Genel Adsl Sorunları ve Çözümleri - 1
1 . Adsl Link ışığı sabit olarak yanmıyorsa
* Adsl Hattınız açılmamış olabilir.
* Telefon hattınızın açık olduğuna ve parazit olup olmadığını kontrol edin.
* Telefon ve Adsl bağlantı kablolarının doğru şekilde bağlanıp bağlanmadığını kontrol edin.
* Modeminizi ve Bilgisayarınızı birkaç kez kapatıp açın.
* 444 03 75 numaralı Adsl Teknik Desteğini arayarak.Sorununuzu açık birşekilde anlatın.
* Adsl Teknik Destek hattından hattınızın kontrol edilmesi talebinde bulunabilirsiniz.Gönderecekleri elemanlarla apartman girişine kadar olan bağlantı kablolarınız kontrol edilerek bir sorun olup olmadığı size bildirilir.Ayrıca apartman içinde tesisat problemlerinide görebilirler.
2 . Adsl Bağlantı sorunları ( Genel )
a ) Bağlantım çok yavaş
b ) Download hızım çok yavaş
c ) Internet Bağlantım devamlı olarak kesiliyor
d ) Hiçbir program çalışmadığında veya işlem yapmadığım zamanda bile sağ alt köşede bulunan bilgisayar ikonu devamlı olarak yanıp sönüyor.
e ) Bazı sayfaları görüntüleyemiyorum
a ) Bir port scanner programı bulup Port kontrolü yapıyorsunuz. Scan sonucunda tehlikeli servisler olarak bilinen ve değişik türde saldırılara maruz kalan özellikle 21, 23, 135, 137, 138, 139, 445 portlar açık ise Dökümanlar bölümünden Adsl Windows ve Port Güvenlik yazılarını okuyup uyguluyorsunuz.
Eğer değişik bir port Açık ise Download bölümünden [ Active Ports ] programını yükleyip Program Kurulumları bölümünden kurulumunu ve kullanımını ögrendikten sonra portlarınızı incelemeye alıyorsunuz.Internetten bilgisayarınıza gelen bağlantıları kontrol edin ve bu bağlantıların hangi porttan geldiğini inceledikten sonra www.google.com a girerek o portu hangi program, virus veya trojan kullanıyor kapatmak ve güvenliğini sağlamak için neler yapabilirim diye araştırma yapabilirsiniz.
Paylaşım programı kullanan, crack veya adult sitelere giren arkadaşlar bilgisayarlarında internet bağlantılarını her zaman kontrol etmelidirler. Bu tür programları ve siteleri kullanan kişiler bilgisayarlarına hertürlü Virus, trojan, backdoor gibi birçok zararlı yazılımı bilmeden yükleyebiliyorlar.Bu yazılımlar bilgisayarınızda port açarak kullandığınız bağlantıyı sömürebiliyor ve sisteminize zarar veriyor.
b ) Download hızı yavaş olan kullanıcılar öncelikle www.download.com gibi yükleme yapabileceğiniz bir siteye girin( Türkçe download siteside olabilir ). Download boyutu yüksek bir kaç dosya bulun ve yüklemeye başlayın ( Yüklemeyi yarıda kesebilirsiniz ). Bu yükleme testinde bakmanız gereken şey download hızınızın belli bir ölçüde durması Örnek: benim download hızım 26 - 27 de sabitleniyor fakat bu hız bazı download sitelerinde 13-14 olabilir.Bu sebeple Birkaç download sitesinde ayrı ayrı test yapın.
Download hızınız normal fakat Websitelerini yavaş açıyorsanız. Kullandğınız firewall veya Anti-Virus programı webden gelen herşeyi kontrol ettiği için normal olarak belirli bir yavaşlama olur.Ant-Virus ve Firewall programlarını kapadınız ama sayfalar yine yavaş açılıyorsa diğer sayfalarda denemeler yapmanız gerekebilir.Diğer sayfaların açılma hızını karşılaştırmalısınız.
c ) İnternet bağlantınız devamlı olarak kesiliyorsa hattınızda parazit olabilir, bağlantı kablolarınızda temassızlık kopukluk, yukarıda anlattığım sorunlardan bazıları, elektrik voltaj yüksekliği veya düşmesi, telefon ana kablolarında veya modeminizde bir sorun olabilir.Bunları kontrol ederek sorununuzu çözmeye çalışın.
d ) Hiçbir program çalışmadığında veya işlem yapmadığım zamanda bile sağ alt köşede bulunan bilgisayar ikonu devamlı olarak yanıp sönüyorsa.Yukarıda anlattığım sebeplerden kaynaklanan bir sorun olabilir.Active Ports programını kullanarak internetten bilgisayarınıza bilgisayarınızdan internete bağlı olan programları ve bağlantıları kontrol ederek önleminizi alın.
e ) Girmeye çalıştığınız Web sayfasında bir problem olabilir. Diğer siteleri açmayı deneyin yinede sorun devam ediyorsa DNS numaralarını değiştirerek tekrar deneyin. Ayrıca yaptğınız tüm ayarları tekrardan gözden geçirin.
3 . İnternetteki paylaşım programlarını ve internetten oynanan bazı oyunlar için sabit Ip adresi alıp bazı portlarımı açmam gerekiyormuş bu konuda ne yapabilirim ?
* Dökümanlar bölümünden [ Sabit Ip Almak ] ve [ Adsl de Port Açmak ] yazılarını inceleyebilirsiniz.
Genel Adsl Sorunları ve Çözümleri - 2
İnternete bağlanmak için neler yapmanız gerekiyor.
1- Öncelikli olarak bir ADSL modem temin etmelisiniz. Modem temin ederken Telekomünikasyon Kurumu onaylı olmasına, garanti süresine, teknik destek verip vermediğine, kolay kurulum programı olup olmadığı gibi hususlara dikkat ediniz. Modem temin ettiğiniz bayiden modem kurulumu için neler yapmanız gerektiği konusunda da mutlaka bilgi alınız.
Şekil–1 de gösterildiği gibi modem bağlantınızı yapınız.
Şekil–1: ADSL Modem Bağlantısı.
3- Windows XP işletim sistemi kullanıyor iseniz; Bilgisayarınızın “Yerel Ağ Bağlantısı Durumu” “İnternet Erişim kuralları (TCP IP)” sekmesinden “Özellikler”e girerek “Otomatik Olarak IP Adresi Al” ve “DNS sunucu adresini otomatik olarak al” butonlarını seçili duruma getiriniz. (Bazı modemlerde özel ayar gerekebilir. Bu konuda modem aldığınız bayiden bilgi alınız.) (Şekil–2)
4- Windows 95/98/2000 kullanıcıları ise; Başlat (Start) - Ayarlar (Settings) - Denetim Masası’nı (Control Panel) tıklayın, Denetim masasında Ağ (Network) ikonuna çift tıklayın, TCP/IP için “Özellikler”e (Properties) tıklayın, IP Adresi (IP Address) kısmında IP adresini otomatik al seçeneğini seçin. Tamam’a basın. Tekrar Tamam’a basın.
5- Modeminizi açınız ve 30 saniye kadar bekleyiniz.
6- Her modem için verilen Kolay Kurulum Programı 'nı çalıştırarak kurulumu (kullanıcı adı, şifre, bağlantı tipi, vb bilgileri girerek) yapınız.
7- Modem kurulum programı yok ise bilgisayarınızdaki internet tarayıcı (Internet Explorer veya Netscape Navigator) ile modemin kitapçığında verilen IP adresi aracılığı ile modem ayarlarınızı yapınız. (Ayarlar modem tipine göre değişiklik gösterdiği için modem aldığınız bayiden modem ayarı konusunda yardım talep ediniz. Kullanım kitapçığında da gerekli bilgiler mevcut olmalıdır.)
Şekil–2: TCP/IP ayarları.
8- Modem üzerindeki Power lambası modemin enerji bağlantısı yapıldığında sürekli olarak yanar. Gerekli bağlantılar yapılıp kurulum tamamlandıktan sonra modem üzerindeki ADSL/SYNC/PPP lambası ilk başta yanıp söner haldedir. Bu lamba modem Türk Telekom ADSL sistemine bağlantısını sağladı ise sürekli olarak yanmaya başlar.
Karşılaşılabilecek Muhtemel Sorunlar ve Çözümleri:
1- Modem buluşmuyor/senkron olmuyor. (Modem üzerindeki ADSL/SYNC/PPP ışığı yanmıyor veya sürekli olarak yanıp sönüyor durumda)
Şekil-1’de verilen bağlantının bire bir uygun yapılıp yapılmadığını kontrol ediniz. Bağlantı doğru yapılmış ve yeni ADSL müşterisi değilseniz, borcunuzu ödeyip ödemediğinizi kontrol ediniz. Borcunuzdan dolayı ADSL bağlantınız kapatılmış ise modeminiz senkron olmaz.
2- Modem senkron oluyor fakat internete çıkamıyorum.
Türk Telekom tarafından verilen kullanıcı adı ve şifrenizin Modem ayarları yapılırken doğru şekilde girildiğinden emin olunuz. Kullanıcı adı ve şifre doğru ise Şekil-2’deki ayarları kontrol ediniz.
3- İnternet hızı çok yavaş.
Öncelikli olarak bilgisayarınıza virüs bulaşmadığını kontrol ediniz. Mutlaka virüs koruması yapan bir program kullanmanız tavsiye edilir. Bilgisayarınızda virüs olmadığından emin iseniz, bilgisayarınız üzerindeki tüm uygulamaları kapatıp http://speedtest.ttnet.net.tr/ adresinden hız testi yapınız.
4- İnternet Bağlantısı sık sık kopuyor?
Bazı modemlerde Idle Time out, bazı modemlerde always on gibi seçenekler mevcuttur. Bu ayarlamanın doğruluğunu kontrol ediniz. Doğru ise splitter arızalı olabilir. Türk Telekom’dan gelen telefon hattınızı test amaçlı geçici olarak modeme direkt takınız. ADSL normal çalışıyor ise splitter veya splitter modem arasındaki kablo arızalı demektir. Yeni bir splitter/koblo temin ederek bağlantınızı Şekil-1’deki duruma getiriniz.
5- Modem ayarlarına girilmiyor.
Modemi resetleyiniz ve tekrar deneyiniz. Problem devam ediyorsa modem aldığınız bayi ile irtibata geçiniz.
6- İnternete girebiliyorum fakat telefonum çalışmıyor?
Şekil–1 de verildiği gibi bağlantının yapıldığından ve telefonunuzun sağlam olduğundan emin olunuz. Bağlantı doğru ise Türk Telekom’dan gelen hattı direkt olarak telefona takarak kontrol ediniz. Eğer telefonunuz çalışıyorsa splitter-telefon arasındaki kablo arızalı veya splitter bozuk demektir.
ALINTIDIR::