ekran kartlarında teknoloji lideri kim

Bu başlık kilitlidir. Yeni mesajlar gönderilemez veya mevcut mesajlar düzenlenemez.
Banned
22-03-2006, 18:11   |  #1  
OP Banlandı
Teşekkür Sayısı: 0
621 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2005

ekran kartlarında teknolojik gelişimiATİ Mİ NVİDİA mı sürüklüyor kim kimi takip ediyor

Bu arada nvidia 7600 gt den sonra 7600gs çıkarmış orta sınıf nvidia egemenliğine geçecek gibi.

make-believe
22-03-2006, 18:34   |  #2  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,836 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2006

İkisi de bir birinden geri kalmıyor.

CU_GS7
22-03-2006, 18:47   |  #3  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
6,371 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Şub 2006

Yeni model çıkarmakta adeta,biri diğerinden bir hamle bekliyor gibi..
Ama ATI Crossfire`ı ile NVDIA`nın SLI`ından şu an biraz daha önde gibi..
Bakalım bize nasip olcak mı Crossfire veya SLI..
Tabi ben,tek ama iyi bir ekrankartına dünden razıyım zaten..:))

Son Düzenleme: CU_GS7 ~ 22 Mart 2006 18:47
Banned
22-03-2006, 18:48   |  #4  
Banlandı
Teşekkür Sayısı: 0
1,204 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2005

yüksek çözünürlük ve detayda ati lider

nepaizen
22-03-2006, 19:01   |  #5  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
24 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2006

Bir zamanlar 5xxx serileri zamanında ATI'nin OpenGL sürücülerinde bir türlü stabiliteyi yakalayamadığı biliniyordu, şimdi bu durum ne kadar değişti bilmiyorum fakat nVidia OpenGL sürücülerinde gayet iyi ve Pencere arabirimlerini en iyi nVidia (hızlı) render ediyor bu durumda Office kullanıcıları için en iyisi gibi duruyor. Office deyincede aslında bu hız yükselişini kimse takmaz ama oyun deyince durum değişir fakat hiç bir zaman kartlar yetmeyecektir çünkü kartlar ne kadar çıtayı yükseltirse programcı da bi o kadar karta yükleniyor bu durumda aradaki uçurum virgülden önce çok çok değişmiyor :D (Hep bu programcıları suçu :)) darboğaz hep aynı darboğaz, bu yüzden sahnedeki poligon sayısı düşürülüp ekran kartının pixel shader kısmında detay arttırılıyor böylece darboğaz azaltılıp GPU zorlandırılıyor. Yakında bu mücadeleye (Oyuncular için) PPU'da (Physics Processing Unit) katılır

Banned
23-03-2006, 00:30   |  #6  
OP Banlandı
Teşekkür Sayısı: 0
621 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2005

ben kartın teknoloji içeren unsurlarından bahsediyorum

HDR,CİNE FX ,OPEN GL VB. yani bunları önce kim buldu

yoksa transistör sayılarından ve uçak hızına ulaşan hızlardan bahsetmiyorum

mesela ilk defa ekran kartlarında fanı kim kullandı

Banned
23-03-2006, 03:17   |  #7  
Banlandı
Teşekkür Sayısı: 0
1,204 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2005

şu anda ati de hdr ile aa birlikte kullanılabiliyor oysa nividia da

bu iki özelligi aynı anda kullanmak mümkün degil.

egemengiga
23-03-2006, 11:21   |  #8  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
4,298 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2004

Nvidia yi NASA kullaniyor...

beto
23-03-2006, 11:42   |  #9  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
7 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2004

şu an için ati nvidia'dan daha iyi x1600 > 6600gt en önemli kanıtı

Banned
23-03-2006, 16:17   |  #10  
Banlandı
Teşekkür Sayısı: 0
1,204 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2005

x1600pro ile 6600gt arasında pek fark yok hatta extreme

6600gt ler x1600pro yu geçiyorlar.x1600pro 3dmark05 de

3800 puan alıyor ben kendi quattro 6600gt kartım ile 4300

dahi aldım 3dmark05 den bence x1600pro beklenen

performansı sergiliyemedi 6600gt den fiyat olarak yüksek

olmasına ragmen yani nividia 6600gt ile ati yi ezdi

diyebilirim.Gülümseme

Son Düzenleme: oyunlarslideşov ~ 23 Mart 2006 16:18
Banned
23-03-2006, 16:55   |  #11  
OP Banlandı
Teşekkür Sayısı: 0
621 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2005

x1600 pro daha yeni

6600gt ise çıkalı 1,5 sene oluyor

kıyaslama aynı zaman diliminda çıkan aynı fiyat aralığındaki ekran kartları için yapilmalı

ayrıca oyunlarslideşov haklı.

Banned
23-03-2006, 16:58   |  #12  
OP Banlandı
Teşekkür Sayısı: 0
621 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2005
egemengiga
Nvidia yi NASA kullaniyor...
nvidia yı nasanın kullanması onun daha iyi olduğu anlamına gelmez

ATİ kanada kökenli bir firma olduğu için nasa tarafından tercih edilmemiş olabilir.

Banned
23-03-2006, 17:01   |  #13  
OP Banlandı
Teşekkür Sayısı: 0
621 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2005
nepaizen
Bir zamanlar 5xxx serileri zamanında ATI'nin OpenGL sürücülerinde bir türlü stabiliteyi yakalayamadığı biliniyordu, şimdi bu durum ne kadar değişti bilmiyorum fakat nVidia OpenGL sürücülerinde gayet iyi ve Pencere arabirimlerini en iyi nVidia (hızlı) render ediyor bu durumda Office kullanıcıları için en iyisi gibi duruyor. Office deyincede aslında bu hız yükselişini kimse takmaz ama oyun deyince durum değişir fakat hiç bir zaman kartlar yetmeyecektir çünkü kartlar ne kadar çıtayı yükseltirse programcı da bi o kadar karta yükleniyor bu durumda aradaki uçurum virgülden önce çok çok değişmiyor :D (Hep bu programcıları suçu :)) darboğaz hep aynı darboğaz, bu yüzden sahnedeki poligon sayısı düşürülüp ekran kartının pixel shader kısmında detay arttırılıyor böylece darboğaz azaltılıp GPU zorlandırılıyor. Yakında bu mücadeleye (Oyuncular için) PPU'da (Physics Processing Unit) katılı
open gl konusunda ATİ hala kendini toparlayamadı.

bir open gl oyunu olan DOOM 3 de 7800 gs x1900 xt yi rahatlıkla geçiyor.

Banned
24-03-2006, 02:49   |  #14  
Banlandı
Teşekkür Sayısı: 0
1,204 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2005

doom 3 de hem opengl den kaynaklanan bir fark söz konusu hem de

o oyun nividia kartlarda daha iyi çalışması için ayarlanmış

arada fazlaca bi fark olması normal.

nepaizen
25-03-2006, 18:35   |  #15  
Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
24 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2006

Kullanılan ilk fanın yada soğutucunun bilinmesi? Bunları google bulabilir mi?

Banned
25-03-2006, 19:08   |  #16  
Banlandı
Teşekkür Sayısı: 0
1,204 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Kas 2005

denemek gerek

bulup da ne yapacaksın