Cenevre Otomobil Fuarı

teribogart
19-03-2012, 22:56   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
2 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2011

Cenevre’de yenilik tufanı
[/url]

Bu yıl 82’ncisi düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı,
yine otomobil tutkunlarına “geleceğin” gösterildiği bir şova dönüştü
Fuarda önümüzdeki dönemde yollara çıkacak otomobille kadar geleceğin
teknolojilerinin de sunumu yapıldı…

SOGUK ve sıkıcı bir kent olan Cenevre, her yılın bu zamanları
otomobilseverler için adeta ilgi merkezi haline geliyor. Bu yıl 82’ncisi
düzenlenen Cenevre [url=http://www.myfikirler.com/cenevre-otomobil-fuarinda-tanitilan-otomobiller.html]Otomobil Fuarı
, ne en büyük fuar alanına sahip ne de
İsviçre otomotiv üretimi açısından dünya lideri. Fakat bu durum fuarın
büyük yeniliklere ev sahipliği yapmasına engel olmuyor. Bunun en güzel
kanıtı, son dönemde artan ekonomik ve ekolojik baskılarla daha küçük
araçlar kullanmaya itilen AvrupalI kullanıcılar için çok önemli olan
kompakt sınıf üyelerinden en önemli üçünün tanıtımının bu yıl Cenevre’de
yapılması…

Mercedes ilk önden çekişli hatchback’i olan A Serisi’ni, Audi
başarılı kompakt sınıf üyesi A3’ün yeni neslini, Volvo da 5 kapılı
kompakt hatchback’i olan V40’ı ilk defa Cenevre’de tanıttı. Tabii
cetvelin öbür ucunda da Ferrari’nin en güçlü modeli olan F12 Berlinetta
ve Lamborghini Aventador’un yeni versiyonu olan 1 gibi süper sporcular
yer aldı…

[/url]
Ford B-Max

Ford da fuarda önemli yenilikleriyle yer aldı. Bunlar arasında küçük
MPV olarak adlandırılabilecek B-Max ön plana çıktı. Opel Meriva’ya rakip
olarak hazırlanan B-Max’in en vurucu özelliği B sütununun olmaması. Bu
sayede arka kapılar da geriye doğru açıldığı için

1,5    metrelik kesintisiz boşluktan otomobilin içine giriş ve çıkış
son derece kolay yapılıyor. B sütunu ya da diğer değişle orta direk
bulunmayan karoser yapısı nedeniyle kapıları çevreleyen tüm bölümler
güçlendirilmiş. B-Max, 1.0 litrelik 3 silindirli EcoBoost motorun 100 HP
ve 120 HP’lik versiyonları, 1.6 litre Duratec 105 HP (6 ileri
Powershift’e de sahip), 1.4    litre 90 HP Duratec benzinli ve 1.6 litre
95 HP TDCi dizel motorlarla üretiliyor.

[url=http://www.myfikirler.com/wp-content/uploads/ferrari-berlinetta.jpg]
Ferrari F12 Berlinetta

Cenevre’de en kalabalık standlardaıı biri Ferrari’ninkiydi. Bu
ilginin sebebiyse 599 GTB Fiorano’nun halefi olan Fİ2 Berlinet-ta’ydı.
Özellikle Ferrari için farklı bir tasarıma sahip arka kısmı ve
performans rakamlarıyla öne çıkan Fİ2 Berlinetta, henüz fiyatı belli
olmamasına rağmen Türkiye’den 4 adet sipariş aldı. F12 Berlinetta’nın
6262 cc hacmindeki V12 motoru, 740 HP güç ve 690 Nm tork üretiyor.
Böylece en güçlü seri üretim Ferrari unvanını alan F12 Berlinetta, çift
kavramalı otomatik şanzımanıyla 0-100 km/s hızlanmasını 3.2, 0-200 km/s
hızlanmasınıysa 8.5 saniyede tamamlıyor. Son hızı 340 km/s olarak
açıklanan otomobilin 100 km’deki ortalama yakıt tüketimiyse 15 litre
olarak veriliyor.

[/url]
Lamborghini Aventador

Lamborghini, konsept gibi görünen ancak yola çıkmaya hazır şov
otomobiliyle Ferrari’den geri kalmadı. Aventador J adı verilen, tavanı
ve ön camı bulunmayan otomobilin altyapısı seri üretim Aventa-dor’dan
geliyor. 1110 mm’yle şimdiye ka-darki en alçak yapılı Lamborghini
unvanını taşıyan Aventador J’in uzunluğuysa 4890 mm. 6.5 litre 700
HP’lik V12 motoru 690 Nm tork üreten Aventador J’in son hızı 300 km/s.
Dört tekerlekten çekişli otomobilin diğer bir önemli özelliği de fuarda
satılmış olması. Alıcısı açıklanmayan otomobilin satış fiyatıysa 2.2
milyon euro.

Eğer bu otomobilin alıcısı Türkiye’deyse toplam maliyet yaklaşık 5 milyon euro seviyesine ulaşıyor.

[url=http://www.myfikirler.com/wp-content/uploads/audi-a3.jpg]
Audi A3

Kompakt sınıftaki yeniliklerden biri de Audi A3’tü. Tasarım olarak
Audi’nin diğer modellerinden çok da ayrılmayan yeni A3’ün asıl önemli
özelliği karoserinin altında gizli. A3, VW Grubu’nun yeni ortak modüler
platform teknolojisi MQB’nin ilk örneği. Bu teknoloji sayesinde VW Grubu
markalarının farklı modelleri sadece aynı platforma sahip olmakla
kalmayacak, aynı bantta da üretilebilir hale gelecek. Uzunluğu 4237 mm
olan yeni A3’ün ağırlığı yerini aldığı aynı donanım ve motora sahip
versiyona göre 80 kg azaltılmış. Böylece performans artışının yanı sııa
yakıt tüketimde de azalma sağlanabilmiş. 23 mm uzayan dingil mesafesi de
içeride daha geniş alan anlamına geliyor. Yılın üçüncü çeyreğinde
Türkiye’de de satışa sunulması beklenen yeni A3’te ilk etapta 1.4 litre
122 HP TFSl ve 1.8 litre 180 HP TFSİ benzinli ile 2.0 litre 150 HP TDI
dizel motor seçenekleri sunulacak. Daha sonra 1.6 TDI dizel versiyon da
aileye eklenecek.


[/url]
Mercedes A Serisi

Lüks otomobil sınıfının en önemli temsilcilerinden Mercedes, kompakt
sınıfa iddialı bir giriş yaptı. 1990’lı yılların sonlarında satışa
sunulan A Serisi, minivanlara benzeyen yüksek yapısı nedeniyle beklenen
ilgiyi bir türlü göremedi. Mercedes daha fazla direnmedi ve bilindik
lıatchback karoseriyle yeni A Serisi’ni tanıttı. Özellikle burun ve
profilde güçlü ve sportif hatlarıyla dikkat çeken A Serisi, Mercedes
tarihinin ilk hatchback modeli olarak BMVV ve Au-di’nin karşısına
çakıyor. Mercedes’in tepe ismi Dr. Dieter Zetsche, bu iki rakipten yüzde
50’şer pay almayı hedeflediklerini açıkladı. Son derece zengin güvenlik
donanımlarıyla yollara çıkacak olan A Serisi’nde A180 (115 HP), A200
(156 HP), A250 (211 HP) benzinli, A 180 CDI (109 HP), A 200 CDI (136
HP), A220 (170 HP) dizel motorlar sunulacak. Henüz kesinlik kazanmasa da
yeni A Serisi’nin eskisiyle aynı fiyat seviyesinde olacağı açıklandı.
Buna göre Türkiye’de başlangıç fiyatının 25 bin-28 bin euro aralığında
olması beklenebilir. Mercedes A Serisi, Türkiye’de yıl sonunda satışa
sunulacak.

[url=http://www.myfikirler.com/wp-content/uploads/volvo1.jpg]
Volvo V40

Volvo’nun kompakt sınıftaki ikinci modeli olan V40, C30’un 5 kapılı
versiyonundan çok daha fazlası. Artık iyice yaşlanmaya başlayan bu
modelin aksine tamamen yeni olan V40, görünümüyle de bunu hemen
kanıtlıyor. Otomobilin tasarımı oldukça modem ve özellikle iç kısmında
Vol-vo’dan alışık olmadığımız genç ayrıntılara rastlamak mümkün. Motor
seçeneklerinde ülkemiz için en önemli olan doğal olarak 1.6 litrelik 115
HP güç üreten dizel motor olacak. Bu motor çift kavramalı otomatik
şanzımanla birlikte de sunulacak. Bunun dışında yine 1,6 litrelik hacme
sahip türbo beslemeli bir benzinli motor da 180 HP ve 150 HP güç üreten
versiyonlarıyla V40’ta kullanılacak. Daha fazla güç isteyenler içinse
Volvo’nun bilindik 2,5 litrelik 5 silindirli T5 motorunun 254 HP güç
üreten versiyonu sunuluyor. Her Volvo gibi V40 da güvenlik açısından çok
yenilikçi ve ilk yaya hava yastığı bu modelle görücüye çıkıyor. Bu
donanım motor kaputunun iç kısmında saklı hava yastığının bir çarpma
sonucu açılması ve yayaların ön camdan darbe almasının önlenmesini
amaçlıyor. V60 yılın son çeyreğinde ülkemizde de satışa sunulacak.

[/url]
Opel Mokka

Opel’in ilk küçük SUV’u olan Mokka, artık şehir hayatında kendine
daha fazla yer bulmaya başlayan yerden yüksek araçlar modasına uyum
çalışması. 4.28 metrelik uzunluğuyla kompakt bir hatchback’ten daha kısa
olan Mokka, buna karşılık yüksek yapısıyla kendini daha heybetli
göstermeye çalışıyor. SUV’un 18 inçlik büyük ebatlı jantlara sahip
olması da bu etkiyi güçlendiriyor. Mokka’ııın tek hedefi göz boyamak
değil. İç mekanda sunulan farklı genişlikteki 19 eşya gözü, değişken
koltuk katlama sistemi gibi özellikler ailelerin de mutlu olmasını
sağlayacak. Mokka’nın motor seçenekleri arasında, Astra ve Insigııia’da
da kullanılan 1.4 litrelik türbo beslemeli benzinli motor ve 1,7
litrelik dizel motor dikkat çekiyor. Opel’in emektar 1.6 litrelik 115 HP
güç üreten motoru da Mokka’da kendine baz motor olarak yer bulacak. 1.4
litrelik benzinli ve dizel motorda 6 vitesli otomatik şanzıman seçeneği
de sunulacak ve bütün motorlarda start&stop elektroniği
kullanılacak. Bunun dışında kaygan zeminlerde aracın hızını elektronik
yardımıyla sabitle-meye yarayan eğim iniş yardımcısı ve elektronik denge
sistemi ESP de donanım listesinde olacak. Mokka’nın ülkemizde satışı
için ekimi beklemek gerekecek.

[url=http://www.myfikirler.com/wp-content/uploads/peugeot1.jpg]
Peugeot 208

Fransız üreticinin küçük sınıftaki temsilcisi 207 emeklilik günlerine
hazırlanırken yerini doldurmaya çalışacak olan 208 de tanıtıldı.
Selefinden daha kısa ve daha alçak olan 208, bu özelliğine eklenen yeni
üretim teknolojilerinin de etkisiyle ondan ortalama 110 kg daha hafif
olmayı başaracak. Öyle ki yeni modelin baz versiyonunun ağırlığının 975
kg olacağı açıklandı. Küçülen boyutlara rağmen otomobilin bagaj hacminin
15 litre ve arka koltuklardaki diz mesafesinin 5 cm artmış olmasıysa
büyük başarı. Otomobilin genel tasarımı Peugeot’nun Murat Günak
tarafından tasarlanan 206’dan bu yana küçük sınıfta kullandığı
çizgilerden çok farklı değil. Buna karşılık iç mekanda kullanılan yeni
kokpit yapısı mui-timedya sistemi oldukça yenilikçi. Otomobilin benzinli
motor seçenekleri 1.0 litrelik 68 HP güç üreten motordan başlayacak ve
Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılan GTi konseptindeki 1.6 litrelik 200
HP civarı güç üreten motora kadar uzanacak. Dizel motor seçenekleri
207’de olduğu gibi 1.4 ve 1.6 litrelik HDi’lar olacak. 208’de elektronik
denge sistemi ESP standart olarak sunulacak.

[/url]
BMW 6 Serisi GranCoupe

Mercedes’in CLS ile açtığı yolda ilerleyen BMW de en sonunda 4 kapılı
coupe’si-ni tanıttı. Beklendiği gibi coupe ve cabrio seçenekleri olan 6
Serisi üzerine inşa edilen 4 kapılı coupe, GranCoupe olarak
tanımlanıyor ve genel tasarımıyla sportif bir cou-pe’yle konforlu bir
sedan arasında köprü kurmaya çalışıyor. Her ne kadar adında coupe tanımı
olsa da GranCoupe’nin amacı en az 4 kişiye konforlu bir yaşam alanı
sunmak ve bunun için de 6 Serisi Coupe’nin 111 mm uzaması gerekmiş.
Sonuçta boyu 5 metreyi 1 cm geçen otomobil, ferah olmasa da rahat yaşam
alanları ve 460 litrelik bagaja sahip olmuş. Otomobilin motor yelpazesi
de doğal olarak 6 Serisi’nden ^ alınacak. Yani benzinli motorlar 640i ve
650i olarak adlandırılıp 320 HP ve 450 HP güç üretirken tek dizel motor
640d olarak adlandırılacak ve 313 HP güce sahip olacak. GranCoupe’de
internet bağlantısı, 10.2 inçlik ekran, araç ve navigasyon bilgilerini
cama yansıtan head-up display ve gelişmiş park kamerası gibi sistemler
sunulacak.

[url=http://www.myfikirler.com/wp-content/uploads/porsche.jpg]
Porsche Boxster

Porsche’nin en küçük modeli olan Boxs-ter, üçüncü nesliyle tekrar
gönüllerdeki yerini almaya hazırlanıyor. Ortadan motorlu roadster’in
tasarımında, Alman geleneklerini yerine getirilerek köklü değişimler
yerine modernleşmeye gidilmiş. Otomobilin en büyük özelliğiyse son dönem
modasını takip eder şekilde yeni üretim teknolojileri ve malzemeleriyle
düşürülmüş ağırlığı. Yeni Boxster aynı donanıma sahip selefinden 35 kg
kadar daha düşük ağırlığa sahip. Üstelik bu durum arttırılmış iz
genişlikleri ve 6 cm daha uzun aks mesafesine rağmen elde edilmiş.
Eskiden olduğu gibi kumaş tavana sahip olan otomobilin sürücüsünü
gök-yüzüyle buluşturması sadece 9 saniye sürüyor ve bu işlem 50 km/s
hıza kadar tam otomatik olarak gerçekleştirilebiliyor. Roadster?in
gövdesinin tam ortasında yer alan motor bölümü, Boxster’da 2.7 litrelik
Boxster S’te ise 3.4 litrelik boxer motorlarla dolduruluyor. Standart
modelin 265 HP güç üreten motoruna karşılık S’in motoru 315 HP güç
üretiyor. Otomobilin motorları 6 vitesli manuel ya da 7 vitesli çift
kavramalı otomatik şanzımanla birlikte kullanılıyor.

[/url]
Skoda Citigo

VW Grubu’nun yeni şehir minilerinden Skoda markasıyla üretileni olan
Citigo, 3.56 metrelik uzunluğu ve 1,65 metrelik genişliğiyle büyük şehir
karmaşası için en iyi çözümlerden biri gibi görünüyor. Küçük
boyutlarına karşın iç mekanında 4 kişi için yeterli alanı sunabilmesi ve
hala makul bir yükleme alanına sahip olması küçük otomobilin en büyük
artılarının başında geliyor. Bu artılar tabii ki düşük ağırlığın ve
küçük motorların yardımıyla gelen düşük tüketimle devam ediyor. 1.0
litrelik 3 silindirli benzinli motorun 60 Hp ve 75 HP güç üreten
versiyonlarını kullanan Citigo, 100 km’de motor gücüne göre 4.5 ya da
4.7 litre yakıtla yetinebilme iddiasında. Otomobilin güvenlik
donanımıysa küçüklüğüyle tam bir tezat olacak şekilde zengin. Ön, yan ve
perde hava yastıklarının yanında ESP sistemi de standart donanımda ve
30 km/s hıza kadar otomatik fren yapabilen acil durum yardımcısı da
donanım listesinde yer alıyor.

kaynak: [url=http://www.myfikirler.com/cenevre-otomobil-fuarinda-tanitilan-otomobiller.html]Cenevre Otomobil Fuarında Tanıtılan Otomobiller