Şirketiniz bünyesinde yer alan ürünlerin kazancında ilerleme olabilmesi için, bu işi iyi bilen kişiler tarafından yapılan yönlendirmeleri dikkate almak gerekmektedir. Firmanızın piyasada var olan yarışın gerisinde kalmaması, tam aksine rakiplerini geçebilmesi, ürünlerin müşterilerle buluşarak kullanılabilmesi ve tecrübe edilmesi için en etkili yöntemlerden biri fuar alanları . istanbul fuarcilik etkinliklerini izleyerek haberdar olmak için gayret sarf etmeniz İstanbul'da faaliyet gösteren bir firma iseniz, size büyük katkılar sağlayacaktır. Şirketinizin ürünlerinin sergilenmesi ve tanıtılması için gerekli olacak bir stant kiralayıp, pazarlama teknikleri konusunda uzman, işinin ehli bir stand hostesleri tarafından tanıtılabilmesi için, fuar organizasyon şirketinden yardım istemeniz gerekmektedir. Ticaretin içinde yer alan firmalar, her sene için belli bir bütçeyi tanıtım faaliyetleri için ayırmaktadırlar. Piyasada canlı kalabilmek için mutlaka gerekli olan, farklı televizyon ve radyo kanallarına, hatta son yıllarda etkinliği gün geçtikçe artmaya devam eden internete reklam vermektir. Bunun yanında ürünlerin tanıtılabilmesi ve müşterinin ilgisinin uyandırılarak satın alma duygusunun oluşturulabilmesi için, belli faaliyetlerin gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Üretici firmalarla tüketicilerin birebir diyalog içinde bulunabilecekleri fuarları kesinlikle göz ardı etmemek gerekir. "Ancak fuarlar her yıl sadece bir defa düzenleniyor, bu bizim tanıtımımız için yeterli olur mu"? Diye düşünüyor olabilirsiniz. Çok da haklısınız. Bu anlamda izlemeniz gereken strateji, sadece kendi sektörünüzün ürünlerinin tanıtıldığı fuarlara katılmak değil, bunlarla birlikte sizin ürünlerinizi bir şekilde kullanmak zorunda olan diğer sektörler için organize edilen fuarlara da katılmak. Diyelim ki siz pompa imalatı ile ilgilenen bir üreticisiniz, oysa yangınla mücadele ekipmanları, enerji ve geri kazanım, çevre teknolojileri ve inşaat malzemeleri gibi sektörler bir şekilde sizinle bağlantılı. O halde bu alanlarda düzenlenen fuarlara da katılmanız faydalı olacaktır. Ayrıca siz İstanbul'da üretim yapan bir firma olabilirsiniz. Ancak İstanbul dışında düzenlenen fuarlara da katılmanız, doğru pazarlama teknikleri ile ürünlerinizin bu illerde de tanınmasına, tercih edilmesine ve kullanılmasına sebep olacaktır. Fuarların doğru tercihler yapılarak, profesyonel destekle getireceği kazancı düşünerek, ticaretinizde herhangi bir durağanlık ya da gerileme olmadan fuar harcamalarınızı, reklam giderlerinizin içine eklemeniz size kazanç sağlayacaktır. Son olarak, ürünlerinizi yurt dışına ihraç ediyorsanız ya da uluslararası ithalatınız var ise içinde bulunduğunuz sektöre uygun olarak düzenlenen fuarlara katılmanızı öneririz.