Selam arakadaşlar,
2. el otomobil alırken nelere dikkat ediyorsunuz? Hangi siteden bakıyorsunuz? hürriyet oto ve sahibinden var bildiğim iki ikinci el otomobil sitesi. Arama kriterleri Hürriyet Oto'da daha iyi gibi ama bilmiyorum. Yardım.
Selam arakadaşlar,
2. el otomobil alırken nelere dikkat ediyorsunuz? Hangi siteden bakıyorsunuz? hürriyet oto ve sahibinden var bildiğim iki ikinci el otomobil sitesi. Arama kriterleri Hürriyet Oto'da daha iyi gibi ama bilmiyorum. Yardım.
İlk olarak ne kadar yol yaptığına bakmak lazım ve alacağımız ikinci el araba 150 bin km'nin üzerinde yapmamış olması gerek yoksa arabayı tamirciden kurtaramazsınız.En ideal 70-90bin km yapmış ikinci el araçlardır.Birde kullanıcıyı tanımak lazım.Arabayı hor mu kullanmış , hep yetkili servislere mi gitmiş , araba vuruk mu bunlara hep bakmak lazım.Almadan önce sahibiyle beraber güzel bi testten geçirerek kendiniz bakmanız lazım.Site olarakta Hürriyet oto daha iyi.Aracın sahibi aracın resmini vermediyse zaten orda bir tezatlık var demektir.O araçlara bakmayın.
İlk olarak ne kadar yol yaptığına bakmak lazım ve alacağımız ikinci el araba 150 bin km'nin üzerinde yapmamış olması gerek yoksa arabayı tamirciden kurtaramazsınız.En ideal 70-90bin km yapmış ikinci el araçlardır.Birde kullanıcıyı tanımak lazım.Arabayı hor mu kullanmış , hep yetkili servislere mi gitmiş , araba vuruk mu bunlara hep bakmak lazım.Almadan önce sahibiyle beraber güzel bi testten geçirerek kendiniz bakmanız lazım.Site olarakta Hürriyet oto daha iyi.Aracın sahibi aracın resmini vermediyse zaten orda bir tezatlık var demektir.O araçlara bakmayın.söylediklerine katılıyorum ama şunu eklemek istiyorum özellikle 100-150Km konusunda, alacağınız 2. el araç Mercedes ise 250000Km olsada (tabiki servis bakımları yapılmış olması şartı ile) gönül rahatlığı ile alabilirsiniz. (Mercedes Kullandığım Çokmu Belli Oldu Acaba ? )</
Özellikle kazalı mı değilmi ona dikkat ederim. Benim için birinci sırada o var. İkinci olarakta boyasına çok dikkat ederim. Bir yerinde çürük varsa benim için önemlidir. İçersinde sigara içilmiş mi diyede bakarım.
şöyle bir tüo veriyim:
1. koltuk minderlerine bakın (bu durum aracın km si yaşına göre çok düşükse ve kmsi ile oynandığını düşündüğünüz zaman kullanılacak bir yöntem) aracın minderleri çökmüşse araçın kmsi gerçeği yansıtmıyor demektir.
2. alın arabayı 5. vitese dek çıkın hızınızda şöyle bir 120 bulsun ve bunu yaparken boş yolda yokuş aşağı yapın yokuş aşağı 120 ile giderken birden ayağınızı gazdan çekin o esnada araba yığılıyor mu yoksa araba aynı hızında seyrediyor ya da daha hızlanmaya çalışıyor mu? eğer araba ayağınızı gazdan kesince yığılıyorsa mootor naneyi yemek üzeredir.
bence Otomobil Devir İşlemleri dikkat edin http://www.otoemlak.com/oto/icerik_detay.asp?id=31
Bu konuda öncelikle katılmadığım bir konu var. Araç boyalı ise bana göre daha iyiç. Çünkü bir önceki araç sahibi arabasına bakımında dikkat ediyor demektir. Aracın kasko daha önceden var mıydı sigorta? 5 nci vites e gerek yok yolda giderken 3 ncü vitesten sona ortalama 100 km çıkıyorsan ve direksiyonda titreme var ise uzak dur. Onun dışında sigara içilmiş mi ? Motor kapağını açar bakarım temiz mi dğil mi ? Akü ne durumda ? Lastiklerin durumu nedir? Km yüksek olsa da birşey olmaz. Çünkü BMW veya Mercedes gibi markalar 750.000 km ye kadar çıkabiliyorlar. Ama yaş ile km orantısı kurmalısın. Aile arabası ise biraz daha için rahat bakabilirsin.
önce sahibinin tipine bakarım aracın hakkında az çok bilgi edinirsiniz tipinden,sonra km sine 5 yaşında büyük araçalrın en az 60 bin km yapması gerek çünkü,60 bin yapmayan araç yatan araçtır,hiç bir aracın yatanı makul değildir,nede olsa çalışan demir pas tutmaz.sonra kapı menteşelerini incelerim boyada sorun varsa ilk burda belli olur,sonra tavana tavan leş gibiyse bol bol sigara içilmiştir.sonra kapudu açtırırım ama kaput kapağını ben kalıdrırım ağırlığından az çok kaç kat boya yediğini anlayabilirsin.sonra ön lastik üstü yanaklarını kaput kapağını oturduğu kenarına bakarım değişmişse hemen kendini burda belli eder yeni vida delikleri açılmıştır(diğer kısımlarada uygulanabilir).ve tabii en önemlisi motor,motoru çalıştırtırım motor sesi çok önemlidir.eğer anlamıyorsak en yakın servise birlikte gideriz ve aracı komple tanırız.ve en son alım satım sırasında aracın vukuatı var mı bunu öğrenmeliyiz....
benim arabam yok yaşımda 18 ama bütün sülale kamyoncu ve şoför olduğu için epeyce bunlara tanık oldum...
ilk önce bakılması gerekenler şunlardır...
- kilometresi ve modeline bakılır
- değişen parça, kaza, boya vs.
- yürüyen aksamına, bakımlarının olup olmadığına bakılır
Öncelikle kaç km yol yaptığına ikincisi motoruna üçüncüsü kaportasına bakarım. siteden pek araba tavsiye etmem direk pazara gidip yerinde görüp almak en mantıklısı çünki sıkışanlar falanda oluo değerinde ucuza bile alman mümkün oluo aracı.
Otomobil ve Emlak ilanlarını ücretsiz ekliyebileceğiniz bir site ve ayrıca haberlerin de bulunduğu bir portal burdan öğrenebilirsiniz http://www.emlakveoto.com/Tum-Otomobil-Haberleri.html
ÜCRETSİZ Kasko Sorgulama
ARACINIZ İÇİN EN İYİ KASKO FİYATINI ARAŞTIRMAK
http://kaskodegersorgulama.blogspot.com/
Kasko sorgulama sitesi size tamamen ücretsiz olarak aracınıza en iyi şartlarda ve fiyatlarda kasko yapabileceğiniz şirketlerin analizini yaparak size sunmaktadır.
Kasko sorgulama, sigorta şirketlerinin aynı türdeki alternatif ürünleri arasında fiyat - sigorta primi, ödeme koşulları, risk kapsamı - teminat gibi özellikleri karşılaştırma imkanı sunan bir hizmettir.
Kasko sorgulama ile sadece üç dakikanızı ayırarak ihtiyaçlarınıza ve bütçenize en uygun kasko poliçesine ulaşırsınız.
e devletten plaka sorgulat
site sahibinden.com
ben önce arabanın bi kaportaya bakarım boyası varmı diye çarpması varmı diye . Sonra araba 2000 sonrasıysa arıza tespit cihazını takar arıza kaydına bakarım . Ne varmış ne yokmuş görürüm . Misal mercedes taktım cihazı baktım geçmişe ardarda 3 defa aynı sıkıntıyı vermiş makine . Ozaman orada durucaksın bi kaputu açacaksın.
ayaküstü bakınca pek birşey anlaşılmaz. iyi bir ekspertize motoru, şaseyi ve yürürü göstermek lazım. bazıları şasesi ekli gelişigüzel toplanmış arabayı orijinal diye uçuk fiyatlara kakalamaya çalışıyor. motor yağına katkı ekleyip bitik motoru sağlam gösteren sahtekarları da es geçmemek lazım.
Ekspertiz raporu ve tramer kaydını sorgulayabilir ve aracın genel sağlık durumu hakkında bilgi edinebilirsin. Ben onlara bakarım genelde.
En öncelikli kriter bütçedir. Bütçeye göre uygun araç alıyorsanız büyük kazası olmamasına dikkat edin. Ufak tefek boya ve kapı gibi değişimleri açıkçası önemsemiyorum. Birde arabayı ustaya/servise/expere gösterin ve sorunları üzerinden pazarlık edin.
ekspertiz yaptırmadan araba almayın
Eskiden otopazarları vardı. Gider bakar beğenir alır çıkardın. Daha iyiydi sanki.