cd imi açmak istediğimde''Bir G/Ç aygıt hatası nedeni ile istek yürütülemedi'' diye uyarı veriyor. Bunun nedeni nedir ? Bu nu nasıl çözebilirim?
windows xp
aygıt hatası
1. Başlat'ı tıklatın Bilgisayarım'ı sağ tıklatın ve sonra Yönet'i tıklatın.
2. Bilgisayar Yönetimi (Yerel) altında Aygıt Yönetimi'ni tıklatın.
3. Sağ tarafta IDE ATA/ATAPI denetleyiciler öğesini genişletin.
4. CD sürücünüzün bağlı olduğu kanalı sağ tıklatın ve sonra Özellikler'i tıklatın. Genellikle bu kanal İkincil IDE Kanalı'dır.
5. Gelişmiş Ayarlar sekmesinde CD sürücünüzü temsil eden aygıtın Aktarım Modu kutusunda Salt PIO'yu tıklatın. Genellikle bu aygıt Aygıt 1'dir. Sonra Tamam'ı tıklatın.
İkincil IDE kanal aygıtı 1 için aktarım modunu değiştirdikten sonra sorun çözülmezse CD sürücünüzün konumu bu olmayabilir. Aktarım modunu yeniden DMA kullanılabiliyorsa olarak değiştirmek için aynı yordamı kullanın. Sonra sorun çözülünceye kadar IDE aygıtlarının aktarım modunu aşağıdaki sırayla değiştirmek için bu adımları yineleyin:
* Birincil IDE kanalı aygıt 1
* İkincil IDE kanalı aygıt 0
Not Birincil IDE kanalı aygıt 1 önyükleme diskinize bağlıdır. Bu genellikle işletim sisteminizi içeren sabit disktir.
Yöntem 2: Aygıt Yöneticisi'nde aygıtın durumunu denetleme
Aygıt yöneticisinin doğru çalıştığından emin olmak için Aygıt Yöneticisi'nde aygıtın durumunu denetleyin.
Daha fazla bilgi için Microsoft Bilgi Bankası'ndaki makaleyi görüntülemek üzere aşağıdaki makale numarasını tıklatın:
NASIL YAPILIR: Windows XP'de Aygıtları Yönetme
Yöntem 3: Donanımınızın üreticisine başvurma
Kullanabileceğiniz bir bellenim veya aygıt sürücüsü güncelleştirmesi olup olmadığını belirlemek için donanımınızın üreticisine başvurun.
Üreticiye başvurma konusunda bilgi için Microsoft Bilgi Bankası'ndaki makaleyi görüntülemek üzere aşağıdaki uygun makale numarasını tıklatın:
Donanım ve yazılım satıcıları iletişim bilgileri A-K
Donanım ve yazılım satıcıları iletişim bilgileri L-P (Bu bağlantı bir kısmı veya tamamı İngilizce olan içeriğe işaret edebilir)
Donanım ve yazılım satıcıları iletişim bilgileri Q-Z (Bu bağlantı bir kısmı veya tamamı İngilizce olan içeriğe işaret edebilir)
Microsoft teknik destek bulmanıza yardımcı olmak üzere üçüncü taraf iletişim bilgilerini sağlamaktadır. Bu iletişim bilgileri önceden haber verilmeksizin değiştirilebilir. Microsoft bu üçüncü taraf iletişim bilgilerinin doğruluğunu garanti etmez.
Yöntem 4: Tüm kabloların doğru şekilde bağlandığından emin olma
Başka bir kablonuz varsa onu kullanmayı deneyin. USB aygıtları için başka bir USB bağlantı noktası kullanmayı deneyin.
Yöntem 5: Bilgisayarda temiz önyükleme yapma
Bilgisayarınızın temiz önyüklemesini gerçekleştirmeye çalışan.
Daha fazla bilgi için Microsoft Bilgi Bankası'ndaki makaleyi görüntülemek üzere aşağıdaki makale numarasını tıklatın:
Windows XP bir "temiz önyükleme" durumunda başlatılacak biçimde nasıl yapılandırılır
Temiz önyükleme sorunu giderirse bilgisayarda uyumsuz bir program veya sürücü olabilir.
Daha fazla bilgi için Microsoft Bilgi Bankası'ndaki makaleyi görüntülemek üzere aşağıdaki makale numarasını tıklatın:
Windows XP'de gelişmiş temiz önyükleme sorun gidermesi nasıl gerçekleştirilir
Yöntem 6: Medyaya veya aygıta başka bir bilgisayarda erişmeyi deneme
Sorun devam ederse medya veya donanım arızalı olabilir. Yardım için medyanın veya donanımın üreticisine başvurun.
Üreticiye başvurma konusunda bilgi için Microsoft Bilgi Bankası'ndaki makaleyi görüntülemek üzere aşağıdaki uygun makale numarasını tıklatın:
Donanım ve yazılım satıcıları iletişim bilgileri A-K
Donanım ve yazılım satıcıları iletişim bilgileri L-P (Bu bağlantı bir kısmı veya tamamı İngilizce olan içeriğe işaret edebilir)
Donanım ve yazılım satıcıları iletişim bilgileri Q-Z (Bu bağlantı bir kısmı veya tamamı İngilizce olan içeriğe işaret edebilir)
Microsoft teknik destek bulmanıza yardımcı olmak üzere üçüncü taraf iletişim bilgilerini sağlamaktadır. Bu iletişim bilgileri önceden haber verilmeksizin değiştirilebilir. Microsoft bu üçüncü taraf iletişim bilgilerinin doğruluğunu garanti etmez.
Not Hala bu hata iletisiyle ilgili sorunlar yaşıyorsanız yardım için birine danışabilir veya desteğe başvurabilirsiniz. Desteğe başvurma hakkında bilgi için aşağıdaki Microsoft Web sitesini ziyaret edin:
maalesef sorun çözülmedi...
ilginiz için teşekkürler.