Barış sormuş:
Laptopumun hard diskinde bad sector oluştu. Bunun tespitini ilk önce bilgisayarın mavi ekran vermesiyle farkettim. İlk önce ramden şüphelendim ama dosya kopyala yapıştır ya da kes yapıştır işlemini yapmaya çalıştığımda mavi ekran veriyordu, bad sector un olma ihtimali daha baskındı artık. Ben de Hireen Boot cd sinin içindeki HDD Regeneration programını denedim. Program 600 küsür bad sector buldu ve kendince tespit edip onardı(yada sona attı). Ama bad sector olayı donanımsal bir sorun oldugu için kesin bir çözüm olmadığını da biliyorum.
Şimdi sorum şu olacak. Laptopu alalı 8 ay oldu ve garantisi de doğal olarak devam etmektedir. Garantide benim bu kurtarmak için kullandığım HDD Regeneration programını bahane edip garanti kapsamı dışına itebilirler mi,ya da tekrar bu bad sectorler tarama yaptırıldığında tespit edilebilinir mi. Çünkü adamlar da bir tespit taramasından geçireceklerdir doğal olarak. Eğer bulamazlarsa oldugu gibi alet sağlam deyip geri de yollayabilirler. HDD rageneration programı kendince sorunu çözdükten sonra bilgisayar açılışta bir uyarı veriyor artık. Smart Hard diskiniz yer değiştirmiştir. Devam etmek için F1 e basınız,diyor. Ben de her açılışta tam boot kısmında bu işlemi yapmak zorunda kalıyorum.
Garantiye göndermeden önce sizce ne yapmalıyım?
Yardımcı olursanız sevinirim....
Soru Türü: Donanım
İşletim Sistemi: Windows XP
Sistem Özellikleri:
Lenovo 3000 N200 Laptop
2.0gh core 2 duo işlemci
160gb hard disk
1gb ram...
İnternet Tarayıcı: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506.648; .NET CLR 3.5.21022; .NET CLR 1.1.4322)