Hepsiburada.com'dan kısmı teslimat isterken dikkat

aposto
14-09-2010, 09:53   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2010

Hepsiburada. com'dan vermiş olduğum sipariş içersinde bulunan ürünler için ücretsiz kısmi teslimat seçeneği olduğunu görüp, yetkiliden ek bir ücrete sebep olmayacağını öğrenip kısmi teslimatı istemiştim.

Bu aşamada kısmi teslimatın ilk parça olarak teslim edilen ürününü tüm siparişin kargo bedelini ekleyip öyle faturalandırdıklarını gördüm. (bu elimdeki faturada mevcut). İlk etapta böyle bir duruma "nasıl olsa siparişin geri kalanı gelecek, toplam kargo bedeli aynı kalır" düşüncesi ile fazla üzerinde durmadım.

Ancak işler kısmi teslimat yapılan siparişin, kalan ürünlerin tedarik edilememesi durumunda sarpa sardı. Çünkü öncelikle kısmi teslimat yaptıkları ürün toplam kargo bedeli ile elime geçen sipariş için aldığım ürün zaten kargosu bedava olan bir üründü. Kargosu bedava olmasa dahi, nasıl olurda tedarik edemedikleri ürünle birlikte hesap edilmiş kargo bedelini benden tahsil ederler diye Hepsiburada. com ile "soru sorunuz" kısmından uzun bir süre devamlı sorular yazdım.

Verdikleri cevaplar genelde tam okumadan, ya da okusalar dahi tam anlamadan verilmiş cevaplardı. Cevapların bir kısmında sorunun çözüleceği, hediye çeki verileceği ya da iade edileceği gibi seçenekler olduğu söylendi. Bende siparişi biran önce almak için sitedeki muadil ürün ile toplam ödediğim miktarı ve boşuna ödediğim kargo ücreti toplamı ile yeni bir sipariş verebilirsem siparişimi tekrarlayacağımı söyledim ancak üzerinden günler geçmesine rağmen hiç bir gelişme olmadı.

En sonunda tüm paramın iade edilmesini talep ettim ve iade edilen tutar sadece tedarik edemedikleri ürünün bedeli ile sınırlı idi.

Yani sözün özü, kısmi teslimatta tedarik edemedikleri ürünün kargo bedelini müşterilerinden alıyor bu firma. Bu açıdan kısmi teslimat isterken dikkatli olmanızı öneririm

bosluk
14-09-2010, 14:00   |  #2  
bosluk avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 39
1,894 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2006

Hımm. Bunu şikayet sitelerimize detaylı olarak yazın. Hepsiburada, ciddi anlamda büyük ve kaliteli de bir sitemiz olmasına rağmen, müşteri hizmetleri çoğu büyük sitede olduğu gibi otomat bir mantıkla işliyor. Bu tarz standart olmayan sorunlarda, problemi deşmeden netice alamıyorsunuz (telefonla yarım saatlik bekleme süresinden sonra ulaşabilip, üzerine birkaç görüşme daha yapıp netice de alırsınız kendilerinden ama telefon faturası kargo bedelinden çok daha fazlasına gelecektir). Benzer bir sorun benim de bir beyaz eşya siparişinde başıma gelmişti. Epey uğraşmıştım. Ama işin sevindirici yanı, büyük bir firma olduklarından şikayet sitelerinde yazılan eleştirileri oldukça önemsiyorlar ve robot olmayan gerçek bir yetkili şikayetinizi gideriyor. Sorununuz muhtemelen bu şekilde çözülecektir. Bu tarz ufak hesapları yapmaya ihtiyacı olan bir site değiller zira (bunu yapan hepsiburada kadar büyük alışveriş/2. el siteleri var, bu apayrı bir tartışma tabi). Geçmiş olsun...

aposto
14-09-2010, 19:24   |  #3  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2010

teşekkür ederim. ama ben sizin kadar hoş görülü bakamıyorum olaya. "soru sorunuz" kısmından nerdeyse 1 aydan beri uğraşıyorum. Bu kadar yazışmanın ardından son yazdıkları cevabı buraya kopyalıyayım.



2 adet ürününüzün tutarı 61,17  TL olup hesabınıza bu tuar iade edilmiştir.
Saygılarımla

şaka gibi yani gerçekten. yazılanları okumadıklarını düşünüyorum. başlığa bakıp işlemlere bakıyorlar ve bir hata göremeyincede oto cevap yapıştırıyorlar. dediğiniz gibi uzun bir telefon görüşmesi yapmak gerekir ama bu da kargo ücretinden daha pahalıya gelir. bunun hesabını yapıyorlarsa eğer internet ortamında isimlerini ne kadar lekelediklerini düşünemiyorlar demektir. 6-7 siteye konu hakkında şikayetimi kopyaladım. şikayet sitelerine de ayrıca başvurdum. bakalım bir sonuca ulaşacak mı yoksa yanlarına kar mı kalacak. Birde şikayet sitelerine taşımadan önce, bu konuda tehdit de etmiştim :-) pek bir işe yaramadı. Ama anlıyorum ki o kısmı bile okumamışlar demekki

birde işin komik tarafı zaten sipariş edilen ürünü tedarik edememeleri yani sitede sipariş edilebilir bir ürün konusunda yanıltmaları bir eksi puan iken birde bunun üzerinden mağdur hale getirebiliyorlar.

bosluk
14-09-2010, 20:17   |  #4  
bosluk avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 39
1,894 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Nis 2006

:)) Aslında ben de çok hoşgörülü değilim parayla birşey satın aldığımızda ama o kadar çok kötü siteye denk geldim ki, artık ufak hesaplar yapmıyorum, en azından parayı uğraştırmadan iade ettiler diyorum :P

Otomat yanıt malesef çok popüler oldu birkaç senedir. Hatta sırf bu işi yapan siteler var (telekom ve microsoft'un da böyle bir yanıt sistemi mevcut. Adsense tarzında - ki geçen forumda Merveyle muhabbet et diye bir konu vardı - orası da bu tarz kurumsal oranda büyük sitelere akıllı !!! otomat müşteri hizmetleri paketi hazırlayan bir siteydi). Açıkcası ben nefret ediyorum otomatik sistemlerden. Aylık sabit maaşa ihtiyacı olan ve bu kurumların elemanlarından çok daha profesyonelce müşteri sorunlarına yanıt verebilecek onlarca insan varken, bilgisayarın b'sinden anlamayan elemanlar; binlerce dolara hazırlatılan ve ancak 5 yaşındaki bir çocuğun saçma sapan sorularına yanıt verebilen akıllı otomat sistemler ve amatör esnaflık ruhunu kaybetmiş; aslında banka hesabı dışında orada olmayan, hatta esnaflıkla da alakası bile bulunmayan site sahipleri malesef bu işin de cılkını çıkarttı ülkemizde.

Ha yapacak birşey var mı, malesef köşebaşındaki internet kafecisinden bozma bilgisayarcımız internetten 10 liraya satılan şeyin 5 sene eskisini 100 liraya satmaya çabaladığı sürece yok gibi duruyor.

Ne diyeyim, tekrardan geçmiş olsun. Muhtemelen şikayet siteleri sorununuzu çözecektir ama olmazsa bile en azından hepsiburada.com para iadenizi sorunsuzca yapmış. Aynı ürünü örneğin GG'den almış olsaydınız hem kargo gönderim parası, hem geri gönderimi de size kakalanacaktı. Dediğim gibi, böylesine denetimsiz bir internet pazarında bari ürün parasını sorunsuz geri alabildiğimize şükretmemiz lazım ;)

aposto
15-09-2010, 09:26   |  #5  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2010

anlıyorum, dediklerinizin büyük çoğunluğuna katılıyorum ama bence şükretmeyelim, elimizden geldiğince uğraşalım. dediğiniz gibi denetimsizlik söz konusu ise en iyi denetim yine onların kar marjlarını düşünerek uygulayacakları bir müşteri memnuniyeti denetimidir. Biz memnuniyet seviyemizi yukarı çekersek onlarda takip etmek zorunda kalacaklar. Ama tabi bu tek benimle yada bir kaç kişi ile olacak iş değil...

ben artık hepsiburadadan alışveriş yaparken iki hatta üç kere düşünürüm bundan sonra. çok ucuza bir ürün denk gelmemesi halinde yani alternatifi olduğu takdirde kesinlikle hepsi buradayı seçmem. Yani en azından paramı sorunsuz iade ettiler diyemem malesef, bu zaten azami koşul... paramı iade için sorun çıkrtacaklarını düşünsem dünyanın en ucuz fiyatını dahi verseler yine alışveriş yapmazdım.