4-5 saniyede tüm dünyanın yokolması demektir
70 yıl zaten mikroskobik zaman algılaması olmayan büyük canlılar için 1 saniyedir bu sebeple mikroskobik canlı 70 sene yaşayıp geriye dönüp baktığında saniyeler yaşamış gibi gelir, gerçek zaman, zamanın içindeki olay sonlanıldığında anlaşılır bu sebeple. çünkü gerçek zamana varamayız.
mesela bir olay yaşa, sonra olaydan sonra geriye bak milisaniye gibidir
yani gerçek zaman 70 senenin 1 saniye olmasıdır
şuan herkes öldü yeminle, 3000000 km/h hızla giden bir araba(zaman)düşünelim
uzun müddet izi egzosu filan kalır
sen osun gerçekte
bazı oyunlarda fark edersiniz ki lag vardır, bi yere 5 saniye sonra varılır. çünkü oyunun gerçek zamanı sizi hareketlerinizden ileridedir. serverin (gerçek oyun zamanının) hızına yetişemez kişisel internet bağlantısı
eğer yetişseydi çabucak o noktaya varırdı karakteriniz, siz gerçek varmanız gerektiği noktayı görürdünüz ama göremiyoruz çünkü lag var daha gerisini görüyorsunuz, yani yaşanıp geçmiş kısımlarını görüyorsunuz oyunun
uzay-zamana göre mikroskobik canlıların zaman algılaması da böyledir. gerçek zamanın içinde yaşasaydık hemen ölürdük. oyunda lag olduğu için karakterin varması gereken gerçek nokta karakterin gözünde gözükmüyor ama spectatorden bakınca gözükür dışarıdan (spectator odluğunuzda server zamanının ve lagının dışında kalırsınız)
insanın nihai doğrusal yolunda varacağı noktada ölümdür, yani gerçek zamanda ölüdür, ancak ve ancak spectator olunarak bakıldığında insanın gerçek surretinin 1 saniye yaşayıp öldüğünü görürüz.