Harici Sabit Disk İçin Arıza Prosedürü

HPQ-User
10-03-2009, 00:49   |  #1  
OP CHIP Online
Teşekkür Sayısı: 29
30,996 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2007

gökyüzü sormuş:
Merhabalar,
Lacie marka harici sabit diskim bir süre önce bozuldu. Ürünün garantisi devam ediyor. Muhtemelen bildiğiniz üzere ürün Logosoft firmasının garantisi altında. Teknik servis hizmetini Logosoft veriyor. Logosoft'un teknik servisiyle yaptığım telefon görüşmesinde olası bir değişim durumunda arızalı olan sabit diski de geri almak istediğimi belirttim ama bunun mümkün olmadığını çünkü arızalı ürünleri üreticiye göndermekle yükümlü olduklarını söylediler. Bu cevap beni hiç memnun etmedi. Verilerimizi depolamak için kullandığımız bu tip cihazlarda kişisel bilgilerimiz bulunmakta. Takdir edersiniz ki bu kişisel bilgilerin tanımadığınız insanların eline geçmesini hiç istemeyiz. Lacie firması uğraşıp benim harici diskimdeki verileri kurtarıp bunları ele geçirecek diye bir şey söylemiyorum ama yapmayacaklarının garantisini bana kim verebilir? Özetle, kişisel verilerimin olduğu bir cihazı arızalı bile olsa başkalarına teslim etmek istemiyorum. Değişim durumunda arızalı cihazı da geri alabilir miyim? Böyle bir hakkım var mı? Bu durumla ilgili görüşleriniz nelerdir? Şimdiden teşekkür ederim.
Saygılarımla

Soru Türü: Donanım
İşletim Sistemi: Windows XP
Sistem Özellikleri:
Bozulan harici sabit disk Lacie marka.

İnternet Tarayıcı: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-GB; rv:1.9.0.7) Gecko/2009021910 Firefox/3.0.7

Banned
10-03-2009, 01:30   |  #2  
Banlandı
Teşekkür Sayısı: 21
5,777 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2008

Geçenlerde benimde seagate harddiskte proplem olduğundan hepsiburada aracılığı ile arantiye gönderdim. Ürün çalışır durumda ancak arada okumama hatası yapıyordu. Kargodan takip ettim. HDD p.ertesi saat 10 da hepsiburadanın ilgili elemanı tarafından teslim alındı, ertesi gün akşam ulaşmış yeni teslim alınmış gibi ürün takip kımında salı saat 15 te ürün elimize ulaştı notu düştüler. Aradaki 30 saatlik zaman diliminde ürünümün kimlerin elinde olduğunu ve neden böye zaman farkı olduğunu sordum, cevap verebilen çıkmadı. Sonuçta diskte hiçbirzaman özel, başkasının ulşamasını istemeyeceğim veri olmadı ancak ya olsaydı... Her ne kadar format atılsada bir yere kadar,  istediğiniz şekilde istediğiniz yazılımla formatlayın, kurtarma yapmak, verilere ulaşmak zor olabilir, ancak imkansız değil. Kısacası HDD tehlikeli iş abicim. Kusura bakmayın heleki biz meraklı türklerin eline geçerse dahada tehlikeli.

Ülkemizde üretici firmanın bizzat kendi teknik servisleri bulunmadığından distrübütörlre arızalı ürünü almak zorundalar ve garanti belgesindede bu durum belirtilmiştir.  Ya verilerinizi ihtimallere atıp gönderin, yada  verdiğiniz parayı atıp göndermeyin. Seagatenin taşınabilir HDD leri için veri kurtama garantisi var ancak sizin firmanın olduğunu zannetmem.

01apachi
10-03-2009, 01:40   |  #3  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
1,618 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2008

üzerine değişim yazıldıktan sonra o ürünü bulamıyacaklarını biliyorlardır..

yani senin ürünü amaya hakkın varsa bile bulması çok zor(bence)...