öncelikle merhabalar...ben temmuzda yeni bir pc aldım...yani win7 ye geçiş hakkım var ücretsiz.ama ben bu pc nin garanti kağıdını kaybettim fakat diğer tüm belgeler işte ne zaman alındığına dair faturalar fişi falan var.acaba bi sorun olrmu şimdiden tskler
Garanti Kağıdını kaybettim win7 de sorun olurmu
fatura varsa sorun olmaz, garantidede fatura gerekir faturayı kaybetme.
sorun olurmu , olmaz mı
onu sadece bilgisayarı aldığın yer bilir..
Mesela Casper..adamlar kutusunu kaybetme,kaydettiğinde garanti dışı olur diyor..alakası ne bilmiyorum..sanki kutusu çok önemli birşey..
saçmalık faturası sendeyse ürünün herzaman sen haklısın bunu tüketici mahkemesine açıklasınlar az birşey tüketici haklarından bahset sinirli davran tüketici haklarıyla gözlerini korkut kendinden emin ol hemen süt dökmüş kedi oluyor satıcılar herzaman işe yarar onu sadece kulanıcıyı kazıklamya çalışan adi firmalar yapıyor buralardan alış veriş yapmayın. kaliteli firmalarsa zaten bir sorun çıkartmaz direk faturayı sorar fatura garanti yerine geçer.
sanada casper şu yüzden kutuyu atma demiştir üzerinde ürünün barkodu ve sistem özelikleri yazıyor birde 7 gün içinde iade hakın olduğu için atma demiş olabilirler.
1.bana denmedi bu..arkadaşıma dendi
2. 7 günü geçeli çok oldu..:)
3.o ürünün barkodu , bir kağıda yazamıyorlar mı,yapıştıramıyorlarmı ?
4.çok öenmli birşey olduğunu farzedersek , çoğu kişinin attığı bir yere neden yapıştırıyorlar ?
5.önemli olmadığını farzedersek, neden bu barkot garanti dışı bırakıyor ?
casper garanti dışıysa ordaki kiş 35 tl alıyor birşey uyduruyo genelde garanti dışı diyor parça deyiştiriyorlar ama parça fiyatı almıyorlar ne işse, iyi birine gelirsen sistemde istediğin parçayı deyiştiriyor fiyat dahilinde üste para almadan buda o servisle alakalı yiğenden kutu filan isteyen olmamıştı casperin servislerini daha anlamış deyilim herkez kendi kafasına göre takılıor. casperin o adi pc leri niye alırsınız anlamıyorum ama bu da benim yiğene oldu sonunda komple sattık casperi zırtbırt servisteydi pc, pc topladım taşgibi bana sormadan almışlardıda.
kanuni süreç için garanti belgesi şart olup tam doldurulmuş olması gerekmektedir fakat kanuni bir durum yoksa ortada sadece fatura yeter.
tüketici mahkemeleri veya ürününüzle ilgili bir konudan mahkemeye başvurursanız mahkemelerin ilk isteyeceği şey GARANTİ BELGESİDİR.
başıma geldi tecrübe ettim
teknik servislerdeki hile: teknik servis elemanında 2 tane aynı arızalı cihazdan olduğunu var sayın
biri garanti dahilinde diğeri değil. garantisi olmayan cihazın değişmesi gereeken yada tamir olması gereken parçasını garantisi olan cihaza takıp merkeze yollarsınız 2 arızasıda tamir edilip geri gelir. tamir edilmiş garantili cihazdan birlikte yolladığı parçayı söküp garantisiz cihaza takar ve cihazı beleşe çalışır hale getirir. atıyorum klavye değişmişse cuk hiç masrafsız 100-150 tl garantisiz cihaz sahibinden para ister ve cebe katar :D garantili cihaz ise normal hayatına devam eder:D kutu istenmesinin sebebi ise cihazınızın değişip yenisini vereceklerinde eski cihazı eksiksiz teslim etmeniz gerektiğinden olur, peki neden kutu isterler ? casper gibi firmalar ürün değişimde aldıkları arızalı ürünü kutu içeriğini ve kutusunu tam ve eksiksiz isterler çünkü cihaz gerekli parçaları değiştirilerek tekrar rafa konulur ve satılır hatta stoklarla sınırlı kampanyalar yapılır, meşhur teknoloji mağzalarındaki birçok ürün buşekilde olma olasılığı mevcuttur.
Alıntı:
Refurbished elektronik bir cihazın, bir arıza üzerine fabrikaya geri gönderilmesi durumunda, ilk sahibine yeni bir makine verildiğinden, eski makinenin fabrikada üzerindeki tüm sorunlar giderilerek, kalite kontrolü yapılarak paketlenmesi ve tekrar piyasaya sürülmesiyle satılan garantili cihazlarıdır. Aslında teknik olarak sıfır bir makineden farkı yoktur, ama yine de "yeni" de sayılmaz, kullanılmış sınıfına girer.
Reconditioned ise kullanıcının beğenmeyip müşteri hakları dahilinde geri iade ettiği (ne sebeple olduğu farketmez), az kullanılmış cihazlardır, paketi açıldığından bir gün bile kullanılmış olsa reconditioned duruma düşer.