Her gün değişen tarihlerde excelden veri çekme

mhmmduruc
14-06-2018, 14:03   |  #1  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
38 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2011

arkadaşlar elimdeki kağıttan sayıları manuel olarak her gün excele aktarıyorum.
daha sonra bu sayılardan formüller yardımıyla yeni sayılar türüyor.
bu sayıları da çıktı alıp elle yeniden başka bir çalışma kitabına giriyorum.:
Bu şekilde birden fazla çalışma kitabıyla çalışıyorum.
Sizden istediğim şu hazırda girilmiş bu verileri excel çalışma kitaplarına otomatik olarak yazsın.Bunu nasıl sağlayabilirim.
Not: herhangi bir çalışma kitabındaki veriyi bir defaya mahsus nasıl çekeceğimi biliyorum. Yapamadığım şey şu:
mesela A.xls B.xls C.xls diye 3 tane farklı çalışma kitabım var.
Her birinin içinde de yeni günün tarihiyle sayfa oluşturuyorum. 12haziran - 13 haziran - 14 haziran.... şeklinde.
Şimdi bu sayfaların hücresine manuel olarak veriyi girdim.
D.xls çalışma kitabındaki her farklı günün tarihi için bu verileri nasıl çekebilirim.
A.xls teki 14 hazirandaki verileri D.xls teki 14 haziran sayfasına çeksin.
ertesi gün olduğunda yeniden formül yazmak zorunda kalmadan D çalışma kitabında 15 haziran sayfasını oluşturup A B C nin 15 haziranında benim manuel girdiğim verileri nasıl çekerim.

doganbaris
25-06-2018, 19:32   |  #2  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 1
3 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2010

bu işlemi excel in ön yüzünden yapmanız çok mümkün değil. Ancak makro ile yapabilirsiniz. Makro biliyorsanız kısaca ne yapmanız gerektiğini özetleyebilirim.

doganbaris bu faydalı yanıtı için aşağıdaki 1 kişiden teşekkür aldı... [ Göster ]
mhmmduruc
28-06-2018, 19:28   |  #3  
OP Yeni Üye
Teşekkür Sayısı: 0
38 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Mar 2011
Alıntı: doganbaris  
bu işlemi excel in ön yüzünden yapmanız çok mümkün değil. Ancak makro ile yapabilirsiniz. Makro biliyorsanız kısaca ne yapmanız gerektiğini özetleyebilirim.
 
özetleyebilir misiniz? Çok iyi olur

mrtdurmus
20-12-2018, 02:08   |  #4  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
2 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ara 2018

Aslında sorunun cevabı çok basit ;

Her gün birden fazla Excel belgesine manuel olarak veri girip, bu belgelerin her birinden belli hücre verileri başka bir icmal belgesinde toplamak istiyorsun... Bunu her gün yaptığında, her gün için ayrı ayrı formül yapmak istemiyorsun...

yanıt şöyle: bir ana klasör aç- (örnek RAPORLAR ) bu klasörün içinde her ay için ayrı bir klasör aç (örnek RAPORLAR\012018 gibi) bu klasörün içinde her gün için ayrı klasörler aç (örnek RAPORLAR\012018\01 gibi)

her gün için açtığın klasörün içinde A.xls  - B.xls - C.xls ...... gibi belgeleri aç ve bu belgelerin içinde verilerini ekle

yine aynı klasörün içinde ICMAL yada TOPLAMLAR gibi isimle bir excel belgesi aç- istediğin rapor formatını ekle ve verileri almasını istediği hücreleri seç (= yazdıktan sonra A belgesini açıp istediğin hücreyi seç ) bu şekilde belgeni tamamla.


bir sonraki gün için, bir gün önceki klasörü kopyalayıp - A - B C .... belgelerindeki verileri manuel olarak değiştir.  ICMAL yada TOPLAMLAR isimli belgeyi açtığıda güncelleştirme uyarısı gelecek.... GÜNCELLEŞTİR seçeneğini seçtiğinde veriler takır takır değişecek ve özet tablon hazır olacak.... Bunu ay bittiğinde AYLIK ICMAL - AYLIK TOPLAMLAR - yıl bittiğinde ise YILLIK ICMAL yada YILLIK TOPLAMLAR şeklinde de kullanabilirsin.... 


(Not: Örneğin A belgesinde çok fazla formül gerektiren hücre varsa, not defterinde sıralı formülleri alt alta oluşturup Excel e yapıştrabilirsin) 


Umarım yardımcı olabilmişimdir.

White-Fox
20-12-2018, 10:03   |  #5  
White-Fox avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 155
1,103 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2010
Alıntı: mhmmduruc  
arkadaşlar elimdeki kağıttan sayıları manuel olarak her gün excele aktarıyorum.
daha sonra bu sayılardan formüller yardımıyla yeni sayılar türüyor.
bu sayıları da çıktı alıp elle yeniden başka bir çalışma kitabına giriyorum.:
Bu şekilde birden fazla çalışma kitabıyla çalışıyorum.
Sizden istediğim şu hazırda girilmiş bu verileri excel çalışma kitaplarına otomatik olarak yazsın.Bunu nasıl sağlayabilirim.
Not: herhangi bir çalışma kitabındaki veriyi bir defaya mahsus nasıl çekeceğimi biliyorum. Yapamadığım şey şu:
mesela A.xls B.xls C.xls diye 3 tane farklı çalışma kitabım var.
Her birinin içinde de yeni günün tarihiyle sayfa oluşturuyorum. 12haziran - 13 haziran - 14 haziran.... şeklinde.
Şimdi bu sayfaların hücresine manuel olarak veriyi girdim.
D.xls çalışma kitabındaki her farklı günün tarihi için bu verileri nasıl çekebilirim.
A.xls teki 14 hazirandaki verileri D.xls teki 14 haziran sayfasına çeksin.
ertesi gün olduğunda yeniden formül yazmak zorunda kalmadan D çalışma kitabında 15 haziran sayfasını oluşturup A B C nin 15 haziranında benim manuel girdiğim verileri nasıl çekerim.
 

Basitçe c# ilede yapılabilir , önce d kitabındaki tarihleri bir çekin , sonra a,b,c kitapalrında bu tarihi barındıran satırları çekin.Olay bu kadar.

c# excel example yazarsanız tonla kod bulursunuz.

Tabi yinede yukarıdaki işi yapmak için bir miktar c# bilgisi gerekli.

Kolay gelsin.