Merhaba Arkadaşlar!
2010 yılının Mart ayında Teknosa'dan onların gruplu ürün diye tabir ettikleri ilk sahibinde iade edilen sonra başka müşterileri hasar oranında indirim yapılarak satınlan bir 5800xm aldım cihazın kutusunun üzerinde üzerinde sorun olarak, "telefonun kendi kendine açılıp kapandığı" yazılmış, Teleservice ise telefonun "tekrar programlanarak onarıldığını" belirtmiş.
fakat ben telefonu aldıktan uzun bi süre şu hepinizin malumu olna kapak açıklığı problemini keşfettim
bu sorun yüzünden cihazı 3 defa tamire gönderdim herseferinde "mekanik parça değiştirilerek onarım tamamlanmıştır" yazarak geri gönderildi cihaz, kapağını dahi değiştirdiler fakat ordaki açıklık hala devam etmekte. Normal şatlarda "Tüketici Haklarının korunması Hakkındaki Kanunda" cihaz değişimi veya bedel iadesi uygulanması şartlarından 1 tanesi olan "1 yıl içinde 2 de fazla aynı sorundan dolayı mekanik parça değişimi yapılması halinde tüketici bedel iadesi veya ürünün yenisiye değişimini talep edebilir" şartı yerine yerine gelmiş bulunmakta yani şuanda değişim veya bedel iadesi yapılması gerekmete ancak deminde belirttiğim gibi benim aldığım ürün özürlüydü.
Sizlerden yardım istediğim konu, özürlü olduğunu kabul ederek satın aldığım cihazın, satın aldığımda kutusunun üzerinde belirtilmeyen sorunu olması nedeniyle, değişimini talep edebilir miyim?
Burada bu tarz bir sorunla karşılaşan arkadaşlar vardır diye bu foruma yazdığım, işin hukuki boyutu hakkında yardımcı olmanızı rica ederim .
Şmdiden Teşekkürler
dipnot: cihazın tuş kilidiyle ilgili giderilemeyen bir sorunu var aslında yani tuş kilidi çalışmıyor 5800 kullanan arkadaşlar bilir tuş kilidi anahtarı çalışmadığında cihaz hiç bir şekilde kullanılmıyo
5800 garanti kapsamında değişimi hk!
kanunda bu konuda boşluk olduğu kanaatindeyim cihazı aldığım mağazadaki görevliler "gruplu ürünlerin" değişiminin veya bedel iadesinin mümkün olmadığını söylüyolar, telefon faturasının altında "özürlü ürünlü üründür değişim ve iade işlemi yapılmamaktadır" yazıyo, kaynak gösterbilmeniz mümkün mü? acaba
Yasa koyucuTüketicinin Korunması Hakkında Kanunun “Ayıplı Mal” başlıklı 4. maddesindeayıbı şöyle tanımlıyor
: ”Ambalajında, etiketinde, tanıtma vekullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcıtarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespitedilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veyakullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydalarıazaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya
ekonomik
eksiklikleriçeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.”
Şimdi, Sizin sorunuza vere bileceğim en doğru yanıt; Hakkınızı ararken nelere dikkat etmeniz gerektiğidir;
Cep telefonunu satın aldığınız tarihten itibaren 30 gün içinde durumu derhal satıcıya bildirmelisiniz.
Bu durumda ödemiş olduğunuz bedeli geri alıp sözleşmeden dönebilirsiniz. Tabii ki cep telefonunu da iade edeceksiniz.
Bu arada küçük bir not, eğer başvurunuzda onarım talep etmişseniz, cep telefonunuzu firmaya verdiğiniz günün tarihini de gösterir imzalı kaşeli bir belge almayı ihmal etmeyin olur mu? Bu tedbiri, cep telefonunuzundeğiştirilmesini talep etmeniz durumunda derhal değiştirme yapılmaması halinde de uygulayın lütfen. Zira firmaya ne zaman başvurduğunuz, haklarınızı kullanmanız açısından son derece önemli.
Son olarak satın almış olduğunuz yerde ki görevlilerin sizinle ilgilenmemesi söz konusu olamaz. Özürlü (Kanunen daha doğru olan AYIPLI kelimesi dir.) olup olmaması garanti kapsamında değildir anlamına gelmiyor.
Eğer size satılan cep telefonunun satım sözleşmesinde daha uzun bir garanti süresi yer almıyorsa, cep telefonunuteslim aldığınız tarihten itibaren 2 yıl içinde oluşacak arızalar için firmaya başvurabilirsiniz. İkinci el cep telefonualdığınızda da eğer bu 2 yıllık süreyi geçirmişseniz, sadece ürünü size satan firmaya karşı başvurabilirsiniz, haberiniz olsun.
· İkinci el cep telefonu alırken de yapmış olduğunuz satım sözleşmesini dikkatlice okuyun, aleyhinize olacağını tahmin ettiğiniz unsurlar yer alıyorsa cep telefonunu almaktan vazgeçin.
· Malda arıza olup olmadığını anlamak için muayene edin.
· Ayrıca mutlaka IMEI numarasının faturada yazmasına dikkat edin.
· Aldığınız ürün için, yeni ya da ikinci el olup olmamasına bakmaksızın mutlaka fatura almaya dikkat edin.
· İkinci el ürün alıyorsanız, ilk aldığınız kişinin de faturasını görmeniz iyi olur.