorun yokken, geçtiğimiz ay bir sabah işe giderken ışıklarda kalkışta gaza basınca hareket etmedi. Yediğim kornaları bir kenara bırakıp sakin sakin elimden geleni sırasıyla uyguladım. Vitesi D’ye aldım, S’ye aldım ama nafile… Gaza basarken devir yükseliyor, ancak araç hiçbir şekilde hareket etmiyordu. Stop edip, tekrar çalıştırdığımda bu durum düzeldi ve ben de bir kere olan bir sıkıntı diye düşünüp üstelemedim ama içime bir kurt düşmedi de değil. Sonra aynı arızayı bir sonraki hafta tekrar yaptı ve giderek bu durum sıklaşmaya başladı. Daha önce forumlarda okuduğum, sosyal medyada denk geldiğim DSG arızası olabilir mi acaba diye endişelenerek aracımı, İstanbul Anadolu Yakasında evime yakın olan Doğuş'un yetkili servisine götürdüm.
Öncelikle servis yetkilisi arkadaş çok ilgiliydi, onu söylemek isterim. Tarifimden, arızanın DSG mekatroniği ile ilgili olabileceğini söyledi. Yaklaşık 20 dakika bekledikten sonra atölyeden de teşhis geldi: DSG mekatronik arızası! Ben, tabi iyi niyet garantisi konusunu açtım ancak Almanya’nın kararı ile DSG şanzımanda iyi niyet garantisinin bu kadar yaşlı araçlarda artık uygulanamadığı bilgisini aldım. Bu noktada biraz sinirlendiğimi söylemek zorundayım ama servis yetkilisi arkadaş, söylediğim gibi çok ilgili ve anlayışlı olduğu için çok da üzerine gidemedim. Bana, yapılacak olan DSG mekatronik onarımından bahsetti. Yaklaşık maliyetin de 3.500 TL olacağını ancak aracımın model yılı gereği Zibizu Kampanyasına dahil olduğunu ve %30 indirimle 2.500 TL civarında bir maliyete indirim yapabileceklerini söyledi. Açıkçası biraz araştırmadan kabul etmek istemedim ve teşekkür edip ayrıldım.
İnternette detaylı bir araştırma yaptım. DSG onarımı yapan yerleri bulmak oldukça kolay. Dudullu Sanayi, Maslak Sanayi, Bostancı Sanayi’de faaliyet gösteren, şimdi firma adı vermeyeyim 6-7 farklı yerle konuştum, bana yakın olan Dudullu ve Bostancı Sanayide 3 firmaya da gidip aracımı gösterdim, yüz yüze konuştum, fiyat aldım. Açıkçası aldığım fiyatlara çok şaşırdım diyebilirim. Genel olarak rakamlar 2.000 – 3.000 TL arası değişiyordu. 1.500 TL gibi rakamlar da duydum ama buralar biraz fazla merdiven altı geldi diyebilirim. Yaklaşık 10 gün süren bu araştırmanın ardından gerçekten değmez diye düşünerek, Doğuş yetkili servisinden randevu alarak geçtiğimiz Cuma tekrar gittim.
Önceki rakamları teyit edip onarıma onay verdim ve hemen içeri aldılar aracımı. 4 saat kadar süreceğini söyledikleri için de beklemeye karar verdim. Yaklaşık 3,5 saat sonra onarımın tamamlandığını ve teste çıkılacağını söylediler. Araç testten dönünce de fatura kısmına geçtik. Tüm onarım, %30’luk Zubizu Servis indirimi ile birlikte KDV ve işçilik dahil 2.524,72 TL tuttu. Faturada “Mekatronik Set” ve “Mekatronik onarım işçiliği” olarak görünüyor ki Volkswagen’in resmi kayıtlarında şanzıman değişimi şeklinde bir kayıt oluşmadığı için de ayrıca sevindim. Yapılan işlemler 1 yıl yetkili servis garantisine sahip.
Aracımı, bu şekilde 1 haftadır kullanıyorum ve kullanımda hiçbir şey fark etmediğimi söyleyebilirim. Eskisi gibi gayet sorunsuz ve hem gaz tepkileri hem de performans olarak yeni gibi hissettiriyor. Açıkçası sanayi fiyatlarına (hatta Zubizu Servis İndirimi ile daha da aşağısına iniyor bazı sanayi atölyelerinin), yetkili servis garantili bir onarım imkanı olduğunu sizlere de duyurmak istediğim için buraya yazmak istedim. Volkswagen, ortalama bir ikinci el araç fiyatına mal olan DSG şanzıman değişimi yerine bu, nispeten uygun fiyatlı onarımı uygulamaya başlamış. Aklınızda olsun.