Incehesap.com üzerinden bir hazır sistem satin aldım ve 5-6 gün sonra 
(14 Ağustos 2020) ürün elime ulaşmadan cayma hakkımı kullanarak iade 
etmek istedim. Ürünün kişiye özel olduğunu iddia ederek iade kabul 
etmediler. Ben de konu ile ilgili yasaları araştırdım ve iç çamaşırları 
gibi kişisel ürünler kişiye özel yaptirilmis yiyecek-içecek, kişiye özel
 düzenlenmiş veya kişiye özel üretilmiş veya toner gibi zamanla tükenen 
ürünlerde cayma hakkının geçerli olmadığını öğrendim. Ve benim satın 
aldığım şeyin kişiye özel olmakla uzaktan yakından alakası olmadığı 
kanısına vardım. Tek yaptıkları piyasada olan parçaları montajlamak 
oldu, bana özel üretim yapmadılar. Veya kalkıp da anakartın üzerinde 
ismimi yazmadılar. Nasıl bunun kişiye özel olduğunu iddia ediyorlar 
anlamış değilim. Kaldı ki sistemin içinde bulunan ekran kartı, işlemci, 
SSD... ne varsa hepsi tek tek alındığı takdirde 14 gün içerisinde sebep 
dahi belirtmeksizin kullanıp memnun kalınmadığı takdirde (veya 
kullanılmadan) cayma hakkı gerekçesi ile iade edilebiliyor. Yani 
montajını ben yaptığımda iade edebiliyorum montajını ben yapmıyorum, 
elimi dahi sürmüyorum ve iade hakkım yok bu bana hiç ama hiç inandırıcı 
gelmedi. Bence İncehesap yasalara aykırı iş yapıyor.
Bu olayın üzerinden yaklaşık bir ay geçti ve hala herhangi bir sonuca 
bağlanılamadı. Bu süreçte neler olduğunu anlatayım: İncehesap ile 
mesajlaşmam sonuca bağlanamadığı ondan ötürü ürünün gelmesini beklemek 
zorunda kaldım, ürün kapıma ulaştığında hiçbir şeye elimi sürmeden ürünü
 getiren kargocu ile İncehesap'a geri gönderdim. Hemen akabinde 
internetten İncehesap'ın sitesinde bir iade talebi oluşturdum.
(Talepte yazdığım yazı: Cayma hakkimi kullaniyorum. Urunu elime ulastigi
 an kutusunu dahi acmadan urunu getiren kargocu ile birlikte geri 
gonderdim. Bu urun tuketicinin haklari yasasi'na gore kisiye ozel urun 
kategorisine girmez cunku sahsima ozel bir şey yaptirmadim bu urunde. 
Nasil ki internetten siparis etigimiz bir kalemin secenekler kismindan 
rengini veya boyutunu sectikten sonra cayma hakkimi kullanabiliyorsam 
ayni sekilde burada da kullanabilirim. Kaldi ki ben bu siparisimde 
hiçbir ozellestirme secenegini dahi secmedim. Para iademi bekliyorum.)
O günden bu güne kadar geçen süreçte de tüketici hakem heyeti'ne 
başvurdum ve İncehesap'la birkaç telefon görüşmesi yaptım her seferinde 
derdimi anlattım fakat ısrarla bu ürünün kişiye olduğunu söylediler, 
süreç hala devam ediyor. Bu konulara hakim olan biri bana yardımcı 
olabilir mi? Haklı mıyım, ne yapmalıyım?
(Mesajin altina imzani ekle seceneginin ne oldugunu bilmedigim icin secmedim.)


