arkadaşlar sizce hangisi daha ekonomiktir ?
verdiği güç açısından değil sadece yakıt masrafı açısından
Şehir içi Kullanımı İçin Küçük Hacimli dizel mi önerirsiniz yoksa sıralı sistemli lpg mi önerirsiniz ?
dizel mi lpg mi ?
- 1
- 2
valla ne diyim fabrika verilerine göre dizelin sıkıstırma oranı fazla olduğu için benzine göre daha az yakıyor yalmız yeni nesil dizeller için. malum motorin 2 ytl sınırını geçti lpg 1.81 olması lasım. genede sen bilirisin sen kullanacaksın dizel in tork değerleri daha fazla lpg ye göre güç açısından fazla fark etmez sıralı lpg de öle güç kaybı felan olmuyo. son olarak dizel araba alırsan kışın garajda duracak yoksa soğuklarda mazot donunca çalışmıyor (malum Eskişehirde soğuk çok 2005 symbol çalışmayınca soğukta ittirmek zorunda kaldık)
sıralı lpg kesinlikle.. performanstan da ödün vermiyo. ayrıca dizel motorların bakım masrafları da daha yüksek..
dizel hem performans açısından da iyi ama bakım ister yinede sen bilirsin
bence dizel çünkü 20 ytllik mazotla 120 km yol gittik
Dizel 1.6 HDI ise hemen al,
ama 2.00 ise sıralı LPG daha ekonomik olur,
yani araç zaten küçük motorlu ise dizel daha iyi,
1.8 ve üstüyse LPG.
Ama LPG nin en kötü yanı 2. sınıf araç sayılmak, mesela alışveriş merkezlerinde ve hiçbir kapalı otoparka almıyolar tehlikeli diye. Dışarda park yeri arayacak ve yol yürüyeceksin karizmayı sarsıyor biraz yani ;)
sıralı sistem lpg her zaman daha ekonomik.
ama bunu aracında kullanırsan daha ekonomik yani işin içinde yusuf faktörü var:)
arkadan çarpmalarda çok tehlikeli olduğu için sıkışmış gaz dolu bombanın üstünde geziyorsun hep.
ama kaderde yanmak varsa kaza anında arabada tüp olmasa bile benzin deposuna veya borularına kıvılcım atarsa da patlar
kaza riski açısından en uygun araba dizel araba dır çünkü mazot böyle durumlarda çok zor yanar
kaza riski açısından durum böyle fakat birde işin kullanım yönü var:
yeni araba alacaklar eğer ikinci el araba almışlarsa ve bir süre sonra ben bunu satarım diye düşünüyorsa araçlarına lpg takabilir. çünkü lpg li aracın motor ömrü daha çabuk düşer. lpg yanarken benzine göre aşırı bir sıcaklık oluşturur bu da motorun üst kısmında bulunan parçalarda daha çabuk aşınma ve yüzey yorulması oluşturur. bu kısımda bulunan soğutma sistemi normalde lpg yanınca oluşacak aşırı sıcaklığı önlemeye yeterli gelecek şekilde üretilmemiştir. o nedenle arabanın rektefiye süresi düşer yani motorun normalden daha çabuk yenilenmeye ihtiyacı olur. yarım motor indirme ile motorun üst kısmında bulunan subap ve diğer parçaların değişimi ile sorun çözülür. iyi bilen aşmış bir usta bunu el emeği 200 ytl civarında güzelce halleder. eğer serviste yaptırırsanız ne kadar tutar düşünmek bile istemiyorum:)
araba sıfır alınıyorsa ve ben çok uzun süre satmayı düşünmüyorum gibi bir durum varsa dizel almak daha iyidir. fakat dizel araba kullanırken de dikkat en önemli konu dizel motorun tamiri zor olduğu için arabanın bakımı aksatılmamalı ve mazotu aldığın yere dikkat edilmelidir. kötü mazot dizel arabayı anında bozuyor ve tamiri de çok pahalı oluyor. o nedenle önüne gelen yerden azar azar mazot almak yerine bildiğin ve güvendiğin istasyondan en az 100 ytl ile mazot almak daha iyidir. yakıt deposu sağlığı için de iyi olur.
günümüzde her ne kadar mazotun litre fiyatı benzine yaklaşmış olsada dizel yinede avantajlıdır. çünkü dizel motorda buji olmaması bence büyük bir avantajdır. bujiyi yenilersin, motor çalıştıkça performans sürekli düşüştedir. (benzin sarfiyatı da buna bağlı olarak artar.) ama dizel motoru bu yönden düşünürsek performans grafiği sabit. ayrıca iki arabaya da eşit miktarda yakıt koyunca dizel motorlu araba daha çok yol yapar.
dizel daha iyi performansından kaybın olmaz fakat lpg risklide hem boşver lpg yi 3 kuruş için değmez lpg
lpg li aracta bi gün havaya uçarsan anlarsın hicem havaya ucacan için anlamassın kardeş bende 84 model opel kadett D kasa 16 diesel var kalkışları gidişi mükemmel 180 vuruyo bence 5 milyonluk mazotlan g.o.p. b.paşa z.burnu bitmek bilmiyo bütün arkadaşlarım hayret içinde hem lpg çekişleri ve motor ömrünü kısaltıyor
merakımdan soruyorum
dediğiniz gibi LPG tankı bomba gibi patlayan araç gördünüz mü hiç?
Yokk nerde hekes tutturmus bomba die patlayan hani yok.
Mazot donuyor demişler. Ya arkadaşlar sibiryada mıyız o kadar diil yani.
Dizel motorun bakımı masraflı ama yerinde olsam yni nesil (common-rail turbo) dizel küçük hacimli 1.4 1.6 bir araç alırdım. Hem güç açısından iyi hemde sakin kullanımda lpg ile aynı yakar.
Bence Dizel
Yeni sistem LPG tüpleri darbelere karşı dayanıklıdır şiddetli darbelerde tüp esniyor ve gazı komple kesiyor.Bence LPG çevreyi az kirletiyor ucuz performansı orta diesel ise güzel ancak ilerde mazot pahalandığında LPG taktıramazsınız aracı satmak istediğinizde elinizde kalır bakım masrafı oldukça maliyetlidir.Enjeksiyonlu araçlar seçimimdir.
arkadaşlar makina mühendisleri odasının söylediğine göre lpg li arabalarda patlamanın nedeni benzin hortumunun kuruyarak yırtılması benzine geçince tabi booom :D. He dizele gelirsek gider dadik motorin atarsan tabi donat at içine eurodisel ama şu anda en ekonomik honda civic ler. Dizelden daha az yakıyo bence japon arabalarına bak derim. Hele 50 bin ytl warsa hibrit melez motorlu civic al derim en verimli motor onda benzine göre %40 yakıt tasarufu sağlıyormuş. ışıklarda bekelyince hiç ses yok elektirk motoruyla kalkış sağlıyo sabit hızla gidersen benzin motoru çalışmıyomuş. ntv de 0 dan 100e de anlatıyodu :D
shadowromeomerakımdan soruyorumgördüm
dediğiniz gibi LPG tankı bomba gibi patlayan araç gördünüz mü hiç?
hemde olayı canlı gördüm. o nedenle lpg sıralı da olsa istediği kadar emniyeti de olsa lpg diyince bırakında ben almıyım arkadaş.. dizele binerim ben.
ayrıca denetimsiz kullananları, rüşvetle iş yapanları, ruhsatında benzinli görünen ama lpgsi de olan araçları, 100 milyona sistemi kuran tamircileri, kazalı arabalardan aldıkları ikinci el parçaları orjinalinin 5de1 fiyatına satan hurdacıları ve her gün böyle dönüşüme uğrayan bir sürü arabanın yollara çıktığını da unutmayın
Razorbackgördümarkdaşım muayne istasyonları özelleşsin o zaman biraz zor trafiğe çıkar o araçlar adamlar çürük muaynesi bele yapıyolar :D
hemde olayı canlı gördüm. o nedenle lpg sıralı da olsa istediği kadar emniyeti de olsa lpg diyince bırakında ben almıyım arkadaş.. dizele binerim ben.
ayrıca denetimsiz kullananları, rüşvetle iş yapanları, ruhsatında benzinli görünen ama lpgsi de olan araçları, 100 milyona sistemi kuran tamircileri, kazalı arabalardan aldıkları ikinci el parçaları orjinalinin 5de1 fiyatına satan hurdacıları ve her gün böyle dönüşüme uğrayan bir sürü arabanın yollara çıktığını da unutmayı
arkadaşlar yorumlar için çok teşekkürler. yalnız lpgnin tehlikeli olmasına katılmıyorum. eğer kazanın şiddeti çok fazlaysa benzin deposu da olsa yanar zaten. ben bu konuyu açtığımda araba almamıştık ama şu anda sıralı lpgli arabamız var hangisi ekonomik. denedik gördük. gerçektende aynı hacimlerde dizel motorla kıyaslanamayacak kadar ucuza geliyor lpgnin yakıt masrafı. benden söylemesi.
bence lpg fazla kilometre yapan araçlar için ideal bakım masrafları düşük ama adam ayda 1000 km yol yapmıyor bakıyorsun az yakıyor diye lpg taktırıyor bunun maliyet hesabını iyi yapmak lazımbelli bir yolun üzerinde olan raraçlar düşün meli ben ce lpgyi
nükleer arkadaşalar nükleeer...
ahandı bu da tartışmanın sonu :)
en manyak enerji ve tasarruf...tabi şimdilik biraz masraflı olur o başka
dizel arbayı enfazla 5yaşında olursa düşün dahası adamı madden yorar..
ne dizel i ne lpg si ya koy benzini bass basabildiin yer senin
daha arabayı alırken dizel 3-6 bin arası farkı koyar zaten..kalkışları seri olmasa da rampada otobanda banamısın demez o ayrı mesele ama gelişen lpg sistemleriyle lpgli araçlar ikinci sınıf muamelesinden kurtulmaya başladı..adamlar mitsubishi colta bile lpg taktırıyor el insaf..neyse gelelim yakıt fiyatına.lpgnin ekonomikliği tartışılmaz..benzinli 25 kr yakan araba dizel 20 kr yaksa lpg ile de 17 yaksın diyelim..ama 3-5 kr için de ben şahsen o bağırtıyı,hantallığı çekemem
- 1
- 2