ARkadaşlar cahilim aydınlatın şu çocuğu :D

okankaan38
30-03-2012, 23:57   |  #1  
okankaan38 avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 2
333 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2011

yaw pcyle bayağı içli dışlıyızda şu Fps niy :D  NOT:ßİLMEMEK DEĞİL ÖĞRENMEMEK SUÇ --C.BERNARD--

Kapalı Hesap (203561)
31-03-2012, 00:03   |  #2  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 136
4,310 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2011

Kısaltılmışı FPS olan bu şey First Person Shooter ve  Frame Per Second diye tanımlanır.

____________________________________________________________________________________ 
First Person Shooter: Birinci kişi kamerasından oynanan oyunların genel adı diye adlandırılır. ____________________________________________________________________________________

Diğer anlamı ise;

____________________________________________________________________________________
Frame Per Second: Saniyede ekrana verilen kare sayısı.  
__________________________________________________________________________ 

Ve bu bilgiyi netten çok kolay da bulabilirsin neden konu açtığını anlamış değilim. 

Son Düzenleme: Kapalı Hesap (219428) ~ 31 Mart 2012 00:06
okankaan38
31-03-2012, 00:05   |  #3  
okankaan38 avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 2
333 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2011

asasins creed,gta vb gibi mi kardeşim...

Kapalı Hesap (203561)
31-03-2012, 00:08   |  #4  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 136
4,310 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2011

Call Of Duty, Gta, Counter Strike gibi oyunlar First Person Shooter diye tanımlanır.

Kapalı Hesap (203561)
31-03-2012, 00:09   |  #5  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 136
4,310 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2011

Yani burada olay senin oyundaki kahramanı direk kahraman gözünden hareket ettirmen. Birçok oyun vardır böyle ve genelde savaş tarzı oyunlardır.

okankaan38
31-03-2012, 00:12   |  #6  
okankaan38 avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 2
333 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2011

:D edebiyatının iyimi bilmemde oyunlar 3 türlü sanki  gözlemci bakış açısı,ilahi bakış açısı,kahraman bakış açısı :) neyse teşekkür ederim

Kapalı Hesap (203561)
31-03-2012, 00:25   |  #7  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 136
4,310 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2011

Alakası var mı bilmiyorum :D

mustafa2116
31-03-2012, 11:02   |  #8  
mustafa2116 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 64
3,012 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2008

FPS ekranda gördüğün her ne halt varsa pointerlerce  işkal ettiği miktardır.

Pointer kafanı karıştırabilir zira bende bu konuyu yazılım öğrenirken zor öğrenmiştim.

Ekranda görmekte olduğun her piksellik bir değerin ponter miktarı var.
Aynı düzey pointernerlerde devre kullanma miktarı azalır ve standart bir resme bakarken genelde 20 fps kullanılır bunun çarpanları vardır bu nedenle sana buraya kadarki bilgi 20 fps ile yeterli.
20 fps ile bir resmi açıyorsun ve 2 mb boyutundaki resim ekranda görünüyor bunun en fazla point değeri resimdeki renlerin yer durumuna göre  olacaktır. Üstelik Bu pointler tek bir düzlem halinde olacaktır. Bu nedenle devre sadece bunu açarken zorlanabirlir başka da zorlanmaz.

oyunlarda fps değer 1222 leri bulur. Bunun nedeni ise büklümlerin ve 3d görünümlerin olmasıdır.

bir resmi izlerken tek bir görseli iliyorduk ve devre diyelimki 65000 point kulllandı.

bu kez oyunda 65 milyar point kullanılır bunların bir arada kullanılabilme yetirisi FPS olarak ifade edilir.

Pointer bir değişken özelliğine sahip değişken türevlerini barındıran ve devrede sürekli değişim içinde bulunan değişimli adres hafızalarıdır.

Adından da anlaşılıyorki  Oyun içinde bir nesenenin nerde ne şekilde durduğunu belirleyen sınırlarıdır.
Bu sınırların devredeki bir arada kullanılma becerisi ise FPS dir.

FPS ile pointer ler içli dışlıdır pek bilinmeselerde.

oyundaki her kıvrım bir pointeri ifade eder ama birde bunun renk durumlarını ifade edenlerinide katarsak bir nesne büyüklüğüne göre pointer sayısını değiştirir. Bu nesenenin hareketi ise pointerler içindeki bilginin  Bir birine bağlı şekilde yerdeğiştirmesiyle oluşur.
bu yer değiştirme gittikce karışık bir hal alacaktır. bu nedenle pointernetin fps deki halini bukadar anlatmam yeterli.
FPS pointerlerin bir arada kullanma yetisinin yanında bunların aktarımlarındaki miktarlarıda ifade eder.
oyundaki bir nesnenin diğer yere geçişini sağlayan ön bilgi yine FPS ile işlem yapar ve bu bilgi GHZ olarak karşımıza çıkar.
FBS hem hız hemde aygıt nokta bellekleriylede(pointer) ilişkilidir.
Ghz bir frekans olarak verinin işlemcide işlenme sürecidir.
GHZ diğer yandan veri aktarımında kaliteli veri aktarımıylada karşımıza çıkar.

Bunların tümü  FPS ile ilişkili.

Bukadar şeyi okuduktan sonra FPS

Bir aygıtın Bir Yazılımsal Nesneyi Kullanması İçin gerekli olan Hız-Kuvvet-İşlem-hafıza  dörtlüsünün tümüdür.

Kapalı Hesap (153334)
31-03-2012, 19:29   |  #9  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 187
6,419 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009

Wolfeinstan 2 tavsiye edilir.

Son Düzenleme: Kapalı Hesap (219428) ~ 31 Mart 2012 19:30
Joker65
31-03-2012, 20:07   |  #10  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 12
2,229 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2012
Alıntı: son_goku  
Kısaltılmışı FPS olan bu şey First Person Shooter ve  Frame Per Second diye tanımlanır.

____________________________________________________________________________________ 
First Person Shooter: Birinci kişi kamerasından oynanan oyunların genel adı diye adlandırılır. ____________________________________________________________________________________

Diğer anlamı ise;

____________________________________________________________________________________
Frame Per Second: Saniyede ekrana verilen kare sayısı.  
__________________________________________________________________________ 

Ve bu bilgiyi netten çok kolay da bulabilirsin neden konu açtığını anlamış değilim. 

ekleyeyim fps ne kadar fazla olursa oyun o kadar hızlı ve akıcı olur.oyunun hiç kasmaması ve donmaması için fps'in 15in altına inmemesi gerekir.

yunus07
31-03-2012, 22:31   |  #11  
yunus07 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 4
992 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2011
Alıntı: Joker65  
ekleyeyim fps ne kadar fazla olursa oyun o kadar hızlı ve akıcı olur.oyunun hiç kasmaması ve donmaması için fps'in 15in altına inmemesi gerekir.
Buna bende ekliyim:
Fps i yüksek olan bi oyun herzaman akıcı oynanacak diye bişey de yok
Oyunun grafik motoruyla alakalı bi sorun var ise oyun 60 fps bile olsa takılır.Buna donanım arızaları da dahil olabilir
Örn.GTA IV

A.C.T
31-03-2012, 23:42   |  #12  
A.C.T avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 4
439 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2012
Alıntı: okankaan38  
:D edebiyatının iyimi bilmemde oyunlar 3 türlü sanki  gözlemci bakış açısı,ilahi bakış açısı,kahraman bakış açısı :) neyse teşekkür
Yanlış !!!!
Oyunlarda İlahi Bakış açısı yok kahramanın içindengeçirdiği duyguları göremezsin bu arada kafanı çok karıştırır bu fsb ama basit bir açıklama yapmak gerekirse şöyle yapardım;
Eğer ekran kartın oyun oynarken ekrana saniyede 15 ekran veriyorsa o ekran kartı o oyunda 15Fsb veriyor demetir ;)