C++ DirectX Türünde Pencere yapım hatası

mustafa2116
24-02-2012, 19:18   |  #1  
mustafa2116 avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 64
3,012 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2008

Alta verceğim kod aslında olması ve dahası çalışması gereken kod. En altaki ise çalışan kod.
Sorun  bu ilk kodda nerede hata varda  pencere  oluşturulamıyor.
Derleyici ( 2 derleyicide ) ilkini derlemiyor hata var diyor.

[ Tüm kodu seç ] [ Yeni Pencerede Göster ]
// temel windows baslik dosyalarini ekle #include <windows.h> #include <windowsx.h> // WindowProc fonksiyonunun prototipi LRESULT CALLBACK WindowProc(HWND hWnd,                          UINT message,                          WPARAM wParam,                          LPARAM lParam); // her Windows programi icin gecerli olan giris int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInstance,                    HINSTANCE hPrevInstance,                    LPSTR lpCmdLine,                    int nCmdShow) {     // pencere icin bir handle, fonksiyon tarafindan doldurulmustur     HWND hWnd;     // bu yapi pencere sinifi (ps) icin bilgi tutmaktadir     WNDCLASSEX ps;     // pencere sinifini kullanilmasi icin temizle     ZeroMemory(&ps, sizeof(WNDCLASSEX));     // yapiyi gerekli bilgilerle doldur     ps.cbSize = sizeof(WNDCLASSEX);     ps.style = CS_HREDRAW | CS_VREDRAW;     ps.lpfnWndProc = (WNDPROC)WindowProc;     ps.hInstance = hInstance;     ps.hCursor = LoadCursor(NULL, IDC_ARROW);     ps.hbrBackground = (HBRUSH)COLOR_WINDOW;     ps.lpszClassName = L"PencereSinifi01";     // pencere sinifini kaydet     RegisterClassEx(&ps);     // pencereyi yarat ve sonucu bir handle olarak kullan     hWnd = CreateWindowEx(NULL,                           L"PencereSinifi01",    // pencere sinifinin ismi                           L"Ilk Pencereli Programimiz",   // pencerenin basligi                           WS_OVERLAPPEDWINDOW,    // pencere stili                           300,    // pencerenin x-konumu                           300,    // pencerenin y-konumu                           500,    // pencerenin genisligi                           400,    // pencerenin yüksekligi                           NULL,    // bagli bir pencere yok                           NULL,    // menuler kullanmiyoruz                           hInstance,    // uygulama handle'i                           NULL);    // birden fazla pencereyle kullanmiyoruz     // pencereyi ekranda goster     ShowWindow(hWnd, nCmdShow);     // ana loop'u gir:     // bu yapi Windows event mesajlarini tutmaktadir     MSG mesaj;     // Bir sonraki mesaj için sirada bekle, sonucu 'mesaj'a kaydet     while(GetMessage(&mesaj, NULL, 0, 0))     {         // mesajlari dogru formata cevir         TranslateMessage(&mesaj);         // mesaji WindowProc fonksiyonuna gonder         DispatchMessage(&mesaj);     }     // WM_QUIT mesajinin bu kismini Windows'a cevir     return mesaj.wParam; } // programin ana mesaj handler'i LRESULT CALLBACK WindowProc(HWND hWnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam) {     // gonderilen mesaj icin nasil bir kod calistirilmasi gerektigini bul     switch(message)     {         // pencere kapandigi zaman bu mesaj okunacak         case WM_DESTROY:             {                 // uygulamayi komple kapat                 PostQuitMessage(0);                 return 0;             } break;     }     // Switch ifadesinin kontrol edemedigi herhangi bir mesaji sonlandir     return DefWindowProc (hWnd, message, wParam, lParam); }
bu kod  Ne windows visual c++ 8-10 da çalışıyor nede devC++ da Xna bile uymuyor.
[ Tüm kodu seç ] [ Yeni Pencerede Göster ]
#include <windows.h> /*  Declare Windows procedure  */ LRESULT CALLBACK WindowProcedure (HWND, UINT, WPARAM, LPARAM); /*  Make the class name into a global variable  */ char szClassName[ ] = "WindowsApp"; int WINAPI WinMain (HINSTANCE hThisInstance,                     HINSTANCE hPrevInstance,                     LPSTR lpszArgument,                     int nFunsterStil) {     HWND hwnd;               /* This is the handle for our window */     MSG messages;            /* Here messages to the application are saved */     WNDCLASSEX wincl;        /* Data structure for the windowclass */     /* The Window structure */     wincl.hInstance = hThisInstance;     wincl.lpszClassName = szClassName;     wincl.lpfnWndProc = WindowProcedure;      /* This function is called by windows */     wincl.style = CS_DBLCLKS;                 /* Catch double-clicks */     wincl.cbSize = sizeof (WNDCLASSEX);     /* Use default icon and mouse-pointer */     wincl.hIcon = LoadIcon (NULL, IDI_APPLICATION);     wincl.hIconSm = LoadIcon (NULL, IDI_APPLICATION);     wincl.hCursor = LoadCursor (NULL, IDC_ARROW);     wincl.lpszMenuName = NULL;                 /* No menu */     wincl.cbClsExtra = 0;                      /* No extra bytes after the window class */     wincl.cbWndExtra = 0;                      /* structure or the window instance */     /* Use Windows's default color as the background of the window */     wincl.hbrBackground = (HBRUSH) COLOR_BACKGROUND;     /* Register the window class, and if it fails quit the program */     if (!RegisterClassEx (&wincl))         return 0;     /* The class is registered, let's create the program*/     hwnd = CreateWindowEx (            0,                   /* Extended possibilites for variation */            szClassName,         /* Classname */            "Windows App",       /* Title Text */            WS_OVERLAPPEDWINDOW, /* default window */            CW_USEDEFAULT,       /* Windows decides the position */            CW_USEDEFAULT,       /* where the window ends up on the screen */            544,                 /* The programs width */            375,                 /* and height in pixels */            HWND_DESKTOP,        /* The window is a child-window to desktop */            NULL,                /* No menu */            hThisInstance,       /* Program Instance handler */            NULL                 /* No Window Creation data */            );     /* Make the window visible on the screen */     ShowWindow (hwnd, nFunsterStil);     /* Run the message loop. It will run until GetMessage() returns 0 */     while (GetMessage (&messages, NULL, 0, 0))     {         /* Translate virtual-key messages into character messages */         TranslateMessage(&messages);         /* Send message to WindowProcedure */         DispatchMessage(&messages);     }     /* The program return-value is 0 - The value that PostQuitMessage() gave */     return messages.wParam; } /*  This function is called by the Windows function DispatchMessage()  */ LRESULT CALLBACK WindowProcedure (HWND hwnd, UINT message, WPARAM wParam, LPARAM lParam) {     switch (message)                  /* handle the messages */     {         case WM_DESTROY:             PostQuitMessage (0);       /* send a WM_QUIT to the message queue */             break;         default:                      /* for messages that we don't deal with */             return DefWindowProc (hwnd, message, wParam, lParam);     }     return 0; }
bu kod ise hepsinde derleniyor ve çalışıyor.

Aradaki farkları  sondakinde char değeri ayrı.
baya uğraştım ama asıl istediğim haliyle olmuyor Directx ile oyun  programlamasına başladım ve kitaptaki örnek ilki. CD  sinden çıkanda da aynı kod var ve derlenmiş hali de var.?

Son Düzenleme: mustafa2116 ~ 24 Şubat 2012 19:21
mustafa2116
29-02-2012, 09:02   |  #2  
mustafa2116 avatarı
OP Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 64
3,012 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2008

Konu etkin Sorunu çözebilmiş değil...