Altı ay önce AMD veHavok el ele verip Game Developers Conference'da OpenCL arayüzüylehazırlanmış bir fizik gösterisi yapmışlardı. Öte yandan geçen gün AMDfarklı bir fizik yazılımcısıyla ortaklık kurduğunu duyurdu: PixeluxEntertainment.
Havok kadar yoğun kulanılmasa da Pixelux'unfizik motoru LucasArts'ın Star Wars: The Force Unleashed'dakullanılmıştı. AMD ile beraber Pixelux, Bullet Physics motorunu açıkkaynak kodlu OpenCL arayüzüne uyarlayacaklar. Bu değişimle beraberfizik simulasyonları OpenCL destekli grafik işlemcileriyleçalışabilecek. Son iki sene içerisinde çıkan tüm Radeon ve GeForceekran kartları OpenCL yazılımlarıyla çalışabiliyor.
Buarada AMD, Bullet Physics'i DirectX 11'e has özelliklerden birisi olanDirectCompute sayesinde hali hazırda desteklediğine dikkat çekiyor.DirectCompute, işlev yönüyle OpenCL'e benzese de kapalı kaynak kodlu.Diğer yandan OpenCL, DirectX gibibüyük bir kütüphanenin dalı değil. Fizik ve matematik işlemleriniyapmak amacıyla grafik işlemcilerinin işhatlarını kullanan bağımsız birkütüphane.
AMD Nvidia'nın PhysX API'sine taş atmayı daihmal etmedi çünkü Nvidia sürekli bununla övünüyor: "Ayrı fizikçözümleri tüekticileri ve yazılım üreticilerini de birbirinden ayırırve herkes piyasadaki yazılımların tümünden faydalanamaz. Rakiplerimizsadece kendi donanımları üzerinde çalışacak yazılımlar üretmepeşindeler." AMD haksız sayılmaz. Zira PhysX yalnızca Nvidia ekrankartlarıyla çalışabiliyor. Havok ve Pixelux'un baskısıyla Nvidia dakendi API'lerini OpenCL veya DirectCompute'a çevirebilir.
ALINTIDIR !!!
http://www.thgtr.com/haber/grafi ... clerini-birlestirdi