çünkü insanlar gerçeği görmeye başladı. lityum pilin çevreyi daha çok kirletmesini geçtim kimse arkasında yarım tonluk c4 ile gezmek istemiyor artık. bunu ben 3 sene önce yazdığımda bol küfürler yedim. ama gerçeği şimdi görücek millet. eğer bi kaç sene daha firmalar lityuma para yatırırsa o zaman bu sadece daha çok yangına sebebiyet vericek.
hybrid makinelerde ise elektro motor benzinden aldığı güçle devinime geçiyor.
içinde kullanılan bi akü devamlı şarjda. buy akünün lityum olması şart değil ama lityum bile nolsa tüm gücü lityuma bağlayan araçlardaki kadar ağır bi pil olmuyor. birinde yarım tonluk bi akü öbürü iseçok daha ufak bi akü kullanılıyor. bu da daha sağlam araç yapımına izin veriyor. hybrid motorlarda asıl gücü sağlayan motor sadece belli devirde sabit olarak çalışır ve güç takviyesi yoksa hiç çalışmaz. şöyle diyeyim teslanın pil değişiminin ne kadara mal olduğunu bilirsiniz. ama 4 5 sene önce bi hyundai nin hybrid pili 2 3 bin dolara değişiyor. aradaki maliyet farkına bakarsanız bu araçların en pahalı parçaası arasındaki farkı görürsünüz. zaten benzinli motoru yüke binmediği için eskimez. elektrik motorlarında ise zaten transmisyon milleri vs olmadığı için de kolay eskimiyor.