Anti-Aliasing Nedir ?

volkan298
06-03-2011, 21:12   |  #1  
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
137 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2010

Arkadaşlar her yerde görüyorum bu anti-aliasingi.Yok 4x 6x 16x falan.4x'te ne oluyor 16x'te ne oluyor ? Birisi açıklarsa çok iyi olucak :)

Son Düzenleme: volkan298 ~ 06 Mart 2011 21:12
Kapalı Hesap (153535)
06-03-2011, 21:22   |  #2  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 27
2,297 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009

Konuyu açmadan google'a yazsanız bir ön bilgi edinebilirsiniz.Ben yazıp bi site buldum buyrun:http://www.webmastersitesi.com/w ... -aliasing-nedir.htm

Jubei76
06-03-2011, 21:22   |  #3  
Jubei76 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 6
3,579 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2009

bunun ne olduğu tam olarak açıklamak çok teknik detay olur ama madem merak ediyorsun bunu senin anlamanın en kolay yolu bir oyun açıp oyun ayarlarına girip anti ayarları tek tek 4x 6x 8x gibi ayarlayıp oyundaki görüntü farklarına bakmandır o zaman gerçekten ne demek istediğimi anlayacaksın.

Coskun.Abi
06-03-2011, 21:30   |  #4  
Coskun.Abi avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
425 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2011

Türkçesi Doku yumuşatma demektir. Açılırsa oyundaki görüntünün kalitesi artar. Karakter ve objelerin kenarlarındaki tırtıklanmalar giderilir daha gerçekci görünür. Ekran Kartı yeterince güçlü değilse açmak tavsiye edilmez. Performansta düşüş olur. Alınan FPS değerleri düşer.

Tuğsan
06-03-2011, 21:32   |  #5  
Tuğsan avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
879 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

Kisacasi 3 boyutlu cizimlerde koselerin daha yuvarlak, purusuz olmasini sagliyor. Sonucta bir kibrit kutusunu uc boyutlu cizmek-modellemek kolay, ama koseleri olmayan birseyin mesela bir vazonun modellenmesi daha zor. Ve konudada goze hos gelmeyen modellemeler olabiliyor.. Anladigim kadariyla bu asamada kesisim yerlerinin daha gercekci goruntulenmesine yardim ediyor.. Ben bu sekilde biliyorum, yanlis bildigim birsey varsa soyleyin.

Kapalı Hesap (153334)
06-03-2011, 22:28   |  #6  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 186
6,419 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009

Bulanıklaştırma yöntemini kullanarak objelerin üzerindeki tırtıkların azalmasını sağlar edge ise objedeki polygon sayısını arttırarak  cisimlerin daha net ve daha açık görünmesini sağlar.(parlak)
En alttaki araba resimlerine bakarsan anti alasing ve edgenin farkını anlarsın.

https://www.chip.com.tr/forum/nfs ... inligi_t194607.html

Son Düzenleme: Kapalı Hesap (174034) ~ 06 Mart 2011 22:31
okinkurt
07-03-2011, 09:29   |  #7  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 308
4,897 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2010

ya en kabaca arkadaşın dediği gibi oyundaki tırtıkları yok ediyor kapalıyken bi silahlı oyun a. silaha bak bide açıp silaha bak bi nevi oyundaki kenarlara törpü yapıyor :D AMA açarsan ekran kartına çok yük binditiyor kasmalar çoğalıyor.

KENAN_35
07-03-2011, 12:17   |  #8  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 2
990 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2010

tırnak törpüsüdür