Dragon Age Inquisition Hakkında

Penetrator God
30-08-2023, 18:00   |  #1  
Penetrator God avatarı
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
49 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2022

Dragon Age: Inquisition, BioWare tarafından geliştirilen rol yapma oyunu serisinin üçüncü oyunudur. Dragon Age II'den memnun olmayan hayranların baskısıyla geliştirici firma, oyunu üçlemenin en çok sevilen ilk oyununa daha çok benzetmeye çalıştı. Fakat aynı zamanda, ikinci oyundan işe yarayan bazı mekanikleri de koruyarak üzerine bir avuç yenilik getirip harmanladılar. Oyun 18 Kasım 2014'te çıkış yapmıştır.

Dragon Age: Inquisition, oyuncuyu bir kez daha önceki iki oyunda yaşanan olaylardan sonra kaosa sürüklenen Thedas dünyasına götürüyor. Hikaye ilk oyunun finalinden 10 yıl sonra başlıyor. Ferelden Krallığı, DA: Origins'in ana teması olan Darkspawn'ın büyük ölçekli istilası beşinci Blight'tan sonra tam gücünü geri kazanmayı başaramadı ve Orlais bir iç savaşa karıştı. Bu arada büyücüler ve Tapınakçılar kıtanın dört bir yanında savaşıyor. Bu karmaşanın ortasında ölümlüler diyarı ile Fade arasındaki sınırda bir yırtık oluşur ve bir iblis istilasına yol açar. Bu yeni tehdit, siyasi olarak bağımsız Engizisyon tarafından kontrol altına alınmaya çalışılacaktır.

Oyuncu olarak biz bu örgütün lideri rolünü üstleniyoruz ve görevimiz iblisleri yaşayanların dünyasına getirmekten sorumlu kişinin kimliğini keşfetmek ve istilayı durdurmak için yeterli gücü toplamaktır. Karakter yaratıcısı ekranı kahramanımızın sınıfını savaşçı, haydut, büyücü olmak üzere ardından cinsiyetini, görünüşünü ve ismiyle beraber aynı zamanda ırkını da insan, elf, cüce ve qunari seçenekleri arasından belirleme imkanı sunar. İkinci oyunda olduğu gibi de ana kahraman tamamen seslendirilmiştir.

Ana karaktere, bazıları serinin önceki oyunlarından Varric gibi ortaya çıkan yoldaşlar eşlik ediyor. Sadece savaş sırasında paha biçilmez yardım sağlamakla kalmazlar, aynı zamanda hikayenin de önemli bir parçasıdırlar. Oyuncu onlarla konuşarak geçmişlerini, amaçlarını ve hedeflerini öğrenebilir. Dahası, oyuncunun eylemleri yoldaşların onu nasıl algıladığını etkiler. Dragon Age serisinin ayırt edici bir özelliği olan romantizm de kahramanın yoldaşlarla olan ilişkisinin çok önemli bir parçasıdır.

Oyuncu genellikle iyi ve kötü arasındaki geleneksel ayrımın işe yaramadığı ahlaki kararlarla karşı karşıya kalır. Bunlardan bazıları olay örgüsü için önemlidir ve sonuçları her zaman hemen görülemez. Kayıtlı oyunları içe aktarma imkanı, Dragon Age serinin önceki bölümünden aldıkları bazı kararları aktarmalarına olanak tanır. Buna karşılık, seriyle ilgili herhangi bir deneyimi olmayan, ancak dünya ve sakinleri hakkında kendi geçmişlerini öğrenmek isteyen kişiler, Dragon Age: Inquisition'ın oyuncuların içe aktarmak için özelleştirilmiş bir savegame oluşturmasına olanak tanıyan Dragon Age Keep web sitesinden yararlanabilir.

Ana olay örgüsünün yanı sıra, oyuncu yan görevleri tamamlar ve Thedas'ta meydana gelen çok sayıda küçük çatışmaya katılır. Inquisitor olarak, tüm organizasyon adına kararlar verir ve böylece diğer gruplara karşı itibarını ve politikalarını şekillendirir. Oyundaki ilerleme sadece karakter gelişimine değil, aynı zamanda oyuna adını veren Engizisyon'un öneminin artmasına da yol açıyor. Dahası, daha yüksek mevkiler somut faydalar sağlar; örneğin, önemli bilgileri saklayan zaptedilemez bir kaleyi fethetmek için gönderilebilecek bir ordu. Bölge üzerinde nüfuz ve kontrol kazanmak için özel öneme sahip bölgelerde, genellikle kale şeklinde köprübaşları kurmak çok önemli bir şeydir. Dahası, hiçbir şey oyuncuyu mevcut insan kaynaklarını yöneterek kalelerini genişletmekten ve faaliyetlerini örneğin yapılan araştırmaları yönlendirmekten alıkoyamaz.

Dragon Age: Inquisition'daki olayların kapsamı nedeniyle, oyuncu Thedas kıtasının her yerine seyahat edecek. Dünya kelimenin tam anlamıyla açık olmasa da, mekanlar önceki oyunlara göre çok daha büyük ve çeşitlidir. Mekânlar arasında geçiş dünya haritası kullanılarak yapılıyor ve karakter bir yere ulaştığında o bölgeyi yürüyerek ya da at sırtında özgürce keşfedebiliyor. Önemli olay örgüsü alanlarına erişim kazanmak için, oyuncunun liderliğindeki Engizisyon'un önce yeterince yüksek bir itibara ulaşması gerekir. Bu amaçla, oyuncu yan görevleri yerine getirmeli, diplomasi yoluyla farklı grupların saygısını kazanmalı, büyülü eserler toplamalı ve tehlikeli canavarları yenmelidir.

Savaş sistemi söz konusu olduğunda, oyuncu, aktif duraklama modundayken parti üyelerine emirler verebilir veya bir karaktere odaklanmak ve doğrudan onun hareketini ve saldırılarını kontrol ederek savaşa girmek için üzerlerindeki kontrolü yapay zekaya devredebilir. Ana komutlar klavye kısayollarına atanmıştır. Düşmanlar tipik olarak organize ve çeşitli gruplar halinde bulunur. Geliştirilmiş yapay zeka ile birbirlerini destekleyebilir ve savaş alanındaki duruma tepki verebilirler. Tüm bunlar oyuncunun dikkatli olmasını ve uygun bir taktik kullanmasını gerektirir.

Dragon Age: Inquisition, Battlefield 4'te kullanılan Frostbite 3 motoruyla geliştirilmiştir. Bu teknoloji, geniş açık alanlar ve karmaşık çevre etkileşimleri yaratmaya izin veriyor. Özellikle savaş sırasında çevrenin belirli unsurlarını yok etmek mümkün olmakla kalmıyor, aynı zamanda örneğin daha önce erişilemeyen yerlere erişim sağlamak için bunları yeniden inşa etmek de mümkün. Oyunda gece ve gündüz döngüsü sistemi ve oynanışı etkileyebilecek değişken hava koşulları bulunmaktadır. Oyun DLC'lerle beraber 100 saate yakın bir içerik sunmaktadır.