Incehesap.com üzerinden bir hazır sistem satin aldım ve 5-6 gün sonra
(14 Ağustos 2020) ürün elime ulaşmadan cayma hakkımı kullanarak iade
etmek istedim. Ürünün kişiye özel olduğunu iddia ederek iade kabul
etmediler. Ben de konu ile ilgili yasaları araştırdım ve iç çamaşırları
gibi kişisel ürünler kişiye özel yaptirilmis yiyecek-içecek, kişiye özel
düzenlenmiş veya kişiye özel üretilmiş veya toner gibi zamanla tükenen
ürünlerde cayma hakkının geçerli olmadığını öğrendim. Ve benim satın
aldığım şeyin kişiye özel olmakla uzaktan yakından alakası olmadığı
kanısına vardım. Tek yaptıkları piyasada olan parçaları montajlamak
oldu, bana özel üretim yapmadılar. Veya kalkıp da anakartın üzerinde
ismimi yazmadılar. Nasıl bunun kişiye özel olduğunu iddia ediyorlar
anlamış değilim. Kaldı ki sistemin içinde bulunan ekran kartı, işlemci,
SSD... ne varsa hepsi tek tek alındığı takdirde 14 gün içerisinde sebep
dahi belirtmeksizin kullanıp memnun kalınmadığı takdirde (veya
kullanılmadan) cayma hakkı gerekçesi ile iade edilebiliyor. Yani
montajını ben yaptığımda iade edebiliyorum montajını ben yapmıyorum,
elimi dahi sürmüyorum ve iade hakkım yok bu bana hiç ama hiç inandırıcı
gelmedi. Bence İncehesap yasalara aykırı iş yapıyor.
Bu olayın üzerinden yaklaşık bir ay geçti ve hala herhangi bir sonuca
bağlanılamadı. Bu süreçte neler olduğunu anlatayım: İncehesap ile
mesajlaşmam sonuca bağlanamadığı ondan ötürü ürünün gelmesini beklemek
zorunda kaldım, ürün kapıma ulaştığında hiçbir şeye elimi sürmeden ürünü
getiren kargocu ile İncehesap'a geri gönderdim. Hemen akabinde
internetten İncehesap'ın sitesinde bir iade talebi oluşturdum.
(Talepte yazdığım yazı: Cayma hakkimi kullaniyorum. Urunu elime ulastigi
an kutusunu dahi acmadan urunu getiren kargocu ile birlikte geri
gonderdim. Bu urun tuketicinin haklari yasasi'na gore kisiye ozel urun
kategorisine girmez cunku sahsima ozel bir şey yaptirmadim bu urunde.
Nasil ki internetten siparis etigimiz bir kalemin secenekler kismindan
rengini veya boyutunu sectikten sonra cayma hakkimi kullanabiliyorsam
ayni sekilde burada da kullanabilirim. Kaldi ki ben bu siparisimde
hiçbir ozellestirme secenegini dahi secmedim. Para iademi bekliyorum.)
O günden bu güne kadar geçen süreçte de tüketici hakem heyeti'ne
başvurdum ve İncehesap'la birkaç telefon görüşmesi yaptım her seferinde
derdimi anlattım fakat ısrarla bu ürünün kişiye olduğunu söylediler,
süreç hala devam ediyor. Bu konulara hakim olan biri bana yardımcı
olabilir mi? Haklı mıyım, ne yapmalıyım?
(Mesajin altina imzani ekle seceneginin ne oldugunu bilmedigim icin secmedim.)