2 nehir ust uste

hiko91
04-07-2009, 19:48   |  #1  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 2
1,899 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2008

918 metre ve 500 milyon Euro... Mühendislik bu işte. 
Eski Doğu ve Batı Almanyaları birleştiriyor. 
Berlin yakınında Magdeburg şehrinde Elbe nehrinin üzerinde kurulmuş. 

Şimdi bilin bakalım: 
Köprünün hesaplarında ne gibi bir yük emniyet katsayısı öngörülmüş olması gerekir ki, 8 ila 10 gemi birden köprü üzerinde aynı anda bulunursa herhangi bir çökerti olmasın? 

Cevap: 
Emniyet Katsayısı = 0 
Arşimet kanununa göre suya konulan her nesne kendi hacmine eşit miktarda su ile yer değiştirir. 

Buna göre; 
aynı anda köprü üzerinde hangi ağırlıkta kaç gemi olursa olsun, taşınması gereken yükün ağırlığı değişmeyecektir. Mühendislerin tek hesap etmeleri gereken köprü üzerindeki suyun ağırlığıdır.

tugays77
04-07-2009, 20:10   |  #2  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
227 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2009

peki suyun ağırlığı ne kadarmış zaten köprü neden çöksün boğaz köprüsü çökmedine göre

mustafaasil66
04-07-2009, 20:10   |  #3  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
373 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2008

Süpermiş :D:D

icemanphoenix
04-07-2009, 20:32   |  #4  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
308 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

Arşimet kanununa göre suya konulan her nesne kendi hacmine eşit miktarda su ile yer değiştirir
 
dogru ama dikkat et eşit hacimde su ile yer değişir, eşit ağırlıkta değil.
 
suyun özkütlesi 1 gr/cm küptür. ama oraya yüzerek gelen gemideki metalin özkütlesi bundan kat kat fazladır. buda extradan agırlık anlamına gelir. yani sadece suyun ağırlığından çok daha fazlasını hesaplamak zorundalar.  mesela gemilerin suya batan kısımlarına eş miktarda suyun köprüden tahiliye edilmesine izin verebilecek bir sistem ister. ama bunu yaparkende aynı zamanda gemilerin hala yüzebileceği derinlikte su bulunmalıdır. buradan hareketle köprünün dayanması gereken miktar, su ve üzerindeki gemilerin ağırlığı topamından taşan suyun ağırlığını çıkarırsan gerçek dayanması gerekn agırlığı   hesaplarsın.
buradaki asıl püf nokta sıvıların kendisine uygulanan basıncı her yöne iletebilmeleridir.çünkü o gemiye bir kaldırma kuvveti uygulanır ve bu kuvvet su tarafından tüm temas yüzeylerine dagıtılır. akan bir su kaynagındada bu basınç su kanalı boyunca her yöne dagılacagı için geminin ağırlığı biraz önemsiz hale gelir. yoksa kapalı bir sistem olsaydı yani köprüden bir nehir geçmesede yapay bir su kanalı olsa yani baştan ve sondan sınırlı olsaydı tüm yük köprüye binerdi ve hacim hesabıyla yola çıkan mühendis işinden olurdu ;)
biraz uzun oldu kusura bakmayın Utanma fizikten hatırladıgım kadarıyla bişeyler yazayım dedim :)

ParanoiD
04-07-2009, 20:38   |  #5  
ParanoiD avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,900 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009

Hiç sevmemişimdir fizigi.Ama resim harika gözüküyor.

icemanphoenix
04-07-2009, 20:40   |  #6  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
308 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

ha birde unutmadan. emniyet katsayısı hiçbir zaman 1 den küçük olamaz.  ;)