ŞENLİK BU HAFTA İSTANBUL'DA
İlki 21 Ağustos 2005 tarihinde gerçekleştirilen Türkiye Grand Prix'si bu sene 27 Ağustos'ta PO Türkiye Grand Prix'si adıyla ülkemizi yeni bir heyecana daha ortak ediyor. Geçen sene yapılan yarış tüm F1 dünyasının büyük beğenisini toplamıştı, neredeyse bütün pilotların zorluk yaşadığı 8. virajı ile heyecanlı anlar yaşanan pistimiz bir kez daha büyük bir buluşmaya ev sahipliği yapacak. Geçtiğimiz yıl McLaren pilotu Kimi Raikkonen'in galibiyetiyle sonuçlanan yarışta bu sene, şampiyona lideri Fernando Alonso ile ikinci sıradaki Michael Schumacher arasındaki puan farkının son yarışta 10 puana kadar gerilemiş olması, Türkiye GP'ni sezonun en önemli yarışlarından biri haline getirdi.
Pistimizin karakteristik yapısı ile ilgili biraz bilgi verirsek;
Pist genişliği: En az: 12,5 m. En fazla: 21,5 m.
Pist uzunluğu: 5,378 km
Sağ viraj sayısı: 6 adet
Sol viraj sayısı: 8 adet
Toplam düzlük sayısı: 4 adet
Start-Finish düzlüğü uzunluğu: 655,5 metre
En uzun düzlük: 721 metre
Çevre yolu uzunluğu: 5.482 km
Tur sayısı: 57 - 306,546 km
Pistimizin birçok inişe ve çıkışa sahip olması pilotları oldukça zorlasa da, hem pilotlar hem de izleyenler bu iniş çıkışların yarışa önemli bir sürüş heyecanı ve izleme zevki kattığı konusunda hemfikir. Yüksek hızlarda dönülen virajlarda yükselen G Kuvvetleri hem pilotları hem de lastikleri oldukça fazla zorlarken uzun düzlüklerin sonunda çok sayıda geçiş fırsatı pilotları bekliyor. Pistin son 3 düzlüğü hayli yüksek hızlara sahne oluyor. 11.-12. viraj düzlükleri arasında araçlar 320 Km/h 'a çıkabiliyorlar. Pistin en yavaş virajı olan 12. virajda araçlar 90 km/h'a kadar düşmektedir.
Geçtiğimiz yıl birçok geçiş anı yaşanan Türkiye GP'ndeki en şanssız isimlerden birisi Michael Schumacher olmuştu. Mark Webber ile temasının ardından pit alanına dönmek zorunda kalan Schumacher yarışa tekrar dönse de sonuna kadar gidemeyerek Türkiye'deki hayranlarını hayal kırıklığına uğratmıştı. Kimi Raikkonen'in birinci olduğu yarışı Fernando Alonso ikinci, 1"24'770'lik derecesiyle en hızlı turu atan Juan Pablo Montoya üçüncü tamamlamıştı. 2005 Türkiye Grand Prix sonuçlarını görmek için tıklayınız.
Geçtiğimiz yıl çevre düzenlemesinin henüz tamamlanamamış olması önemli bir eksiklik olarak göze çarparken bu yıl yapılan çalışmalarla ve özellikle tribün bileti alanlara verilen otopark giriş sticker'ı sayesinde pist çevresindeki karmaşanın çok daha azalacağı, araç park etme sorununun en aza ineceği umuluyor. Piste ulaşan yollardaki alt yapı çalışmaları da tamamlanmış durumda. Piste ulaşım ile ilgili bilgiler için burayı tıklayınız. Yurt dışından gelmesi beklenen yabancı izleyici sayısının ise 40.000'in üzerinde olduğu açıklandı..
İstanbul Park Tribün ve Otopark Kapasiteleri:
Ana Tribün: 30.000 kişi
Doğal Tribün: 60.000 kişi
Geçici Tribün: 60.000 kişi
V.I.P : 5.000 kişi
Otopark kapasitesi: 20.000 Araç
İstanbul Park Pist Programı:
25 Ağustos 2006 Cuma:
11:00-12:00 1.Antrenman
14:00-15:00 2.Antrenman
26 Ağustos 2006 Cumartesi:
11:00-12:00 Öğlen Antrenmanı
14:00-15:00 Sıralama turu
27 Ağustos 2006 Pazar: 15:00 Büyük Yarış
Herkese iyi seyirler...