Arkadaşlar her yerde görüyorum bu anti-aliasingi.Yok 4x 6x 16x falan.4x'te ne oluyor 16x'te ne oluyor ? Birisi açıklarsa çok iyi olucak :)
Anti-Aliasing Nedir ?
Konuyu açmadan google'a yazsanız bir ön bilgi edinebilirsiniz.Ben yazıp bi site buldum buyrun:http://www.webmastersitesi.com/w ... -aliasing-nedir.htm
bunun ne olduğu tam olarak açıklamak çok teknik detay olur ama madem merak ediyorsun bunu senin anlamanın en kolay yolu bir oyun açıp oyun ayarlarına girip anti ayarları tek tek 4x 6x 8x gibi ayarlayıp oyundaki görüntü farklarına bakmandır o zaman gerçekten ne demek istediğimi anlayacaksın.
Türkçesi Doku yumuşatma demektir. Açılırsa oyundaki görüntünün kalitesi artar. Karakter ve objelerin kenarlarındaki tırtıklanmalar giderilir daha gerçekci görünür. Ekran Kartı yeterince güçlü değilse açmak tavsiye edilmez. Performansta düşüş olur. Alınan FPS değerleri düşer.
Kisacasi 3 boyutlu cizimlerde koselerin daha yuvarlak, purusuz olmasini sagliyor. Sonucta bir kibrit kutusunu uc boyutlu cizmek-modellemek kolay, ama koseleri olmayan birseyin mesela bir vazonun modellenmesi daha zor. Ve konudada goze hos gelmeyen modellemeler olabiliyor.. Anladigim kadariyla bu asamada kesisim yerlerinin daha gercekci goruntulenmesine yardim ediyor.. Ben bu sekilde biliyorum, yanlis bildigim birsey varsa soyleyin.
Bulanıklaştırma yöntemini kullanarak objelerin üzerindeki tırtıkların azalmasını sağlar edge ise objedeki polygon sayısını arttırarak cisimlerin daha net ve daha açık görünmesini sağlar.(parlak)
En alttaki araba resimlerine bakarsan anti alasing ve edgenin farkını anlarsın.
ya en kabaca arkadaşın dediği gibi oyundaki tırtıkları yok ediyor kapalıyken bi silahlı oyun a. silaha bak bide açıp silaha bak bi nevi oyundaki kenarlara törpü yapıyor :D AMA açarsan ekran kartına çok yük binditiyor kasmalar çoğalıyor.