Arızalar neden garanti bitince ortaya çıkıyor

CHIP Online
18-05-2009, 13:15   |  #1  
CHIP Online avatarı
OP www.chip.com.tr
Teşekkür Sayısı: 26
36,771 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2004

Elektronik cihazların neden çoğunlukla tam garantisi bittiğinde arızalandığını hiç merak ettiniz mi?

Okumak için: https://www.chip.com.tr/konu/Ariz ... -cikiyor_12822.html

Resimlerle: Donanım dünyasının en büyük 10 hayal kırıklığı

Bir cihaz alırsınız ve severek kullanmaya başlarsınız. Ama bir gün arızalanır. Aklınıza hemen garantisi gelir. Garanti kâğıdını bulduğunuzda ise sizi bir şok bekler: Garanti geçen hafta bitmiştir.

Birçoğumuzun karşılaştığı bu durum ne bir "Murphy kanunu" ne de şans: Sadece biraz psikoloji ama aslen de üretim uygulamaları.

Cihazlarımızın tam garanti bittiğinde arızalanmasın sebebi aslında onların böyle tasarlanmış olması. Yani onların garanti dışında arızalanması aslında beklenen bir durum. Sonsuza kadar sağlam kalacak cihazların kârının düşük olduğunu fark eden üreticilerin geliştirdiği bu yaklaşım cihazların garanti süresince sağlam kalmasını, ama garanti biter bitmez arızalanmasını öngörüyor. Bu garanti süresi ise tüketicinin "parasının karşılığını aldığını düşündüğü süre" olarak tanımlanıyor.

Tüm konu: Arızalar neden garanti bitince ortaya çıkıyor

Resimlerle: Donanım dünyasının en büyük 10 hayal kırıklığı


Kaynak: www.chip.com.tr

Tartışıyoruz: Siz de garanyi - arızalanma dengesinden muzdarip misiniz?

dextercan
18-05-2009, 13:32   |  #2  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,624 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2009

Bencebizim bilmediğimiz çok üstün bir yapay zeka kullanıyorlar.Mesela bir su ısıtıcısı garanti süresi bitince şirketine para kazandırmak için kendini bozuyor.Hatta bu su ısıtıcısı kendi kendine de öğrenebiliyor olabilir Sibersonik bir zekası var siborglar gibi.(terminatör dizisini izledimde bu aralar)

umut101010
18-05-2009, 14:34   |  #3  
umut101010 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,672 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2007

kim ne derse desin bu elektorinik eşya şans işi malı iyisi denk gelcek

Son Düzenleme: umut101010 ~ 18 Mayıs 2009 14:34
Mehmet-
18-05-2009, 14:44   |  #4  
Mehmet- avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
2,296 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2008

Nokia zamanında 3310'u üretti ve sanırım ondan ders aldı ki artık onun kadar sağlam telefon üretmiyorKahkaha

Hiper£l£v£nKids
18-05-2009, 15:32   |  #5  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
2,310 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2008

Evet ya, benim HDD garantisi bittikten 3 gün sonra bozuldu.

mgp
18-05-2009, 15:58   |  #6  
Üye
Teşekkür Sayısı: 0
55 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2009

haha ne hoş bir rastlantı tam önümde bir hp laptop var. ve klasik nano panel kullanmaya hevesli bir zavallının..onlarca kez insanlara anlatmama rağmen hala nano panelli cihazlar almaya taraftar buluyorum etrafta birde gereksiz boş konuşan insanlar. en sonunda bana geldiklerinde de ise mevcut panelin bir kod ile zamanlandırıldığına inandığımı söylüyorum.kimse inanmıyor çok güzel bir yazı olmuş chip kendini aştı kalıpların dışına çıktı tıpkı eski günlerdeki gibi :))
ha laptop'a ne mi olacak ona ön panelin fiyatını söyleyeceğim dediklerim kulaklarına perçinlenecek Ağzı kulaklarına varıyor

H@ckerCesur
18-05-2009, 16:39   |  #7  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,881 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008

Ben bir ürün aldıgım zaman bozulursa garantiyle ugraşamam. Atar yenisini alırım. Çok zengin degilim. Fakat böyle kötü bir huyum var. Hatta bozulan ürünü açarım kurcalarım içini. Bazen yaparım şanstan ama genelde çöpe gider.
Ama az karşılaşmadım teknik serviste.
Mesela anakart yanıyor. Garantisi varmı diye soruyorum önce 1 ay önce bitti diyorlar.
Ram arızalanıyor soruyorum 3 ay önce bitti diyorlar. Firmaların bu konuda birşey yaptıkları tezi dogru bir tez.
Aslında bunu ayarlamak ta zor degil. Görünmeyen yere bir ufak pil bir de görünmeyen zamanlayıcı taktın mı o zaman gelince kendini imha edebilir. Tabi kutuda degil. ilk çalıştıgında başlayacak ürün geri sayıma.

Ahmet Ertuğrul
18-05-2009, 19:02   |  #8  
Ahmet Ertuğrul avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3,651 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2009

Beyaz eşyalardan örnek vereyim.

Eskiden aldıklarımızın ömrü 20 yıldı. Garantisi kısaydı. Şimdi ömür 7 yıla 10 yıla düştü, garanti de 5-7 yıla çıkarıldı. Artık eskisi gibi değil. Garanti bitti mi mutlaka bir arıza oluyor. Firmalar da eski yöntemin karsız olduğunu farkına vardığı için artık daha az dayanıklı mallar üretiyorlar.

Hayalet 26
18-05-2009, 19:15   |  #9  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 2
2,018 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2009
ahmeyt05
Beyaz eşyalardan örnek vereyim.

Eskiden aldıklarımızın ömrü 20 yıldı. Garantisi kısaydı. Şimdi ömür 7 yıla 10 yıla düştü, garanti de 5-7 yıla çıkarıldı. Artık eskisi gibi değil. Garanti bitti mi mutlaka bir arıza oluyor. Firmalar da eski yöntemin karsız olduğunu farkına vardığı için artık daha az dayanıklı mallar üretiyorlar.

Tamamen katılıyorum.Aralık ayında 1976 yılında aldığımız ve o güne kadar arıza yapmadan çalışan P... marka buzdolabını eskiyi getir yeniyi götür kampanyasıyla değiştirdim.Şu an hala taksitlerini ödemekle cebelleştiğim yeni buzdolabının ömrü ise sanayi ve tic. bakanlığınca 10 yıl olarak gösterilmiş.Artık aldığımız her ürün belirli bir garantiden sonra maalesef s.o.s vermeye başlıyor.Bu da firmaların aldığı bir tedbir olsa gerek :)

MBTGROUP
18-05-2009, 19:33   |  #10  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 2
2,727 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2008

Aslında bazı markalar hiç garanti ihtiyacı vermiyorlar. 3 ay önce( Şimdi marka söylüyecem olmıcak reklam olcak) benim çamaşır makinesi bozulmuştu yüksek ses geliyordu, servisini aradım,Böyle böyle dedim oda bana ne marka diye sordu şu marka dedim "Yok ona birşey olmamıştır içine para düşmüştür dedi",ben kaldımHa?Makinem bu arada 13 senelik ve ilk kez servisi aramıştım ondada gerçekten bozulma olmamış,bozuk para kaçmış.Mutlu

Ahmet Ertuğrul
18-05-2009, 19:41   |  #11  
Ahmet Ertuğrul avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3,651 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2009

Senin makinen de sağlam eşyaların son temsilcilerinden sanırım (= O makine ömrünü doldurduğunda(tahtaya vuralım Ağzı kulaklarına varıyor) yeni makine aldığın zaman sen de anlayacaksın ne demek istediğimizi.

Son Düzenleme: Ahmet Ertuğrul ~ 18 Mayıs 2009 19:46
MBTGROUP
18-05-2009, 19:51   |  #12  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 2
2,727 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2008

Yoo benimkinin yenisini alsam onla ölürüm artık valla.:D

ZiraiEleman
18-05-2009, 20:37   |  #13  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
108 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

Kıytırık bir işlemciye bile 40 yıl hafıza ömrü biçiyorlar.. Bence saatine kadar bile biliyorlarsa bu yazılımla alakalıdır.. Donanımdan asla bilemezler çünkü çalıştığı ortam bile bunu etkiler.. Nemli, tozlu vs oluşu, donanımdaki tellerden geçecek akımı vs etkiler.. Bunu fiziksel kimyasal formüllerle bilmek imkansız..

Ayrıca cihazın ömrünü çalışma sıklığı da belirler.. Mesela kalıcı hafızalara bakın onların belirli bir yazılma-silinme ömrü ve hafıza kalıcılık ömrü vardır.. Kimilerinde 40 yıl sonra hafızaya kaydedilmiş veriler bozulmaya başlar..

Yazılımcı ise istediğinde; saat osilatörü(saat için hatasız sinyal veren üreteç) de varsa devrede; değil bozulacağı saati, bozulacağı saniyeyi bile tutturabilir.. İçine 2 yıl 10 gün sonra saat 15:30 da kapan diyebilir..

Siz bozuldu sanarsınız ama aslında yazılım kapatmıştır kendisini.. Garantisi de bitmiştir, o an düşünürsünüz adamın cihazları da kaliteli çıktı, garanti süresi kadar arza yapmadan çalıştı diye; gider yine alırsınız; onun da garantisi bitince de puff.. Böyle yapan programcı var mıdır peki derseniz, piyasada rakibi yoksa tabikii..

Biraz uzun oldu ama idare edin artık.. :) İyi günler..

Mustafa Akın
18-05-2009, 20:51   |  #14  
Mustafa Akın avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3,236 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2006
14081408
Nokia zamanında 3310'u üretti ve sanırım ondan ders aldı ki artık onun kadar sağlam telefon üretmiyorKahkaha
Benim 3310'um daha 2 ay önce bozuldu, 9 sene be.BeğendimAlkış

tolter
18-05-2009, 21:27   |  #15  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
1,603 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2008

ben bi ürün aldığım zaman sonradan bozulmasını beklemem hemen tam performans kullanırım her yerini didik didik ederim eger toparlayamazsam garantiye götürürüm onlarda yenisini verir bende yeniyi çiçek gibi kullanırım.

erdem barış
18-05-2009, 22:27   |  #16  
erdem barış avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,312 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2008

başıma gelmedi bu konuda şanslıyım galiba.benim sorunum aldığım şeyler garanti süresi içinde bozuluyor bu da şansszılığım olsa gerek.aynı sorun yüzünden 2 defa garantiye gönderdiğim n73ME beni kendinden soğuttu.şimdi elime almıyorum.

AkyüzCan
18-05-2009, 22:36   |  #17  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
278 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

Şüphesiz ki Tekelci Sermaye sistemi içinde firmalar mallarını satmak için çözümler bulmalı ama görüşümce "koşulsuz müşteri memnuniyeti"ilkesinin modern kapitalizmin pazarlama şiarı olduğunu düşünürsek garanti süresi sonunda cihazın arızaya geçmesi-ki çoğumuzun başına gelmiştir- etik ticari bir üretim tarzı olmasa gerek; bunun yerine cihazın varsayılan ömrünün baştan açıklanması ve de bunun yasal yaptırımlarla tüketici(son kullanıcı)lehine kullanılması gerek birey gerekse şirket bazında her iki tarafıda mutlu edecek bir çözüm olsa gerek ...ÖNCE İNSAN

tolf
22-05-2009, 19:28   |  #18  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

   Arkadaşlar Bilgisayar malzemeleri satıyorum.Bu garanti işlerinde bir parçaya dikkat etmek isterim.

   Ekran kartı

   Ekran kartı bilgisayarlarımızın icinde calısırken tozuda fanında biriktiriyor.

   Çok enteresan bu fan 2.5 yılda tozdan iyice şişiyor ve çalışmayı kesiyor.Isınmada ekran kartının işlemcisini bozuyor tak kart nakavt garantide yeni bitmiş.

   Siz siz olun tozun birikmesine izin vermemyin derim...