konuyu yanlış açtıgımı fark ettim taşıyamadım tekrar buraya açtım. Yeri Gelecek Oyun Oynayacagım Yeri Gelecek Çizim Yapacağım :)
Olmaz ikisinden birini seçeceksin ya oyun için bir ekran kart önerecez yada grafik çizim için bir ekran kartı önerecez ama yok ben genelde oyun amaçlı dersen
SAPPHIRE HD5970 GDDR5 2GB 512Bit (256Bit*2) ATI DX11 Ekran Kartı (21165-00-51R)
http://www.vatanbilgisayar.com/s ... ils.aspx?I_ID=45565ASUS HD5970 GDDR5 2GB 512Bit (256bit*2) ATI DX11 Ekran Kartı
http://www.vatanbilgisayar.com/a ... ils.aspx?I_ID=42178
POWERCOLOR HD5970 GDDR5 2GB 256Bit Atı DX11 PCIE 2.1 Ekran Kartı
http://www.vatanbilgisayar.com/p ... ils.aspx?I_ID=46235
Bu ekran kartları tam bir oyun canavarlarıdır ama ben grafik çizim-3d modelleme yapacağım dersen o zaman tabiki olması gereken kart ya Nvidia serisinden yada Ati serisinden olması gerek
http://www.nvidia.com/page/quadrofx_family.html
http://www.amd.com/us/products/w ... /ati-firegl-3d.aspx
Profesyonel Ekran Kartı Nedir?
Bu kavramı aslında biraz da biz uydurduk diyebiliriz. Fakat, profesyonel ekran kartlarını şu şekilde açalım: DCC/3D, CAD/CAM vs. tarzı gibi programlar ile çalışanlar için donanımsal ve yazılımsal olarak optimize edilmiş ekran kartlarına verdiğimiz isim. Bu tarz programlar profi yazılımlar(oyun haricindeki) olduğu için profesyonel ekran kartı kavramını kullanıyoruz.
Profesyonel ekran kartları ile normal ekran kartlarını karşılaştırmaya başlamadan önce, günlük ihtiyaçlarımıza bir bakalım. Her ne kadar oyunlar oldukça gelişmiş olsa da, oyunlarda kullanılan poligon sayısı çok fazla değildir. Dolayısı ile, kullanılan ekran kartının süper poligon performansına sahip olması gerekmiyor. İkinci durum ise, sahnelerin gerçekçiliği. Oyunlardan ziyade, profi uygulamalarda gerçekçilik çok daha önemlidir ve bu da ekstra poligon performansı gerektirir.
Bir diğer önemli konu ise, OpenGL tabanlı oyunları oynarken tam ekran çalışırken, bazı profi yazılımlarda, birden fazla pencerede çok yüksek poligon sayısına sahip nesneler ile çalışmak gerekebiliyor. Bu da ekstra poligon performansı demek.
Bir diğer büyük yanılgı ise, testlerdeki ekran kartlarının OpenGL oyunlarındaki performansına bakılarak tercih yapılıyor. Bu da büyük bir yanlış. Zira temel farkı yukarıda söyledik. Profesyonel ekran kartlarının sundukları yüksek poligon performansının yanı sıra, donanım üzerinden 'Wireframe Anti-Aliasing' desteğini de sunması, profi yazılımlara özel olarak adapte edilebilen sürücü modülleri gibi özellikler de, profesyonel ekran kartlarında bulunan özelliklerden.
Sürücü konusunun da çok önemli olduğunun altını çizmek gerekiyor. Nvidia’yı baz alarak örnek verelim. Profesyonel ekran kartlarını şu anda sadece ELSA üretiyor. ELSA, profesyonel ekran kartlarının sürücülerini, generic sürücülerden bağımsız olarak, sıfırdan geliştiriyor. Bu, ciddi bir AR-GE masrafı demektir. Yazılımlara entegre edilen özel modüllerin ise, performans ve kullanım kolaylığı açısından tartışılmaz bir öneme sahip olduğu unutulmamalıdır.
Temel anlamda, aradaki farklar bunlar. Başka bir örnek vermek gerekirse, profi yazılımlarda, Geforce3 tabanlı bir ekran kartının, Quadro tabanlı bir ekran kartından çok geride kaldığını belirtelim.
Yani ilk olarak, OpenGL oyun performansına bakarak profi yazılımlar için ekran kartı seçilmeyeceğini bilmek en önemli şart. Fakat, profesyonel ekran kartı alanların, oyunlarda ve multimedya konusunda hiç bir sorun yaşamayacağını da bilmesi gerekir. Tabii, bu sadece Nvidia’nın ürünleri için geçerli. Eskiden tüm ve günümüzde bazı 3Dlabs ve Evans&Sutherland ekran kartlarına binlerce dolar verip, Direct3D ve multimedya programları çalıştıramayınca epey küfür ediyorlardı.
Şimdi ise, profi yazılım olarak adlandırdığımız yazılımları bir gurup altında toplayalım. Aşağıdaki bölüm ve yazının geneli için gerekli know-how’u sağlayan TET’den Sn. Tayfun Erkeskin’e teşekkürlerimizi iletelim. Ve bir sonraki yazımızda, sizlere derin analiz yapacağımızın sözünü de verelim.
1) DCC/3D Animasyon:
====================
3D Studio MAX/VIZ [Discreet]
Cinema 4D [Maxon]
Electric Image [Electric Image]
Houdini [Side Effects]
Lightwave 3D [Newtek]
Maya [Alias|Wavefront]
N-World, Mirai, Nendo [Nichimen Graphics]
SoftIMAGE 3D/XSI [Avid]
World ToolKit [Sense 8]
Bu gruptaki uygulamalar için,
* yüksek wireframe (poligon) performansı
* yüksek texture (bellek) performansı
gerekiyor.
2) CAD/CAM:
===========
3DPAINT [Parametric Technology Corporation (PTC)]
Ansys [ANSYS]
AutoCAD [Autodesk]
Mechanical Desktop [Autodesk]
AutoCAD Inventor [Autodesk]
CADdy [Ziegler Informatics]
CADKEY 3D [Cadkey]
CATIA [Dassault Systems]
Cimatron [CIMATRON]
ESPRIT [DP Technology]
FelixCAD [FCAD Software]
HiCAD [ISD]
I-DEAS [SDRC]
MasterCAM [CNC Software]
MegaCAD [MegaCAD]
Euclid [Matra Datavision]
MasterCam
Microstation [Bentley]
Patran [MSC]
Pro/ENGINEER [Parametric Technology Corporation (PTC)]
Pro/MECHANICA [Parametric Technology Corporation (PTC)]
Pro/DESKTOP [Parametric Technology Corporation (PTC)]
SolidDesigner [Co-Create]
Solid Edge/Unigraphics [Unigraphics Solutions]
SolidWorks [SolidWorks]
Surfcam [Surfware]
Think [Think 3]
Vellum Pro [Vellum]
Bu gruptaki uygulamalar için,
* yüksek wireframe (poligon) performansı
gerekiyor.
Texture performansı (bellek) gerek_mi_yor.
3) AEC/GIS/CAE:
===============
3D Analyst/ArcView [ESRI]
3D Studio VIZ [Autodesk]
ArcView [ESRI]
ABAQUS [HKS]
ARCAD 3D (Linux) [ARCAD]
Allplan [Nemetschek]
Architectural Desktop [Autodesk]
AutoCAD MAP [Autodesk]
Autodesk Mapguide [Autodesk]
Autodesk World [Autodesk]
CADdy [Ziegler Informatics]
E-Plan, LOGOCAD CAD TRIGA [Wiechers & Partner]
IMAGINE/VirtualGIS [ERDAS]
MicroStation TriForma [Bentley]
MicroStation GeoGraphics [Bentley]
MicroStation PlantSpace [Bentley]
Flotherm [Flomerics]
Marc, Patran, Nastran [MSC-Software]
Bu gruptaki uygulamalar için,
* yüksek wireframe (poligon) performansı
* yüksek texture (bellek) performansı
gerekiyor.
4) VRML/Internet:
=================
Avatar Studio Instant Community [blaxxun]
Cosmo Player [COSMO]
Do3D, VRT, Viscape [Superscape]
Surface Suite, AvatarMaker [Sven Technologies]
TrueSpace [CALIGARI]
Virtual Vision [VR-Systems]
VRML Viewer [Planet 9]
WorldView [Intervista]
World ToolKit [Sense 8]
Bu gruptaki uygulamalar için, yüksek Direct3D performansı olan iyi bir
ekran kartı, genelde yeterli.
Tanımlar:
---------
AEC (Architecture, Engineering, Construction)
CAD (Computer Aided Design)
CAM (Computer Aided Manufacturing
CAE (Computer Aided Engineering)
DCC (Digital Content Creation)
GIS (Geographic Information Systems)
VRML (Virtual Reality Modeling Language)
(Alıntıdır
http://www.ciscotr.com/forum/tek ... ekran-kartlari.html)