Asus ürünü satın alırken bir daha düşünün!

blendb
29-10-2009, 17:07   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009


Günümüzde elektronik ürünleri ne kadar sık kullandığımız, hayatımızdaki yerlerini ve  arıza yapmaları durumunda  bizim ne kadar güç durumda kalacağımızı herkes bilir. Sıradan ucuz bir ürün yerine, özellikleri yüksek olan, dünya çapında büyük ve tanınmış olduğunu düşündüğümüz  bir firmanın ürününü, sıradan bir ürünün fiyatının nerdeyse iki katı para ödeyerek, bir arızada firmanın yada markanın bizi mağdur etmeyeceğine, garantisine güvenerek satın alıyordum. ( Ben aldığım laptopu iş yerinde, evimde tv, müzik dinlemek, film izlemek, yani eğlence amaçlı kullanıyorum.  Bir makine ile çok iş görüyorum. Daha önce kullandığım farklı marka laptopun, servis ağı çok genişti ve arıza istediğim şekilde gideriliyordu ).
    Ancak 21.08.09 tarihinde electro world mağazasından, teşhir ürünü asus marka laptopu 1.399 TL satın aldım. Satış görevlisine, laptopun özellikleri dışında, teknik servisinin yaygın olup olmadığı  hakkında sorular sordum ve servisinin yaygın olduğunu, sorunların hemen giderileceğini söyledi. Bende ürünü satın aldım. 3 hafta öncesine kadar sorunsuz kullandım. Sonra ekranın üst kısmında şerit halinde koyu mavi renk değişimi olmaya başladı, sonradan bu tüm ekranda, farklı zamanlarda ve değişen sürelerde tekrar etmeye başladı. Ekranı farklı açılara getirdiğimde, ekranı oynattığımda sorun düzeliyor. Bilgisayarı kullanmamı şu an etkilemiyor ama bir kablo, bağlantı sorunuysa ileride daha büyük arızalara sebep olabileceğiniz düşünüyorum.  
         Bu sebepten arızanın büyümemesi için internetten asus Türkiye sayfasına girdim. Destek linki tıkladığımda beni İngilizce ana sayfasına yönlendirdi. İngilizce ve türkçe 3 mektubuma cevap alamadım. (  26.10.09 pazartesi günü 2 hafta sonra servise götürmemi durumumla ilgili  yapabilecekleri bir şey bir şey olmadığını ve laptopu bırakıp beklememi  söyleyen bir mektup gönderdiler. ) Electro world müşteri hizmetlerine durumu anlatan bir mail gönderdim ve hazır bir cevapla ürünü kendilerine götürmemi söylediler. Servisin telefon numarasını öğrenip telefonla ulaşmaya çalıştım. Karşımdaki telesekreteri saatlerce dinleyip kimseye bağlanamadım. 4 kere değişik zamanlarda arama yaptım. Arızanın çabuk halledilmesini istediğimden, İstanbul da tek ve Üsküdar Kısıklı da bulunan servis adresine laptopu alıp gittim. Bankalarda olan bankolar gibi 3 banko ve bir numaratör vardı. Bir numara alıp sıramı bekledim. Sıra bana geldiğinde görevli bayana sorunumu anlattım. Umursamaz bir tavırla bırakmamı, teste tabi tutulacağını yapabileceği bir şeyin olmadığını söyledi. Yetkili biriyle görüşmek istediğimde sonuç alamadım ve hakkımı arayacağımı söyleyerek çıktım. Ürünü electro world müşteri hizmetlerine gittim  sorunumu anlattım asus servis telefon numarasıyla ayrıldım. Electro world müşteri hizmetlerine mail göndererek durumu izah ettim. 26.10.09 pazartesi günü telefonla arayıp şikayetimle ilgili bilgi aldılar bir daha sorunumu anlatım, Tekrar laptopu onlara götürmemi takibini onların yapacaklarını söylediler  bende işin uzun süreceğinden, arızanın giderilene kadar kullanmam için laptop talebinde bulundum, çözüm için beni tekrar arayacaklarını söylediler ama aramadılar.
1- Dünya çapında büyük ve tanınmış olduğunu düşündüğümüz  bir firmanın,  ürününe güvenerek çok para verip almak doğrumudur ?
2- Satın aldığımız mağaza ve  satış görevlisi, ürünü satmak için müşteriyi yanlış yönlendirmesi doğrumudur?
2- Dünya çapında büyük ve tanınmış olduğunu düşündüğümüz, güvenerek ürününü aldığımız firmanın Türkiye çapında 2 servisinin ve İstanbul gibi bir metropolde sadece 1 tane teknik servisinin olması, telefonla destek vermesi gereken servisin saatlerce beklettikten sonra  muhattap bulamamak, İnternetteki yerel olması, yani türkçe olması gereken desteğin,  İngilizce bir sayfaya yönlendirilmesi ve mektuplara bir kaç denemeden sonra cevap verilmesi  doğrumudur?
3- Dünya çapına büyük ve tanınmış olduğunu düşündüğümüz firmanın, yasal haklarını sonuna kadar kullanarak yapıcı değil de umursamaz bir tavır içerisinde ve insanları bu kadar zorlamaları doğrumudur?
 

Kapalı Hesap (135391)
29-10-2009, 17:11   |  #2  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 0
2,758 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2009

Ana ! Aynı Sorun ( bilgisayarın ekranın bulunduğu yeri oynatınca dğzeliyor / bozuluyor ) Marka Hp

Kaya Erdoğdu
29-10-2009, 17:18   |  #3  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,281 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

Şikayetvar.com'a yazın bu yazdıklarınızı.Sizinle irtibata geçerler.
+acer kullanıcısıyım  bu kadar büyük marka bu kadar kolay karalanamaz.
Bu olaylar sadece sizin değil hepimizin başına geliyor.Bize sadece beklemesi kalıyor.Daha başka yapacağımız birşey yok çünkü.

Tuti Urmeylander
29-10-2009, 22:23   |  #4  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
469 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2008

Şikayetvar'a yazmakla sorun ne yazık ki çözülemiyor.Firma oraya ''müşterinin şikayetiyle ilgili olarak kendisine bilgi verilmiştir...'' vb gibi bir cevap yazıyor ve bunu Şikayetvar'ın sitesinden okuyanlar da sanıyor ki sorun çözüm yoluna girdi.Ama yok öyle şey.Hepsiburada ile ilgili orayı da olarak denedim, olmadı.Bir de sıkılmadan sanki sonuç olumluymuş gibi şikayetimin yanına gülen bir yüz şeklinde grafik koymuşlar.Mağdurla dalga geçiyorlar gibi.Ancak sıkıntını yazmakla belki biraz hafiflemiş olursun.En sağlam yol bulunduğunuz ilçenin Tüketici Hakem Heyetine başvurmak.Şayet konuyu sonuna kadar ve ne olursa olsun takibetmek niyetinde iseniz bu yola başvurun.Ayıplı malı satmak ve soruna makul sürede çözüm üretmeyerek tüketiciyi mağdur etmek. Sizin başınıza gelen olay bu.Tüketici Hakem Heyetinin yapacağı yasal girişimlerden sonra firma hala diretir ise ve Heyetin son kararı lehinize ise ancak o zaman heyetten aldığınız rapor doğrultusunda firma aleyhine dava açabiliyorsunuz. Ne yazık ki bu ülkedeki kanunlar adeta haksızlığa uğrayanları bıktırarak davalarının peşini bıraktırmak için,ayıplı mal üretip satanların haklarını sonuna kadar kolluyorlar gibi. Ama hukuki süreç ne yaparsınız ki böyle.Bence sonuna kadar gidin.Bu arada elbetteki ilgili firmalar nezdinde de didişmenizi sürdürün. Kolay gelsin.

Süleyman.
29-10-2009, 23:31   |  #5  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
16,587 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2009

Geçmiş olsun. Keşke almadan önce foruma danışsaydınız. Epeydir bildiğimiz bir durum bu Asus'un teknik servisinin rezalet olduğu. Konuyu okuyun, yurt dışına e-posta göndererek sorununu çözen biri var:

https://www.chip.com.tr/forum/Asu ... orunlu_t108486.html

alien_fx
30-10-2009, 10:47   |  #6  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
5,671 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2009

asus'a güvenmiyordum zaten. ekran kartlarını alanlardan duyuyorum.
Gerek ekran kartı gerek laptop.

SAİNT
30-10-2009, 10:53   |  #7  
SAİNT avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
3,595 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

asus bunu hep yapıyor aynı kondudan en az 3 defe ayrı şikayetler okudum aman abi ne anakartı ne laptopu hiç birşeyini istemem uzak kalsın ayrıca pahalı yakında mavi bilgisayar gibi bunlarda gümler.

ahmet_1023
30-10-2009, 13:09   |  #8  
ahmet_1023 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
105 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009

valla normalde asus iyi bir markadır bende anakart ve ekran kartı var.3 seneden fazladır sorunsuz çalışıyolar.teknik servise gelince evet bende türkiyedeki teknik servisi kötü diye duymuştum önceden o türkiye teknik servisinin terbiyesizliği.ama her iyi markada bile arada çürük yumurta çıkabiliyor o sana denk gelmiş şansına:)ayrıca loptapun çoğu zaten toplama asusun sadece ekran kartı ve anakartı vardır içinde.asus lcd ekran üretmiyor hatta hemen hemen hiç bir firma lcd ekran üretmiyor çoğu dışardan alıyor.
lcd ekrenını kendi üreten ben bi samsungu biliyorum onun dışında sony firması bile tayvandan alıyor lcd paneli.ben üni stajımı vestelin televizyon üretimi fabrikasında yaptım ordan biliyorum.o fabrikada ne markalar çıkıyor fason üretim olarak.philips mi istersiniz asusmu desem daha burda yazmadığın niceleri.tayvandan geliyo panel buraya burda montajlanıp satılıyo:)

Tuti Urmeylander
30-10-2009, 14:57   |  #9  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
469 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2008

Chip Online daki 'Sony adaptörlerindeki olası bir hata nedeniyle 69 bin ürünü geri çağırıyor' başlıklı habere yapılan bir yorumdan alıntıdır.
'''Asus un son yıllarda yüzlerce hatalı ürünü olmasına rağmen(örneğin f3 model notebookların çoğu) değil geri toplattırmak ürünlerinin hatalarını bile kabuletmediler en son mahkemeler le durum sonuçlanabildi oda zor bir süreç malum.Sony büyük bi marka üzerine düşeni yapıyor.. Tşkler sony'''

Arkadaşım...
Daha önce de Tüketici Hakem Heyetine gitmeni önermiştim.İşte sana Asus'tan canı yanan başka bir arkadaşın seslenişi.Böyle yüzlerce ve hatta binlercesi var.Bunları (bunları derken sadece Asus u kastetmiyorum.Tüketiciyi yolunacak kaz yerine koyup ayıplı malına sahip çıkmayan tüm firmalaradır benim sözüm) ancak tokat gibi mahkeme celbi yola getirir. Heyet süreci biraz zaman ve sabır istiyor sadece.Başvuru ücretsiz.Sadece yazışmalar için 10 belki de 15 TL posta pulu isteyeceklerdir.Süreç aşağı yukarı 3 ay kadar sürüyor ama haklı çıktığınızda da hukuken belirleyici oluyor. Bu tip firmalar haksız oldukları yerde,yani tüketici hatası olmayan yerlerde, bakıyorlar ki pabuç pahalı hemen sulh yoluna gitmeyi tercih ediyorlar.Eğer kararlı olduğunuzu hissettirirseniz büyük ihtimalle geri adım atacaklardır. Elbetteki karar sana kalmış. Tekrar kolay gelsin diyorum.

Son Düzenleme: Tuti Urmeylander ~ 30 Ekim 2009 14:59
Semih Özyurt
30-10-2009, 16:44   |  #10  
Semih Özyurt avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
2,749 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2008

geçmiş olsun ama servise verip beklemekten başka çaren yok ülkemizde teknik servis hizmetleri çok berbat

trk1407
15-12-2009, 19:31   |  #11  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2009

slm bende asus yetkili servisi BOĞAZİÇİ nin maduruyum asus markasıyla tek pc ile tanışmadım cok uzun yıllardır asus kullanıyorum ve piyasadakı bir cok cıhazdan ustün performanslı fakat aynı seyi boğaziçi yetkili servis için söylemek mümkün değil.Kesinlikle amatör birinin parakazanmak amaçlı dükkandan öteye gecemeyecek bünyesinde IQ su zayıf insanlar ve müşteri temsilcileri calışmakta. Ben asustan cok memnunum sırf hödük bir gurup var diye asustan vazgecmem.Bende boğaziçi teknik servisini ingiltere ofisine ve online merkezi cin de olan drektör ve müsteri servisi departmanlarına şikayet ettim ve kalıtesiz servisi istemediğimizi beyan ettim.Eğer sizde asus boğaziçine HAYIR dıyorsanız şikayet edin edinki bu hödük ler pc leri vitrinlerde görsünler.</

delikanli53
21-12-2009, 09:58   |  #12  
delikanli53 avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 5
1,524 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2004

Arakdaşlar pda konusundaki konumu okuyanlarınız belki vardır, yıllardır asus kullanıcısı olarak yanlış bilinen bir olayı açığa çıkartayım. Asus teknik servisleri ikiye ayrılır 1. Pda, Lcd, Notebook (dizüstü bütün çeşitleri) 2.Diğer pc ve sarf malzemeler. Şimdi 1. teknik servis kısıklı, üsküdar da (ümraniye bitimi) diğer servis yani 2. olan distribütörler boğaziçi koyuncuoğlu vs. Asus avukatlığına soyunmadım yanlış anlamayın, fakat notebook konusunda 1 tane daha köklü firma gösterin herkesten özür dileyeyim. Şimdi bu firma lcd ve harddisk haricinde notebook parçalarının tamamını kendisi üretiyor, gözümle şahit olduğum bir olay vardı f3f 30 gün içinde klavye arızasından tamir olamadığı için F3sr göndermişlerdi (arkadaşım) aralarında neredeyse 1000 dolar fark vardı, başka servislerde bunu göremezsiniz. Asus müşteri memnuniyetini elinden geldiğince yerine getirmeye çalışıyor, fakat şu bir gerçek ki santral konusunda çok eksikler :( aradığınız zaman 1 saat beklemeyi göze almalısınız (yeni yasayla 1.5 dk sonra bağlanması şart) neyse, diğer markalardan çok daha fazla satan bir marka muhakkakki böyle sorunları da birlikte gelecektir, çünkü 1 milyon ürün satıyorsanız 100 tane sorunlu makine olması çok doğal, 9 yıldır bilgisayarcılıkla uğraşıyorum kadıköyden aldığım ürünlerin (bir hayli alışveriş yapıyorum) %30 u diyebilirim arızalı çıkıyor.
   tekrar söylemek isterim Asus'un avukatı değilim, birçok forumda (genelde bunlar 3.5 kişi) bu tür karalamalara rastlıyorum, eğer gerçekten haklı olduğunuzu düşünüyorsanız, tüketici hakem heyetleri var şikayet edin sorunu hemen çözüyorlar.

bwhiteb
21-12-2009, 10:56   |  #13  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,354 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2008
Alıntı: delikanli53  
eğer gerçekten haklı olduğunuzu düşünüyorsanız, tüketici hakem heyetleri var şikayet edin sorunu hemen çözüyorlar.
şu aşamada sana yardımcı olacak bu yönetmelik
GARANTİ BELGESİ UYGULAMA ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK
madde 6
"..Malın arızasının 15 iş günü içerisindegiderilememesi halinde, imalatçı-üretici veya ithalatçı; malın tamiritamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malıtüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır."
sonraki süreç ise

en doğru ve stres yaşamadan sonuca ulaşacağınız yol..
hakem heyeti 3 ay içinde karar vermek zorunda yani başvuru süresinden en geç 3 ay sonra karar verilmiş olur..
ürün fiyatıda 936 TL(yanlış hatırlamıyorsam) altında ise hakem heyetinin kararları tarafları bağlamaktadır.
4077 sayılı kanun
madde 13
".....Tüketicionarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanmasınedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiriiçin gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkünbulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğerseçimlik haklarını kullanabilir"

madde 4
"......Tüketicibu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsızmisliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya daücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir..."