Kırmızı köşede tasarım kararlarını rakamlara göre veren Google, mavi köşede tam tersini yapan Apple.
Okumak için: https://www.chip.com.tr/konu/Goog ... -degerli_12707.html
Resimlerle: Google'ın pek bilinmeyen özel sayfaları
Google, konu şirketin gidişatını belirlemek olduğunda tasarımcılarından çok verileri dikkate alıyor. Grafikler, tablolar ve anket sonuçları Google'ın ürünlerinin karar aşamasında tasarımcıların dediklerinden daha fazla rol oynuyor.
Eski Google tasarım şefi Douglas Bowman kendi blog'unda yaptığı açıklamalardan daha önce burada bahsetmiştik. Google'ın tasarımcılara karşı hiç "arkadaşça" davranmadığını söyleyen Bowman şöyle devam etmişti: "Herhangi bir sayfadaki bir çizginin kaç piksel olacağını belirlemek için ilk önce farklı test sayfaları hazırlayıp bunları kullanıcılara denetip en çok tıklananı ya da içinde en çok zaman geçirileni seçmek zorundaydım. Bu şirketin karar vermesini yavaşlatan ve cesur kararlar vermesini engelleyen bir yöntem."
Google'ın kullanıcı deneyimi ve yeni ürün araştırma müdürü Marissa Mayer'ın açıklamaları ise bunu doğrular nitelikte: "İşimiz sadece matematik. Ürünün nasıl görüneceğini tamamen bu işlemlerin sonucundaki veriler belirliyor."
Google şirketin adımlarını tümüyle verilere ve müşteri geri dönüşlerine bırakarak kendini biraz kısıtlıyor. Google hep "az risk" alıyor. Ama sonuçta Google'ın bugün bir internet devi olmasının altında da tam bu veri odaklı ilerleme tekniği yatıyor.
Tüm konu: Google'da veriler tasarımdan daha değerli
Resimlerle: Google'ın pek bilinmeyen özel sayfaları
Kaynak: www.chip.com.tr
Tartışıyoruz: Sizce ürünler kullanıcılara göre mi belirlenmeli, yoksa tasarımcılara göre mi?