arkadaşlar bu ayın 8 inde ekonomikticaret.com adlı alışveriş sitesinden anycool f818 model bir cep telefonu aldım.telefonu almadan önce nokıa kullandığım için kullanımda biraz zorluk çektim.ama kullandıkça kullanım zorluğundan ziyade telefonun çin malı olmasından dolayı malzeme kalitesizliğinden dolayı sorunlar yaşamaya başladım.örneğin kulaklık takıyorum bi görüo bi görmüo bi oturuo yerine bi oturmuo usb desen ayrı bi dert şarj cihazı desen ondada oturma aksaklıkları war. vs vs. derken 7 günlük süre dolmadan telefonu iade edeyim dedim ancak....ekonomilticaret.comu aradım ne deseler beğenirsiniz?telefonu alamazlarmış çünkü simkartımı taktığım için telefon 2.el olmuş..ayrıyeten üretici firmada almıyormuş.. ben tabi yasaları bildiğim için yetkiliyle 15 20 dk tartıştım.çünkü her ne olursa olsun müşterinin 7 gün içinde koşulsuz iade hakkı war.mesajın sonunda kanun maddesinide ekleyeceğim bilgilendirmek amacıyla..neyse sonra intel iletişimi aradım çıkan yetkiliye sorunu anlattım ürünü iade etmek istediğimi onların acısından sorun olup olmadığını sordum adam ne dese beğenirsiniz biz sadece satıyoruz geri alım yapmıyoruz sadece tamir konusunda garanti weriyoruz.. ikinci defa şok oldum.adama oh ne ala dedim telefonu kapattım doğruca sanayi ve ticaret bakanlığını aradım olayı anlattım tabi bakanlıktan öyle bi şey olamayacağını iade hakkımın olduğu cewabını aldım ve bana bugün telefonu aldığım yere göndermemi söylediler.bende aynen öyle yaptım telfon ve yanındakilerin tutanağını tutturdum her ihtimale karşı öyle yolladım.sanayi bakanlığından aldığım bilgiye göre 10 gün içinde parayı yatırmaları gerekiyor yoksa tüketici hakem heyetine dilekçe verip yasal işlem başlatacakmışız.
bunları yaptıktan sonra tekrar ekonomikticaret.com u aradım sanayi bakanlığından yetkililerle görüştüğümü ve yaptıklarının yasal olmadığını ve telefonu gönderdiğimi söyledim.hala bizde böyle şöyle diye konuşunca 10 gün hakları olduğunu yoksa yasal işlemi başlatacağımı söyledim siz bilirsiniz bu hakkınız war cewabını aldım sinirden elim ayağım titredi tamam o zaman görüşürüz dedim kapadım telefonu şimdide pazartesini bekliyorum 10 gün dolmadan dilekçeyi vericem tüketici hakem heyetinden nasıl olsa zorluk çıkaracaklar önceden başlatym işlemleri.
şimdi ekonomilticaret.com daki yetkililerin benimle resmen sindirmeye çalışırcasına konuşmalarından ve garantör şirket adıyla geçinen intel iletişimdeki yetkililerin benimle sokak ağzı denilebilecek bi uslubla konuşmalarından sonra merakediyorum bu tip zihniyetle bu insanlar nasıl ticaret yaparlar bu ülkede?yasaları kanunları hiçe sayarak hiç korkmayarak?bizlere düşen görev arkadaşlar haklarımızı aramak sakın uğraşmaktan korkmayın yoksa böyleleri alır başını gider..
bilgilendirme amacıyla TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN'la ilgili olarak şu maddeleri paylaşıyorum sizinle;
Mesafeli Sözleşmeler Uygulama
Usul ve Esasları
Hakkında Yönetmelik
Madde 2 — Bu Yönetmelik, yazılı, görsel ve elektronik ortamda veya diğer iletişim araçları kullanılarak ve tüketicilerle karşı karşıya gelinmeksizin yapılan, malın veya hizmetin tüketiciye anında veya sonradan teslimi veya ifası kararlaştırılan sözleşmelere uygulanır.
Cayma Hakkı
Madde 8 — Tüketici; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihte başlar. Sözleşmede, hizmetin ifasının 7 günlük süre dolmadan yapılması kararlaştırılmışsa, tüketici ifanın başlayacağı tarihe kadar cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar satıcı veya sağlayıcıya aittir.
Satıcı ve Sağlayıcının Yükümlülüğü
Madde 9 — Satıcı veya sağlayıcı tüketicinin siparişi kendisine ulaştırdığı andan itibaren en geç otuz gün içerisinde edimini yerine getirmekle yükümlüdür. Bu süre tüketiciye daha önceden yazılı olarak bildirilmek koşuluyla en fazla on gün uzatılabilir.
Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on gün içinde almış olduğu bedeli, kıymetli evrakı ve tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi iade etmekle, ayrıca yirmi gün içinde de malı geri almakla yükümlüdür.
arkadaşlar ben yasal işlemlerimi bu alıntı yaptığım kanun maddelerine dayanarak gerçekleştireceğim yarın bir gün sizin başınızada gelirse bu maddeleri aklınıza kazıyın haklarınızı bilin arayın hadi selametle..gelişmeleri burdan aktaracağım.bu arada çift hatlıların hepsinin garantisine inteliletişim mi bakıyor bilmiyorum ama biçoğuna bakıyor hiç bulaşmayın derim ben..isterseniz arayın konuşun sizede aynı cewapları werecekler.