şubat sayısındaki dvd yazıcı testini yetersiz buluyorum.1-firma katılımı yetersiz.nerde plextor,pioneer,sony vs.2-LG yi derginin upgrade bölümünde 4167 modelini önermişsiniz testte eski ürünler var bu model yok.3-teknik destek iyi diye philips i birinci ilan etmişsiniz dvd okuma ve yazmada 100 çeken benq nasıl ikinci oluyor.4-testte tek marka medya kullanmışsınız değişik medyalarla yazmamışsinız.5-okuma yazma sürelerini niye ayrıntılı olarak dakika ve saniye olarak yazmıyorsunuz 320 sayfalık dergide yermi yok.6- LG 4163 nasıl dvd performansı düşük oluyor anlamadım bu ürün yazma konusunda ödül almış bir ürün.eleştirilerimi bir katkı kabul edin.dergi rakip dergiden güzel olmuş.
dvd yazıcı testi eleştirisi
güzel eleştiri yanıtın daha fazla gecikmemesi gerek bence
1-firma katılımını firmalara soracan chip e değil.... gerisi yetkililere kalmışşş
philips mi? arkadaşlar kesinlikle önermiyorum. alacak olan arkadaşlar varsa da başka markalara yönelmelerini öneririm.daha yeni ben hepsiburda.com dan philipsin dvdr16lsk modelini aldım.ve arkadaş rica etti program yükle diye dvd verdi.daha ilk kez dvd yazacaktım.daha bir kere bile dvd yazamadan dvd im bozuldu.29/12/2005 tarihinde servise verdim daha hala gelecek.
daha sonra cdci bir arkadaş vardı ona sordum.keşke philips almasaydın çok nazlı bi alet.cd seçer demişti.
bide teknik destek olarak philips i chip dergisindeki testte baya övmüşler.onada katılmıyorum.alet bozulduktan sonra kaç sefer müşteri hizmetlerini aradım.bir allahın kulu telefona cevap vermedi.
ocak/2006 chip top 10 dvd yazıcı listesinde
1. sıra - LG GSA 4165B
2. sıra - PHILIPS DVDR-1648
5. sıra - LG GSA 4163B
şubat/2006 dvd yazıcı testi listesinde
1. sıra - PHILIPS DVDR-1648K (sondaki K'dan kaynaklanan bir fark varmı bilmiyorum)
7. sıra - LG GSA 4163B
8. sıra - LG GSA 4165B
Birisi lütfen açıklarmı acaba, hangisi doğru ?
arkadaşlar dediğim gibi 06/12/2005 tarihinde philipsten dvdr16lsk model bi dvd yazıcı almıştım ve 29/12/2005 tarihinde bozuldu.
bunun üzerine dvd yazıcıyı servise verdim.
tam 1 buçuk ay sonra bugün servisten aradılar.ve bana dvdr16lsk (110 ytl ye almıştım) yerine spd6000bm (fiyatı 80ytl civarı)modelini önerdiler ve ellerinde başka model olmadığını iddia ederek bu modeli almaya zorladılar.
bende paramın iadesini talep ettim.ve servis ne desin bu işlere biz bakmıyoruz siz müşteri hizmetleri ile görüşün dediler.
madem sen servissin ve philips firması adına yeni bir dvd yazıcı vermeyi teklif edebiliyorsun , müşteri senden para iadesini talep ettiyse sende ilgili yazışmaları mı yapcan,parayımı vercen ,hangi prosedürü yapcaksan yap.niye benim üzerime atıyon.tabi uğraşmak zor geliyor beyefendiye topu benim üzerime atıyor.
neyse bende müşteri hizmetlerini aradım philipsin.
baya uzunca bir müddetten sonra zorda olsa düşürdüm ama telefonun cızırtılı olması nedeni ile görüşme yapamadım.
ve şu an karşımda muhattabım olacak kimseyi bulamıyorum.
arkadaşlar philipse çok sinirliyim ve karşımda chip dergisinin philips hakkında "başarılı teknik destek" diye yazısını okuyunca sinirim bir kat daha artıyor.
kimsede kusuruma bakmasın ama philips,chip bu yazıları yazsın diye para yedirmiştir diye düşünüyorum.
Merhaba,
karşılaştırmalı test yaparken firmalara bunun duyurusunu yapıyoruz. Biz piyasadaki tüm ürünleri teste almak istiyoruz fakat firmalar çeşitli sebeplerden ötürü ürün yollama konusunda her zaman duyarlı olmuyor. Test tablosuna dikkatli bakmamışsınız sanırım. Zira DVD okuma peformansında BenQ iyiyken CD okuma performansında Philips daha iyi. DVD yazma performansları aynı CD yazma puanı ise Philips'in daha iyi. Bu bir yana firmware farkını saymazsak Benq ile Philips'in aynı yapıyı kullandığı konusundaki şüphlerimi test yazısında zaten belirttim. Testte bulabildiğimiz en kaliteli medyaları kullandık. Daha sonraki testlerimizde farklı marka medyalarla test yapmayı düşünebiliriz. Test tablosunda şu ana kadar performans değerlerini vermeye özellikle dikkat ettik. Birkaç istisnai durum dışında CHIP testlerinde bu konuda hep ayrıntılı bilgi mevcut olagelmiştir. Fakat bu ay gerçekten de 320 sayfa dergide yer kalmamıştı. LG 4163 daha önce ödül aldı diye test sonuçlarını boşverip LG'yi mi birinci yapsaydık? Takdir edersiniz ki test şartları itibariyle en iyi toplam puanı alan birinci olur. Philips'in teknik servisi konusundaki şikayetler ise beni şaşırttı açıkçası. Teknik servis puanlama sırasında bizim için önemli bir kriter. Yaşadığınız sorunu "philips size para yedirdi" gibi suçlayan bir ifadeyle buraya yazmak yerine düzgün ve detaylı bir şekilde bana e-posta ile bildirirseniz (esahin@chip.com.tr) konuyla şahsen ilgileneceğimden emin olabilirsiniz.
1-Ben kullandığınız medyaların kalitesiz olduğunu söylemedim sorun da bu zaten herkes tdk gibi kaliteli medya alamıyor onun için daha hesaplı medyalarlada yazma testi yapılması lazım.
2-bundan önceki testlerde detaylı olarak bilgi vermişdik diyorsunuz ama bundan önceki dvd yazma testindede okuma ve yazma süreleri ayrıntılı olarak yazılmamıştı.
3-philips size ayrı teknik servis hizmeti vatandaşa ayrı teknik servis hizmeti veriyor gibi görünüyor.philips e yakışmıyor.
4-(bu ay gerçektende 320 sayfalık dergide yer kalmamıştı)diyorsunuz bence burda yer sorunu değil ürün test etme ve yayınlamada mentalide sorunu var.
başarılı çalışmalar
1-16x yazıcıları 8x medyalarla test etmek mantıklı değil. Kalitesiz medyalar arasında da 16x olanı görmedim.
2-Bundan önceki testlerden kastım genel olarak performans puanlarını yayınladığımız yönünde.
3-Teknik servis testlerini yaparken biz CHIP dergisinden arıyoruz demiyoruz merak etmeyin. Bir de şu var amacım herhangi bir şirketi savunmak değil ama şikayetçi olan bas bas bağırıp gürültü koparıyor ama memnun kalan daha sonra bunu yeri geldiğinde belirtmiyor.
4-Ürün test ve yayınlama "mentalidesi" konusunda yeni önerilere her zaman açığız. Fikirlerinizi medeni bir şekilde ortaya koyarsanız faydalanmaya çalışırız.
Şahin EkşioğluBir de şu var amacım herhangi bir şirketi savunmak değil ama şikayetçi olan bas bas bağırıp gürültü koparıyor ama memnun kalan daha sonra bunu yeri geldiğinde belirtmiyor.Eğer birisinin hakkını savunması gürültü koparmak oluyorsa doğru söylüyorsunuz.
hakkını savunmakla ne kastettiğinize bağlı. Ben bas bas bağırmakla küfür ve suç sayılabilecek ithamlara varan sözleri kastediyorum. Başkalarının hakkına kolayca tecavüz edebildiğimiz için kendi hakkımızı da doğru bir şekilde aramayı bilmiyoruz.
CHIP olarak öncelikle okucuyucularımıza karşı kendimizi sorumlu hissediyoruz. Etik konusunda hiçbir çekincemiz olmadığı gibi tam tersine her sayıyı dürüst ve tarafsız yayıncılık ilkemizin verdiği özgüvenle hazırlıyoruz. Firmalarla yaşadığınız sorunları
"hah birini bulduk bari içimdekileri söyleyeyim de en azından rahatlayayım" mantığıyla dile getirmek yerine düzgün bir dille aktarırsanız siz değerli okuyucularımıza yardımcı olmak için firmalarla aranızda köprü olarak problemleri çözmek adına elimizden geleni yapacağımızdan şüpheniz olmasın. Firmaların arasında hatalı olan tabii ki var önemli olan onları bu hatayı düzeltmeleri konusunda ikna etmek. Problem yaşadığında bunu karşısındakine uygun bir dille belirtmeyen bir kişinin muhattap bulamaması şaşırtıcı değil. Siz forum izleyicilerinden ricam burda söylediklerinizin bizim tarafımızdan ciddiye alındığını unutmamanız. Gerçek hayatta karşılaştığımızda söyleyemeyeceğiniz bir şeyi "nasılsa kimse beni bulamaz" diyerek forumda dillendirince bizim de elimiz kolumuz bağlanıyor.
Şahin EkşioğluProblem yaşadığında bunu karşısındakine uygun bir dille belirtmeyen bir kişinin muhattap bulamaması şaşırtıcı değil.Söz konusu firma Philips gibi kendini piyasada kanıtlamış büyük bir firma olunca , müşteri herzaman muhattap olacak bir insanı karşısında görmek ister.Yoksa nede olsa malı sattım gerisini müşteri halletsin tarzı bir davranışda etik olarak pek uygun değil.
daha önce de kullanıcılarla firmalar arasında köprü olduk. Yazık ki bu tür olaylarda kullanıcıların kötü niyetlerine de sıkça şahit olduk. Söylediğim bir cümleye takılmak yerine mesajın tümüne bakarsanız siz de göreceksiniz ki kısaca anlatmak istediğim küfürle tehditle sonuç almak isteyen kullanıcıların muhattap bulmakta sorun yaşayabilecekleri ve bu durumun "şaşırtıcı olmadığı". Burda anlayamadığınız tam olarak nedir?
watertightboydoğru olan her formül, içinde mutlaka estetik,güzellik barındırır.Bu arada ironik ama mesajlarınızın altındaki özlü söz aslında anlayamadığınız konuya işaret ediyor. Bence de güzellikle anlatıldığında çözülemeyecek sorun yok. Kısaca çözüm yolundaki formülde normalden fazla nezakete nasıl gerek yoksa kabalaşmaya da gerek yok.
Ben şimdi zeyram arkadaşın avukatlığını yapmak istemiyorum ama belliki arkadaşın burasına kadar gelmişki bu sözleri yazmış.bende olsam aynı şeyleri düşünürdüm belki.sonuçta her ne kadar türkiyede bilişim sektöründe saygın bir yere gelmiş olsanız bile ,ticari bir kuruluşsunuz.ticari kuruluşlarda kar amacı güder ve bazı şeyleri yazmak için bu firmalardan parada almış olmanız çokta doğal.(yanlış anlamayın aldınız demiyorum.)unutmayın ki bu firmaların verdikleri reklam gelirleri olmasa bu gün Türkiyede böyle güzel bir dergi ile karşı karşıya olamayacaktık.hem bizlerede ibret olması nedeniylede burada paylaşması bence çok iyi.bahsettim benim başıma gelse bende fevri davranabilirdim ama sizin bu konularda irtibata geçtiğinizi öğrenince bu konularda başım sıkışırsa bende sizlerle irtibata geçeceğim ki okuyucularınızla bu tarz iletişiminizin olduğunu ben ilk defa burada öğrendim.bu vesile ile söz konusu arkadaşa teşekkür ediyorum.ben kendimi o arkadaşın yerine koymak istemiyorum ama ben olsam hukuki yollara başvururdum.hesaplayınca serviste de gereğinden fazla kalmış.istese tüketici hakları kanununa göre bir yaptırım uygulatabilir.ayrıca ben arkadaşın yazdığı yazı içerisinde hiçbir küfür yada tehditkar unsurlara denk gelmedim.insanın para verip aldığı bir mal sonrası aradığı teknik desteği philips gibi büyük bir firmadan bulamaması gerçekten üzücü.işallah arkadaşımız sizinle en kısa sürede irtibata geçip bu olayı mutlu bir sonla noktalar.
Türkiye deki tüketicinin asabının bozuk olmasının nedeni kendileri değil bizzat üretici firmalar ve ithalatçılardır.bir firma arızalı bir ürün teknik servisine getirildiği zaman müşterisini güleryüzle karşılamış da müşteri ona küfür mü etmiş?
burda en başta sizin tüketici lehine tavır koymanız lazım.
bugün Türkiye de o lüks ofisleri olan kaç tane firmanın (lüks)teknik servis hizmeti var?
çoğu bu meseleyi önemsemez ve çoğunun bu işle ilgilenen birimleri bodrum katlardadır.
BİR FİRMANIN SATTIĞI MAL O FİRMANIN NAMUSUDUR.
doğru düzgün hizmet vermeyen firmanın iflağını keseceksinki akıllansın.laftan anlamayana gerekirse bağıracaksın.
acaba bu firmalar amerikadaki müşterisinede böylemi davranıyor.
FİRMA VERDİĞİ HİZMET KARŞILIĞINDA MÜŞTERİSİNDEN TEŞEKKÜR BEKLEMEMELİDİR.
Ben bu foruma yaklaşık 1 aydan beri katılıyorum donanım konusunda öyle başlıklar varki şaşarsınız adam laptop a 3 milyar vermiş bir problemi var buraya yazıyor.böyle kaç arkadaşa firmanın teknik servisine gitsene arkadaşım demekten yoruldum.FİRMALAR TÜKETİCİLERE GÜVEN VERMİYORLAR.
watertightboyayrıca ben arkadaşın yazdığı yazı içerisinde hiçbir küfür yada tehditkar unsurlara denk gelmedim.Anlaşamadığımız nokta sanırım burda. "kimsede kusuruma bakmasın ama philips,chip bu yazıları yazsın diye para yedirmiştir diye düşünüyorum." Satırlarını hakaret olarak görmemeniz ilginç.watertightboyişallah arkadaşımız sizinle en kısa sürede irtibata geçip bu olayı mutlu bir sonla noktalar.Arkadaşınız dün bana ulaştı ve derdini anlattı. Yarından itibaren konuyla ilgileceğimi kendisine bildirdim.
Şahin Ekşioğluwatertightboyayrıca ben arkadaşın yazdığı yazı içerisinde hiçbir küfür yada tehditkar unsurlara denk gelmedim.Anlaşamadığımız nokta sanırım burda. "kimsede kusuruma bakmasın ama philips,chip bu yazıları yazsın diye para yedirmiştir diye düşünüyorum." Satırlarını hakaret olarak görmemeniz ilginç.watertightboybende olsam aynı şeyleri düşünürdüm belki.sonuçta her ne kadar türkiyede bilişim sektöründe saygın bir yere gelmiş olsanız bile ,ticari bir kuruluşsunuz.ticari kuruluşlarda kar amacı güder ve bazı şeyleri yazmak için bu firmalardan parada almış olmanız çokta doğal.(yanlış anlamayın aldınız demiyorum.)Yıllanmış ÜyeTeşekkür Sayısı: 0104 mesajKayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2005Bu konularda benzer düşüncelere sahibiz. Fakat sizin gözardı ettiğiniz şu o tu kaka firmalar aslında şirket haline gelmeden önce hepimiz gibi birer kullanıcı olan insanlar. Biz müşteri olarak hakkımızı bilinçli bir şekilde ararsak onları da düzgün hizmet vermeye zorlamış oluruz. Yani üslup farkı sonucu doğrudan etkiliyor. En basitinden sizin deyiminizle "iflahını keseceksin" deyince bundan herkes kendine göre bir anlam çıkarır.
Bu bir yana o anlık bir öfkeyle bağırmayı hadi bir kenara bırakalım ama ben bağırır adamın iflahını keserim derseniz haklıyken haksız duruma düşersiniz.
Çözüm yolundaki formülde normalden fazla nezakete nasıl gerek yoksa kabalaşmaya da gerek yok derken sizin "FİRMA VERDİĞİ HİZMET KARŞILIĞINDA MÜŞTERİSİNDEN TEŞEKKÜR BEKLEMEMELİDİR." cümlesiyle anlatmak istediğiniz noktaya değinmeye çalıştım. Kaldı ki bir ürün garanti kapsamında problem çıkardıysa tamir ya da değişimin ardından müşterinin teşekküründen ziyade firmanın özrü söz konusudur.Yıllanmış ÜyeTeşekkür Sayısı: 0104 mesajKayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2005watertightboyticari kuruluşlarda kar amacı güder ve bazı şeyleri yazmak için bu firmalardan parada almış olmanız çokta doğHayır doğal değil.OP BanlandıTeşekkür Sayısı: 0621 mesajKayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2005bu para alma iddaasından kasten uzak durdum değinmek istemedim.fakat bu yapılacak hakaretlerin en büyüklerinden biridir,bazı idaaları dile getirmeden önce biraz düşünmek gerekir,bu tür iddaaları dile getirenler haklıyken haksız duruma düşerler.hele hele bunu normal kabul etmek herhalde acımasız vahşi kapitalizimde mümkündür.
Yıllanmış ÜyeTeşekkür Sayısı: 0105 mesajKayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2005Şahin EkşioğluBu bir yana o anlık bir öfkeyle bağırmayı hadi bir kenara bırakalım ama ben bağırır adamın iflahını keserim derseniz haklıyken haksız duruma düşersiniz.size kendi yaşadığım bir örnek vereyim.bundan 2 sene önce bir firmadan 1.500.000.000 ya bilgisayar toplattım kendime , ama gel gelelim bilgisayar (yalan atmıyorum) aldığımdan beri her hafta çöküyodu.1 oldu,5 oldu,20 oldu.her defasında götürüyordum şu parçayı değiştirdik , bu parçayı değiştirdik diyip elime verdiler ama bilgisayarın durumunda hiç bir değişiklik olmadı.hadi bilgisayarı ikinci el almış olsam hadi neyse diyecem ama sıfır almıştım.biliyorsunuz para kolay kazanılmıyor.baktım böyle olmuyacak bari dedim en iyisi bu servise ben babamla gideyim.babamda asabi birisidir,damarına bastınızmı kimseyi tanımaz.neyse gittik servise
-selamunaleykum aleykumselam
tam ben konuya gircektim ki , babam başladı bağırmaya çağırmaya,
alt katlarda üst katlarda kim varsa hepsi indi aşşağı ama hiçbirisinde çıt yok. çünkü haklıyız.
önceden iki dakkada işlerini halledip gönderiyolardı ama babam bağırıp çağırınca bizimle öyle bir ilgilendilerki şaştım kaldım.bilgisayarım ondan sonra hiçte bozulmadı .şimdi paşalar gibi kullanıyorum çok ta memnunum.demekki bazen bağırmak çağırmakta işe yarayabiliyor.