Elektronik cihazların neden çoğunlukla tam garantisi bittiğinde arızalandığını hiç merak ettiniz mi?
Okumak için: https://www.chip.com.tr/konu/Ariz ... -cikiyor_12822.html
Resimlerle: Donanım dünyasının en büyük 10 hayal kırıklığı
Bir cihaz alırsınız ve severek kullanmaya başlarsınız. Ama bir gün arızalanır. Aklınıza hemen garantisi gelir. Garanti kâğıdını bulduğunuzda ise sizi bir şok bekler: Garanti geçen hafta bitmiştir.
Birçoğumuzun karşılaştığı bu durum ne bir "Murphy kanunu" ne de şans: Sadece biraz psikoloji ama aslen de üretim uygulamaları.
Cihazlarımızın tam garanti bittiğinde arızalanmasın sebebi aslında onların böyle tasarlanmış olması. Yani onların garanti dışında arızalanması aslında beklenen bir durum. Sonsuza kadar sağlam kalacak cihazların kârının düşük olduğunu fark eden üreticilerin geliştirdiği bu yaklaşım cihazların garanti süresince sağlam kalmasını, ama garanti biter bitmez arızalanmasını öngörüyor. Bu garanti süresi ise tüketicinin "parasının karşılığını aldığını düşündüğü süre" olarak tanımlanıyor.
Tüm konu: Arızalar neden garanti bitince ortaya çıkıyor
Resimlerle: Donanım dünyasının en büyük 10 hayal kırıklığı
Kaynak: www.chip.com.tr
Tartışıyoruz: Siz de garanyi - arızalanma dengesinden muzdarip misiniz?