Alta verceğim kod aslında olması ve dahası çalışması gereken kod. En altaki ise çalışan kod.
Sorun bu ilk kodda nerede hata varda pencere oluşturulamıyor.
Derleyici ( 2 derleyicide ) ilkini derlemiyor hata var diyor.
- [ Tüm kodu seç ] [ Yeni Pencerede Göster ]
// temel windows baslik dosyalarini ekle #include <windows.h> #include <windowsx.h> // WindowProc fonksiyonunun prototipi LRESULT CALLBACK WindowProc(HWND hWnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam); // her Windows programi icin gecerli olan giris int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, int nCmdShow) { // pencere icin bir handle, fonksiyon tarafindan doldurulmustur HWND hWnd; // bu yapi pencere sinifi (ps) icin bilgi tutmaktadir WNDCLASSEX ps; // pencere sinifini kullanilmasi icin temizle ZeroMemory(&ps, sizeof(WNDCLASSEX)); // yapiyi gerekli bilgilerle doldur ps.cbSize = sizeof(WNDCLASSEX); ps.style = CS_HREDRAW | CS_VREDRAW; ps.lpfnWndProc = (WNDPROC)WindowProc; ps.hInstance = hInstance; ps.hCursor = LoadCursor(NULL, IDC_ARROW); ps.hbrBackground = (HBRUSH)COLOR_WINDOW; ps.lpszClassName = L"PencereSinifi01"; // pencere sinifini kaydet RegisterClassEx(&ps); // pencereyi yarat ve sonucu bir handle olarak kullan hWnd = CreateWindowEx(NULL, L"PencereSinifi01", // pencere sinifinin ismi L"Ilk Pencereli Programimiz", // pencerenin basligi WS_OVERLAPPEDWINDOW, // pencere stili 300, // pencerenin x-konumu 300, // pencerenin y-konumu 500, // pencerenin genisligi 400, // pencerenin yüksekligi NULL, // bagli bir pencere yok NULL, // menuler kullanmiyoruz hInstance, // uygulama handle'i NULL); // birden fazla pencereyle kullanmiyoruz // pencereyi ekranda goster ShowWindow(hWnd, nCmdShow); // ana loop'u gir: // bu yapi Windows event mesajlarini tutmaktadir MSG mesaj; // Bir sonraki mesaj için sirada bekle, sonucu 'mesaj'a kaydet while(GetMessage(&mesaj, NULL, 0, 0)) { // mesajlari dogru formata cevir TranslateMessage(&mesaj); // mesaji WindowProc fonksiyonuna gonder DispatchMessage(&mesaj); } // WM_QUIT mesajinin bu kismini Windows'a cevir return mesaj.wParam; } // programin ana mesaj handler'i LRESULT CALLBACK WindowProc(HWND hWnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam) { // gonderilen mesaj icin nasil bir kod calistirilmasi gerektigini bul switch(message) { // pencere kapandigi zaman bu mesaj okunacak case WM_DESTROY: { // uygulamayi komple kapat PostQuitMessage(0); return 0; } break; } // Switch ifadesinin kontrol edemedigi herhangi bir mesaji sonlandir return DefWindowProc (hWnd, message, wParam, lParam); }
- [ Tüm kodu seç ] [ Yeni Pencerede Göster ]
#include <windows.h> /* Declare Windows procedure */ LRESULT CALLBACK WindowProcedure (HWND, UINT, WPARAM, LPARAM); /* Make the class name into a global variable */ char szClassName[ ] = "WindowsApp"; int WINAPI WinMain (HINSTANCE hThisInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpszArgument, int nFunsterStil) { HWND hwnd; /* This is the handle for our window */ MSG messages; /* Here messages to the application are saved */ WNDCLASSEX wincl; /* Data structure for the windowclass */ /* The Window structure */ wincl.hInstance = hThisInstance; wincl.lpszClassName = szClassName; wincl.lpfnWndProc = WindowProcedure; /* This function is called by windows */ wincl.style = CS_DBLCLKS; /* Catch double-clicks */ wincl.cbSize = sizeof (WNDCLASSEX); /* Use default icon and mouse-pointer */ wincl.hIcon = LoadIcon (NULL, IDI_APPLICATION); wincl.hIconSm = LoadIcon (NULL, IDI_APPLICATION); wincl.hCursor = LoadCursor (NULL, IDC_ARROW); wincl.lpszMenuName = NULL; /* No menu */ wincl.cbClsExtra = 0; /* No extra bytes after the window class */ wincl.cbWndExtra = 0; /* structure or the window instance */ /* Use Windows's default color as the background of the window */ wincl.hbrBackground = (HBRUSH) COLOR_BACKGROUND; /* Register the window class, and if it fails quit the program */ if (!RegisterClassEx (&wincl)) return 0; /* The class is registered, let's create the program*/ hwnd = CreateWindowEx ( 0, /* Extended possibilites for variation */ szClassName, /* Classname */ "Windows App", /* Title Text */ WS_OVERLAPPEDWINDOW, /* default window */ CW_USEDEFAULT, /* Windows decides the position */ CW_USEDEFAULT, /* where the window ends up on the screen */ 544, /* The programs width */ 375, /* and height in pixels */ HWND_DESKTOP, /* The window is a child-window to desktop */ NULL, /* No menu */ hThisInstance, /* Program Instance handler */ NULL /* No Window Creation data */ ); /* Make the window visible on the screen */ ShowWindow (hwnd, nFunsterStil); /* Run the message loop. It will run until GetMessage() returns 0 */ while (GetMessage (&messages, NULL, 0, 0)) { /* Translate virtual-key messages into character messages */ TranslateMessage(&messages); /* Send message to WindowProcedure */ DispatchMessage(&messages); } /* The program return-value is 0 - The value that PostQuitMessage() gave */ return messages.wParam; } /* This function is called by the Windows function DispatchMessage() */ LRESULT CALLBACK WindowProcedure (HWND hwnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam) { switch (message) /* handle the messages */ { case WM_DESTROY: PostQuitMessage (0); /* send a WM_QUIT to the message queue */ break; default: /* for messages that we don't deal with */ return DefWindowProc (hwnd, message, wParam, lParam); } return 0; }
Aradaki farkları sondakinde char değeri ayrı.
baya uğraştım ama asıl istediğim haliyle olmuyor Directx ile oyun programlamasına başladım ve kitaptaki örnek ilki. CD sinden çıkanda da aynı kod var ve derlenmiş hali de var.?
Son Düzenleme: mustafa2116 ~ 24 Şubat 2012 19:21