YAZICI SORUNU?

DOLUNAY1071
13-05-2006, 17:53   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2006

ARKADAŞLAR BİR SORUNUM VAR VE NASIL OLUŞTU BİLMİYORUM

CANON MP150 MARKA BİR YAZICIM VAR BİR HAFTA KADAR KULLANMADIM (BU SÜRE ZARFINDA SİSTEMİ GÜVENLİ MODDA BAŞLATIP İYİ BİR VİRÜS TEMİZLEME YAPTIM VE  msconfig  İLE BAŞLANGIÇ VE ARKA PLANDA ÇALIŞAN PROĞRAMLARLA BİRAZ OYNADIM ---> BİLMEM ÇÖZÜME YARARI OLURMU)
NEYSE YAZICIYI KULLANMAYA ÇALIŞTIĞIMDA BİLGİSAYAR TANIMIYORDU YAZICIYI, BİRAZ UĞRAŞTIM YAPAMAYINCA
----> SÜRÜCÜYÜ KALDIRDIM KURARKEN "Yeni donanım bulma sihirbazı"   "PRC" SUNUCUSU KULLANILAMIYOR DİYE BİR HATA VERİYOR....
BENDE BİKAÇ YOL DENEDİM
------BAŞLAT -DENETİM MASASI-PERFORMANS VE BAKIM- YÖNETİMSEL ARAÇLAR-HİZMETLERDEN RPC İLE İLGİLİ HERŞEYİ OTOMATİK YAPTIM
------msconfig deki tüm microsoft hizmetlerini açtım
------BAŞLAT ÇALIŞTIRA "net start rpcss" yazdım
  tabi ki GENE olmadı
BU RPC KULLANILAMIYOR HATASINI NASIL DÜZELTİRİM

DAHA DOĞRUSU BU "RPC" Yİ KULLANMIŞ KULLANMAMIŞ UMURUMDA DEYİL "" YAZICIMI NASIL  KULLANABİLİRİM""

viking20
14-05-2006, 13:11   |  #2  
viking20 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 141
7,681 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2006

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Btr%3B224370                                                   http://support.microsoft.com/kb/884564/tr                                            kolay gelsin.

Son Düzenleme: viking20 ~ 14 Mayıs 2006 13:45
DOLUNAY1071
14-05-2006, 19:01   |  #3  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2006

Buraların incelemiştim ama sorunumu hala çözeöedim
Yine de teşekkürler
Önere bileceğin başka çözüm yöntemleri yada bilgi içeren sayfalar var ise buraya yazmanızı isterim format atmadan bu sorunu düzeltmek istiyorum
İnşallah başarırım

viking20
14-05-2006, 19:22   |  #4  
viking20 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 141
7,681 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2006

http://www.superwarehouse.com/Canon_PIXMA_MP150/p/730190(Kendisi))


bu senin yazıcının driver ı.(Windows 98/Me/NT/2000/XP/2003)
Freeware.






HATA MESAJLARINA DA BAKABİLİRSİN.


MANUEL kurulum PDF formatında olarak ( aşama, aşama )veriliyor,arkadaşım sizin sorunun yanıtı yine CANON nun kendi sitesinde gibi,biraz dikkatlice gezinirsen .Saygl.

Son Düzenleme: viking20 ~ 18 Mayıs 2006 00:13
geo
16-05-2006, 00:50   |  #5  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
43 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2006

bence bunlara gerenk yok.. sistem ile ilgili ciddi bir yanlış yaptıysan veya oluştuysa sistem geri yükleme ile birazcık geri git. ve yazıcını tekrar yüklemeye çalış.. windowsun karmaşık web sitesinden ancak kuru bilgi edinirsin. işe yarar bir şey öğrenmek için saatlerce okuman gerekir..

DOLUNAY1071
16-05-2006, 19:30   |  #6  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2006

Bencede bunu denemek işe yarayabilir bu süre zafında pek çok proğram yüklemiştim. Epey bi düzenleme yapmıştım ama ne yapalım bunlar yazıcımı kullanmaktan daha önemli olamayacağı için formata bile razıyken mutlaka denemek lazım....
Adım adım geriye alayım bakayım....
İnşallah düzelir. (Amin)
Düzelsede düzelmese de neticeyi sizlerle paylaşacağım.
Yinede herkeze teşekkürler....

viking20
19-05-2006, 23:04   |  #7  
viking20 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 141
7,681 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2006

sistem geriyükleme ile bu hata giderilebilecek gibi idiyse ,Microsoft çalışanları geri zekalımı niye bu hata kodu ile ilgili özel sayfalar(linkleri mevcut,bakılabilir) açmaya gerek duysunlar.Hemde bir tane de değil açılan  konu başlığı.Ezbere ortaya  birşey atmıyalım.Sistem geri yükleme yapın sorununuz hallolsun derlerdi, iş biterdi:)
[bence bunlara gerek yok ]gibi çok iddalı bir laf etmeden önce, çözüm önerileri sunan kişilerin yazdıklarını çok iyi okumak ,microsoftun sayfalarına da göz gezdirmek-okumak , kavramak,dolayısıylada sorunun ne olduğunu çok iyi anlamak gerekir idi.Doğrusu bu idi.
Örneğin:Sunulan çözüm önerisi:
["Etki alanı bulunamadı", "Sunucu kullanılamıyor" veya "RPC sunucusu kullanılamıyor" hata iletileri alınıyor.
Neden:  Ad kaydı veya ad çözümlemesi sorunu.

Çözüm:  Etki Alanı Adı Sistemi'nin (DNS) kullanılabilir olduğunu ve doğru çalıştığını doğrulayın. İlgili sunucu üzerinde Netdiag /debug komutunu çalıştırın. Bu, NetBIOS, DNS ve hizmetlerin kaydını değerlendirir. Bu işlem sorunu gidermeye yardımcı olmazsa, Microsoft Bilgi Bankası Web sitesindeki 265706 numaralı "DCDiag/NetDiag Facilitate Join and DC Creation" makalesine bakın.

Ayrıca bkz:  Active Directory destek araçları; Windows Destek Araçları’nı Yükleme]ALINTIDIR.

Son Düzenleme: viking20 ~ 20 Mayıs 2006 20:24