ARACIN FRENLE DURDURULMASI
Sürücülerin en çok dikkat etmesi gereken aracın frenle durdurulmasıdır. Sürücüler her türlü hava yol durumuna göre araçlarının emniyetle kaç metre mesafede duracağını bilmek zorundadır.Bu mesafeyi iyi ayarlayamayan sürücüler fren yapmakta gecikmekte ve önlenemeyecek kazalara karışmaktadır.Sürücüler herhangi bir tehlikeyle karşılaştıklarında bu tehlikeyi görme karar verme ve tedbir alma için belli bir zaman kaybedeceklerdir. Tehlikenin görülmesiyle birlikte ayağın gaz pedalından Çekilip fren pedalına basılıncaya kadar geçen süreye 'intikal zamanı' denir. Sürücünün intikal zamanı en fazla 0.75 saniye olmalıdır.
80 km/saat hızla giderken intikal mesafesi: 16.66 metre
90 km/saat hızla giderken intikal mesafesi:18.75 metredir.
Ayrıca frene basıldığı andan itibaren tekerleklerin tutulması ve aracın durdurulmasına
kadar geçen zamana 'Fren Zamanı' alınan yolda 'Fren mesafesi denir.
İntikal mesafesi+Fren mesafesi=Duruş mesafesi
TAKİP MESAFESİ
Karayolunda aynı şeritte birbirinin ardında hareket halinde olan iki araç arasındaki mesafeye takip mesafesi denir.
(1)Öndeki aracı yakından takip etmenin sakıncası.
Öndeki aracın yakından takip edilmesi önlenebilecek bazı kazaların oluşmasına neden olur.
Yakın takipte öndeki araç sürücüsünün karar değişikliklerinde olayın fark edilip tedbir alınması için yeterli mesafe bulunmayabilir,buda kazaların oluşması için en büyük faktörlerden birini meydana getirir. Arkadan çarpma asli kusur sayılması nedeniyle yakından takip eden sürücü bütün olaylardan sorumludur.
Sürücüler karayollarında aynı şeritten takip ettikleri araçlarla güvenli bir mesafe bırakmak zorundadırlar. Bu mesafe kilometre cinsinden hızının metre olarak en az yarısı kadardır. Örneğin 60 km/saat hızla giden bir araç için en az 30 metredir. Hava şartlarının kötü olması halinde takip mesafesinin attırılması zorunludur.
Takip mesafesinin kontrolü Takip mesafesi aracın 2 saniyede kat edeceği yol uzunluğu kadardır. Bu mesafenin kontrolü 88-89
sayımıyla da yapılabilir. Öndeki araç herhangi bir belirli noktadan (ağaç,direk,asfalt yaması)geçerken arkadaki sürücü yavaş bir tempoyla 88-89 sayılarını sayar. Bu iki sayıyı sayıncaya kadar yaklaşık iki saniye geçer.Sayılan sayı sonunda öndeki aracı ilk gördüğümüz noktaya gelirsek takip mesafemiz normal demektir. Eğer bu noktayı geçmişsek ayağımızı gaz pedalından çekerek hızımızı azaltmamız
gerekir...
Alıntı..
Sürücü kursuna katıldığım zaman verdikleri kitapçık
Belki birilerinin işine yarayabilir...
Trafik=Hayat
Ufak bir hatırlatma ne kadar kursa giderseniz gidin eğitim alırsanız alın usta bir şoför olamazsınız usta şoför olmanın yolu araba sürerek öğrenmeden geçer 9 yıldır araba kullanırım toplasan 600 bin km yapmışımdır..
ıslak bir asfaltta şehir içinde iseniz eğer trafik lambaları yaya geçitlerine yaklaşırken önce ayağınızı gazdan çekin araba motor freni dediğimiz frenle yavaşlasın çünkü ayağınızı gazdan çekip debriyaj fren yaptığınızda hızlı iseniz kayma ihtimali %60 tır amma motor freni dediğim olayda ise kayma ihtimali %10 dur..
Yazın aşırı sıcak aylarda ise freni sürekli kullanmanız fren disklerinin şişmesine sebeb olur frenler şişerse ayağınızın altındaki pedala ne kadar basarsanız basın sanki fren sistemi yokmuş gibi araba sizi dinlemez önce aracınızı motor freni ile yavaşlatın...
benim arabamda abs var bana bişey olmaz demeyin abs lerinde aşırı fren kullanımı sonucu koyverdiğine şahit olduk..
Acil durumlar hariç aracınızı önce motor freni ile yavaşlatınız..
acil durumlar aracınızın önüne yaya,kedi,köpek çıkması gibi durumlardır.
Birde rampa (yokuş) aşağı aracı boşa alıp salıvermek sonrasında frenle yavaşlatmak en büyük hatadır yokuş aşağı inen bir aracı 2 veya 3. vitese atıp ayağınızı gazdan çektiğinizde kompresör freni dediğimiz yani motor tarafından aracın hızlanması önlenir..
Bu durum bizi sürekli frene basmaktan kurtarır hemde fren şişme olayından uzak tutar araç kullanırken sadece kendi hayatınızı düşünmeyiniz....
Saygılar...