Bir LENOVO macerası, lütfen dikkat edin.

punisher1
06-10-2009, 20:36   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009

Büyük bir bilgisayar mağazasından lenovo S10 netbook satın aldım. Almamdaki en büyük etken, lenovo'nun IBM ile ayni marka olduğu yönündeki yaygın görüş olmuştu. Bu nedenle netbooku gözü kapalı satın aldım.

Aynı gün haliyle kullanmaya başladım. Ama netbookta öylesine bir fan sesi ve ısınma mevcuttu ki, kullanmam mümkün olmadı. Özellikle geceleri ya da sessiz ortamlarda kulakları tırmalaması dayanılmaz birkaç gün geçirdi bana. Öyle basit bir ses değil güçlü bir uğultuydu bu. Baş ağrılarım ve bu amansız sese dayanamayıp bitap düştüğümde 10 gün geçmiş ve yenilgiyi kabul etmiştim.

Sonunda teknik servisini aramak zorunda kaldım haliyle. İyi de ilgilendiler ve ertesi gün kargo ile teslim alacaklarını söylediler. Öyle de oldu. Aradan geçen yaklaşık bir haftalık sürede arayan soran olmayınca ben tekrar aradım. Netbookun fanında arıza olduğu ve arızalı netbooku gönderdiklerini, arızalı ürünü aldığım mağazaya götürüp yenisiyle değiştirebileceğim söylendi. Ben de öyle yaptım ve ürünü benim adıma kardeşim teslim aldı.

Buraya kadar herşey normal seyrinde gerçekleşti. Zaten sorun da bundan sonra başladı. Nasıl mı? İşte şöyle:
Yeni ürünü akşam kullanmaya başladık. Fan sesi yine uğultuyla devam ediyor. Eskisine göre daha az ve arada 30 saniye falan susuyor hepsi o. Sonradan öğrendim ki, lenovo nun bu serisinin önemli bir sorunuymuş zaten bu yıpratıcı ses.

Neyse konuya dönecek olursak, fan sesinden vazgeçtik artık. Netbook un klavyesinin ortasından itibaren sağ taraftaki tuşların tamamında çökme mevcut. Yani tuşlara basarken içeri çöküyorlar ve bazı karakterler bazen görünmüyorlar. Bir can sıkıcı durum daha. Düşünün netbook almışsınız ve keyifle birgün bile kullanamıyorsunuz. Tekrar servisle görüştük ve yeniden kargo ile ürünü aldılar. Ve filmin koptuğu an başlamış oldu.

Aradan iki hafta falan geçti ne arayan var ne de soran. Bi arayım bakalım ne yaptılar dedim ve netbook'un tamirde olduğunu söylediler. Ben değiştirme talep etmiştim dedim. Cevaben o yönden de bakılıyor mealinde sözler söylediler. Daha sonra yine kimse aramadı beni. Tekrar aramak zorunda kaldım. Bu kez netbook'un LCD ekranın kullanıcı hatası nedeniyle kırık olduğu be size bir mail ya da telefon ile ulaşıldığını ve tamir için bir teklifte bulunulduğu söylendi. Tabi bunu duyunca şok oldum. Sanırım başkasıyla karıştırdılar sandım. Ben birgün bile kullanmadan netbooku gönderdiğimi söyledim ve LCD ekran sağlamdı dedim. Ama bize böyle geldi dediler. Ben de kargoda sorun olabileceğini söyledim. Ve bana telefon ya da mail ile kimsenin ulaşmadığını anlattım. Bakıcaz dediler.

Günler geçti yine arayan soran yok. İnternetten lenovo yönetici telefonlarını buldum ve durumu anlattım. Tabi sinirlerim gerilmişti artık. Haftalardır beni arayan soran olmadığını, ben aramasam kimsenin ilgilenmediğini, LCD ekranın sağlamken ben kırıp göndermişim gibi bana fatura edilmeye çalışıldığını, kimsenin kimseden haberi olmadığını telefondaki bayana anlattım. Takip numarasını isteyip hemen döneceğini söyledi. Ben de hemen mi diye sordum. Evet dedi. Ama herkes böyle söylüyor dönen yok dedim. Arayacağım dedi. Tabi ki aramadı.

Ertesi gün iyice sinirlendim haliyle. Yine arayan soran yok. Tekrar aradım. Durumu yine anlattım, telefondaki arkadaş şimdi bir değişiklik olduğunu LCD ekran hasarının kargo şirketi tarafından yapıldığını ve oraya fatura edileceğini söyledi. Ben de netbooku yeni aldığımı ve hiç kullanmadığımı, değiştirilmesi gerektiğini yineledim. Ama olmadı. Tabi artık bıktırmışlardı da.

Neyse dedim en azından aksak, eksik netbooka kavuşalım, değişimden vazgeçtim. Herşey sonuçlandı artık derken bir telefon geldi. Telefonu açan kişi teklifimizi düşündünüz mü, ne karar verdiniz diye sordu. Ben de ne teklifi dedim. LCD ekran kırık gönderdiğimi, müşteri hatası olduğunu ve bana mail ile teklif gönderildiğini cevap beklediklerini söylediler. Haydaaaaaaa diyecek oldum. Bana kimsenin mail göndermediğini, telefon da etmediklerini söyledim. Telefondaki bayan arkadaş 270 euro civarında LCD ekran değiştirme ücreti artı servis ücreti karşılığında tamir edeceklerini söyledi. Durum tam bir deli Dumrul vaziyeti almaya başlamış ya da 'geçme namert köprüsünden ko aparsın su seni' mısraları aklıma takılmışken ne diyeceğimi şaşırdım. Ya biraz önce servisle konuştum kusurun kargo şirketinde olduğu, taşırken ekranın kırıldığını söylediklerini bir kez daha yineledim hanım efendiye. Benim haberim yok dedi. Olsa şaşardım dedim içimden. Hiçbirinizin bişeyden haberi yok ki zaten. Ben bir kontrol edeyim deyip kapattı.

İşin ilginç bir yanı da, teklif ettikleri LCD ekran tamir ücretinin netbook'un kendi ücretinden daha pahalı olmasıydı. Güler misin ağlar mısın.

Neyse sonra netbook'u gönderdiler adresime. LCD ekranı kıran darbenin kapağındaki izi hala duruyordu. Ve işin komik yanı klavye tuşlarındaki çökme nedeniyle göndermiş olduğum cihazda bu sorunun aynen devam ediyor olmasıydı. Donanımsal sorun yok diye rapor etmişler. Demek tuşların çökmesi sorun değil onlar için.

Sonuç olarak bu traji-komik olayı paylaşmak istedim. Lenovo alırken daha dikkatli olunması gerektiğini düşünüyorum. Ben bundan sonra lenova satan vitrinin önünden bile geçmeyeceğim

Süleyman.
06-10-2009, 20:44   |  #2  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 3
16,587 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2009

Geçmiş olsun. Ne diyelim. Keşke bizzat teslim edip siz verdiğiniz sırada sağlam olduğuna dair yazı alsaydınız.

Kaya Erdoğdu
06-10-2009, 20:49   |  #3  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
1,281 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2008

Bu tür şikayetler hemen hemen her notebook firmasında var.Ne yapacağımızı hangi marka alacağımızı şaşırır olduk :) Geçmiş Olsun.

O_uzHaN
06-10-2009, 20:50   |  #4  
O_uzHaN avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 2
2,061 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2009

geçmis olsun kardeş,naparsın işte burasi türkiye
ölen adama dava açan bile var

fatihdw
06-10-2009, 21:03   |  #5  
fatihdw avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
475 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2009

bu durum şunu gösteriyor ki ürünü elden teslim etmeli kargo kolaylık gibi görünüyor ama riskli
 
geçmiş olsun insan 3-5 kuruş biriktirip kendine bir bilgisayar alıyor ve kursağında kalıyor.

Banned
06-10-2009, 21:11   |  #6  
Banlandı
Teşekkür Sayısı: 21
5,777 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2008

Geçmiş olsun, bilgi için teşşekürler. Zaten bilgisayar alırken donanımlar bir şekilde aynı firmalar tarafından üretiliyor (intel, amd, nvidia ati gibi) geriye servisi kalıyor. Yani markadan çok servisine bakmak gerekiyor ki anllatıklarınıza göre lenova nın notu -5.

emoreal
07-10-2009, 15:38   |  #7  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
192 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009

 GEçmiş olsun ama "Burası Türkiye "  deyip bırakma peşini bu işin. Tüketici haklarına bir uğramanı tavsiye ederim . Çok uğraştıracaklar veremeyiz diyecekler ama hakkını aramalısın. Hevesin kursağında kalmış geçmiş olsun tekrar.

infoman
07-10-2009, 19:12   |  #8  
infoman avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
2,884 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2009

tüketici hakları 700-800 tlye kadar olanlerle ilgileniyor bence hemen başvur hatta para iadesi talep et.
servislerin hepsi aynı, geçmiş olsun

fasterdem
08-10-2009, 14:24   |  #9  
fasterdem avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
404 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2007

Bence bu konuyu Lenova ya bağlamamalısın dediğin gibi arkasında IBM gibi bi dev var.Ama arkadaşlarında dediği gibi burası Türkiye olduğu için hemen hemen tüm firmalarda bu tür sorunlar yaşanıyor.Keşke ürünü elden teslim etseydin ama iş işten geçmiş umarım sıkıntın çözülür.Geçmiş olsun...

ECHELON_
08-10-2009, 22:08   |  #10  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,644 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009

tam bir trajedi acaba lenovanın tüm serileri mi böyle çin malı sanki

mulugol
09-10-2009, 00:58   |  #11  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
45 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2009

Öncelikle geçmiş olsun.
Bu bahsettiğiniz şikayetler hemen hemen tüm markalarda (servislerde) var. Hatta bu konu sadece bilgisayarla sınırlı değil, aşağı yukarı tüm elektronik eşyalarda bu tip problemler yaşanıyor. (Örneğin cep telefonu, LCD TV vb.) Bu yüzden sadece Lenovo'ya yüklenmeyin.
Ama yine de moralinizi bozmadan Tüketiciyi Koruma Derneğine bir başvurun derim. Çünkü firmalar oraya başvurduğun zaman biraz tırsıyorlar. Hatta servise derneğe başvuracağını söylesen bile faydası olabilir.
 
Ayrıca sevgili Echelon arkadaşım için şunu söylemek isterim. Bende Lenovo Ideapad Y530 laptop var. 8 aydır kullanıyorum. Hayatımda gördüğüm en sessiz laptop diyebilirim. Sadece oyunlarda biraz kasınca fan sesi duyuyorum. Ayrıca şu ana kadar hiçbir sorun da yaşamadım. İlerde yeni bir laptop alacak olsam yine Lenovo derim.
 
Sorunsuz bilgisayarlar dileğiyle...

emoreal
10-10-2009, 17:30   |  #12  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
192 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2009

Markanın değil servisin hatasıdır. Tabii servisde markanın olduğu için dolaylı olarak markanın da sorumluluğu var. Servise tüketici haklarına başvuracağınızı söyleyerek yeni bir bilgisayar isteyin. Olmaz derlerse üstünü çağır deyin. Şef ya da müdür herneyse bastırın. Derneğe şikayet edip dava açacağınızı söyleyin. Ayrıca bütün forumlara bunu yazacağınızı , öğrenci olduğunuzu , bütün arkadaşlarınızında size yardım ederek forumlara bu yaşadıklarınızı yazacağınızı ve çevrenizdeki herkese LENOVO marka ürün almamalarını tavsiye edeceğinizi söyleyin. Ve müşteri hizmetlerini de arayın. Telefona çıkan kişi size muhtemelen bunun sizin sorununuz olduğunu söyleyecektir. Onu da tehdit edip dikkate bile almadan hemen yetkili birisine bağlamasını söyleyin. Vermezse senin gibi onlarcasıyla görüştüm , bana müdürün lazım deyin basın fırçayı. Bir arkadaşım bu yöntemle toshiba dizüstünü değiştirtti. Uzun bir süreç ama etkilidir. Peşini bırakmayı düşünmeyin. Siz "Burası Türkiye" dedikçe onlar da "Evet , burası Türkiye " diyecektir. Biz 3. dünya ülkesi değiliz ,  hukuk ülkesiyiz.

killer5350
10-10-2009, 23:53   |  #13  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
140 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2009

Herkezin dediği gibi burası Türkiye burda herşey oluyor benim Beko marka full Hd televizyonum geldi ilk dvd oynatıcıyı hdmi dan bağladım televizyon kendini kapatıp açmaya başladı heralde dvd oynatıcıda sorun var diye düşündüm ondan 1 hafta sonra playstation 3 ile denedim yine aynı sorun servis eve geldi aldı televizyonu 1 hafta sonra geldi sorun yokmuş dediler bende bu sefer televizyonu getiren teknik servis elemanlarının yanında gösterdim götürdüler televizyonu yeniden yaklaşık tam hatırlamıyorum 1-1.5 aylık bi süre sonra televizyonu çalışır bi vaziyette alabildim yani sorsan herkezin ya cep telefonuyla ya televizyonla la notebookla teknik servis sorunları var