ekran kartı alırken ilk önce anakartına uyup uymadıgına bakacaksın.ya agp dir yada pcı-e dir.ondan sonra ekran kartları ram ler gibi ddr ına göre seçilmez istedigini alabilirsin.yalnız seçimin gddr3 ve sonra sı olsun.daha sonra cekırdek hızı ve bellek arayuzune bak.özellikle bellek arayuzu 128 veya 256 bit secmeyı dene.gelelim vertex ve pixel shader e.bunlar cok onemlı artık oyun fimaları genellikle pixel shaderı 3.0 istiyor.bunlar geçtikten sonra bellegine bakabilirsin.genellikle oyunlar ilk olaak dediklerime bakar daha sonra bellege bakar.(gta hariç)sen ginede en az 512 mb lık bir bellek li bir ekran kartı al.gelelım yazdıgın ekran kartına iyi bir kart tum oyunlaı rahatlıkla acabilecek seviyede bir kart dır.eğer dediklerimden anlamadıysan aşagıya dedıklerımın anlamlarını yazıyım..
Pixel shader adında anlaşılacağı üzere en küçük pinkselin bile ışık yüzeyine göre renk tonunda değişiklikler oluşmasına ve bu sayede daha gerçekçi 3-D oyunların oynanılmasını sağlayan teknolojidir
bit olayı ise veri yolu genişliğidir. ne fazla olursa o kadar çok iyi olur. bunu otobana benzetebiliriz. ekran karında ne kadar geniş otoban olursa o kadar rahat çalışır. 64 bitlerden mümkün olduğu kadar uzak durmak gerekir. 128 bit iyidir. 256bit olursa ekran kartı baya kalitelidir. diyebiliriz. ne kadar fazla bit o kadar iyi...
bellek bildigimiz hafıza