Ülkemiz şartlarında yarın deprem olsa sokakta kalsanız hb araçta yatmanız zor. Ama sedan arac arka koltukları sökünce arka kısım yatak olabiliyor. Avantajı bol.
Yolda aracınız arıza yapsa yine arka koltukları yatırınca bagajla beraber yatak oluyor sabah oluncaya kadar ya da çekici gelinceye kadar rahat edebilirsiniz. Yani rahat uyuma olanakları fazla.
Çeşitli yükler aldığınızda sedanın uzun olması çoğu durumda büyük kolaylık sağlıyor asla HB aracın alamayacağı yükleri taşırsınız. Hatta bagaj açık şekilde iple bağlayarak daha da büyük ürünleri taşıma şansınız olabilir.
Ülkemiz şartlarında yarın deprem olsa sokakta kalsanız hb araçta yatmanız zor. Ama sedan arac arka koltukları sökünce arka kısım yatak olabiliyor. Avantajı bol.
Yolda aracınız arıza yapsa yine arka koltukları yatırınca bagajla beraber yatak oluyor sabah oluncaya kadar ya da çekici gelinceye kadar rahat edebilirsiniz. Yani rahat uyuma olanakları fazla.
Çeşitli yükler aldığınızda sedanın uzun olması çoğu durumda büyük kolaylık sağlıyor asla HB aracın alamayacağı yükleri taşırsınız. Hatta bagaj açık şekilde iple bağlayarak daha da büyük ürünleri taşıma şansınız olabilir.
Sedan da hafta sonu 2-3 günlük tatillere çıktığınızda otele daha gerek duymazsınız yine bahsettiğim arka koltukların olduğu kısım ve bagaj alanını yatağa çevirerek.
Sedan araçlar HB lere göre daha gösterişlidir HB araçlarda b-c-d sınıfı da olsa benzer şekilde arkaları küt durur 2. elde alıcısı bu tasarımı beğendiği için 3-5 araçtan hangisi uygun fiyatlıysa onu seçer özellikle bayanlar motora bakmaz ufak tefek şirin araçları seçiyor çoğunlukla. Yani 2. elde fiyatları segment büyüdükçe daha da zararına satılıyorlar. Oysa Sedanlarda hep öncelikli tercih meselesi aile olsun, tasarım olsun , bagaj hacmi olsun aranan kriterler...