C# form üzerinde buton sürükleme yardım

Donny
03-02-2011, 16:10   |  #1  
Donny avatarı
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
34 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2009

Ya kodları yazdım ama bir türlü butonu sürükleyemiyorum yardımcı olur musunuz

public Form1()
        {
            InitializeComponent();
        }
        Point ilknokta = new Point(-5, -5);
        bool hareket = false;
        private void move_Click(object sender, EventArgs e)
        {

        }

        private void move_MouseDown(object sender, MouseEventArgs e)
        {
            ilknokta.X = e.X;
            ilknokta.Y = e.Y;
        }

        private void move_MouseUp(object sender, MouseEventArgs e)
        {
            hareket = false;
        }

        private void move_MouseMove(object sender, MouseEventArgs e)
        {
            if (hareket == true)
            {
                ilknokta.X = e.X - ilknokta.X;
                ilknokta.Y = e.Y - ilknokta.Y;
                move.Location = new Point(ilknokta.X, ilknokta.Y);
            }
        }

Son Düzenleme: Donny ~ 03 Şubat 2011 19:04
Donny
05-02-2011, 10:48   |  #2  
Donny avatarı
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
34 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2009

Tamam hallettim.

gasgoine
26-02-2011, 03:25   |  #3  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
7 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2008

nasil yaptin bize de soyleseydin bari :)

Donny
11-03-2011, 16:07   |  #4  
Donny avatarı
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
34 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2009

private void move_MouseMove(object sender, MouseEventArgs e)
        {
            if (hareket == true)
            {
                ilknokta.X = e.X - ilknokta.X;
                ilknokta.Y = e.Y - ilknokta.Y;
                move.Location = new Point(ilknokta.X, ilknokta.Y);
            }
        }

bunun yerine

if (hareket)
            {
                int xeks = ilknokta.X - e.X;
                int yeks = ilknokta.Y - e.Y;

                int x = move.Location.X - xeks;
                int y = move.Location.Y - yeks;
                move.Location = new Point(x, y);
            }