PS4'ün, son özel oyunu Ghost of Tsushima! Samuray temalı, aksiyon-macera oyunu PS4' ün son zamanlarında çıkmış olsa bile çok iyi iş çıkarıyor. PS4'ün son zamanlarında değilde daha önce çıksaydı, acaba PS4 satışlarını etkiler miydi ? Açıkcası ben satışları olumlu yönde etkileyeceğini düşünen taraftayım. Neyse samuray kılıcı ile atıldığımız bu müthiş macerayı hemen incelemeye başlayalım.
Ghost of Tsushima, Tsushima halkının Moğol saldırılarına direnmesini konu alıyor. Oyun boyunca Jin Sakai adında bir samurayı yönetiyoruz. Amacımız, dayımızı kurtarmak ve Moğolları Tsushimadan denize dökmek. Oyunun hemen başında, samurayların nasıl asil ve onurlu oldukları gözümüze gözümüze sokuluyor. Bu durumun altının bu kadar çizilmesinin bir nedeni var tabi ki… Çünkü oyun boyunca Jin’nin davası için samuraydan başka bir karaktere dönüşmesi gerekiyor. Bunu yaparken yer yer kendiyle çelişip, kötü hissetse de oyunun sonlarına doğru olayı epeyi benimsiyor. Sizde bu değişime en yakından şahitlik ediyorsunuz. Özet olarak, elimizde basit, mantıklı, izlenesi ve heyecanlı bir hikaye var. Hikayedeki başarı, mükemmel atmosferle de çok güzel desteklenmiş. Çevre modellemelerinin grafik olarak yeni nesil olduğunu söyleyemem (Bu kötü demek değil. Aksine gayet başarılı bir modelleme var) ama tasarımsal olarak çok çok iyi olduklarını söyleyebilirim. Oyunu oynarken “bu nasıl bir manzara” diyerek uzun uzun baktığım anlar oldu. Bunun dışında sesler, müzikler, efektler gerçekten çok başarılı olmuş.
Oyun içi dinamikleri ise giymiş olduğunuz zırhlara göre epeyi bir değişkenlik gösteriyor. Örnek, bir zırhta düşmanlarınızı gizli gizli öldürmek üzerine ustalaşırken diğer bir zırhta bire birde 5 kişiye kadar rakiplerinizi tek hamlede indirebiliyorsunuz. Yani, oyunda karakter gelişimi ve oyun tarzınız büyük oranda zırhlara dayandırılmış durumda. Bu zırhlarında çoğunu yan görevlerden alıyorsunuz. Bu açıdan bakıldığı zaman yan görevlerin oyuna bu şekilde etki ediyor olması çok keyifli olmuş. Bunun yanında bazı yan görevlerin hikaye kalitesi de ana hikaye kıvamında olmuş. Tabi ki her yan görev bu şekilde sizi ödüllendirmiyor ve hikayesi de o kadar iyi olmuyor. Hatta bazı yan görevler oyun içinde çok tekrar ediyor. Örnek; Moğul ordusunu bir köyden temizlemek gibi… Bir süre sonra bu görevleri yapmak sıkıcı olmaya başlıyor. Ama yine de ortalama olarak yan görev kalitesi (Hikaye, oyuna etki, ödül sistemi) benim açımdan ilk 5 e girer. Neyse sonuç olarak, oyunu oynayabileceğiniz birden fazla dinamik bulunuyor ve bu tamamıyla sizin tercihinize bırakılmış durumda.
Benim açımdan Ghost of Tsushima çok dengeli ve kaliteli bir aksiyon oyunu olmuş. Ama Sucker Punch kesinlikle daha iyisini (Baş yapıt seviyesinde) yapabilirmiş. Neden mi böyle düşünüyorum ? ilk olarak, Jin ekranın çok büyük bir kısmını kaplıyor. Buda beni oyun boyunca rahatsız etti. Bir süre sonra alışırım dedim ama 50 saatten fazla oynamama rağmen alışamadığımı söylemem gerekiyor. Bunun yanında oyun içinde çok parlak bir yapay zekadan da bahsedemeyeceğim. Birde ekipmanları geliştirmek için köyden topladığımız eşyalar var. Koca samuray, kılıcını geliştirmek için milletin evinde çelik arıyor. Daha da kötüsü evden aldığımız çelikleri umursayan bir Allah’ ın kulu yok. Son olarak da savaşlardaki animasyonlara değinmem gerekiyor. Animasyonlar başlarda göze çok hoş geliyor. Ama oyunu bir süre oynadıktan sonra bazı animasyonların oynanışı bozduğunu ve gözü tırmaladığını söyleyebilirim.
Ghost of Tsushima’yı 10 saat civarında bitirebilirsiniz. Ama bu durumda muhtemelen bir çok güzel şeyi kaçırmış olacaksınız. Bu yüzden istediğiniz zırhlar, özel saldırılar vb oyununuzu güzelleştirecek ve kolaylaştıracak şeyler için gideceğiniz yan görevlerle birlikte, 30 saate gibi bir oyun süresi sizi bekliyor. Bunun dışında oyun sizi çok fazla araştırmaya itiyor. Eğer bu rüzgara kapılırsanız, 50 saat ve üstü bir oyun süresini sıkılmadan oynamanız mümkün olacaktır.
Sonuç olarak, Ghost of Tsushima çok güzel bir oyun olmuş. Aksiyon türünü sevenler için baş yapıt seviyesine çok yakın. Aksiyon oyunları ile arası olmayanlar içinse şans verilmesi gereken bir oyun olmuş. Ben türü sevdiğimden dolayı uzun uzun oynadım. Farklı farklı buildler denedim, adada bol bol gezerek vakit harcadım. Son söz olarak da PS4 devrinin, Ghost of Tsushima ile kapanmasına kendi açımdan çok sevindim. Çünkü Sony’ nin en başarılı konsollarından biri olan PS4' ün bütün evrelerinde elde ettiği başarıyı, bu şekilde taçlandırması çok güzel olmuş.