iki tane sorum var yardım lütfen

the_e_x
23-01-2012, 18:22   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
10 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2010

1. sorum sitemim gigabyte ga-m55s-s3 v2 anakart + amd anthlon 64 x2 dual core 4000 (2.10Ghz) + 4 x 1gb ram + 500 watt cooler master psu + 19inç lg monütör + msi n250gts twin frozr ekran kartım var.benim merak ettiğim konu şu arkadaşlar mesela mafia 2'yi 1024 - 768 oynarken oyunda takılmalar kasılmalar oluyor hani işlemcim düşük kalıyo ondandır diyorum ama makinayi full hd ekrana veya tv ye taktığımda ayarları en yüksek seviyeye getirdiğimde kasılma donma hiç bişey olmuyo.1024 - 768 takılan oyun hd de niye takılmıyo.bunun teknik açıklamasını yapabilcek bi arkadaş varsa çok memnun olurum.

2. sorum ise şu bugün elime hd 6790 ekran kartı geçti.yukarda belirttiğim sisteme takmayı düşünüyorum ama psu yetermi yetmezmi tereddüt içerisindeyim.internette baktığıma göre benim ekran kartı 145 watt harcarken hd 6790 150 watt harcıyomuş.deneyip görmek lazım ama sizinde yorumlarınızı almak isterim.

Kapalı Hesap (203105)
23-01-2012, 18:38   |  #2  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 4
4,414 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2011

yeter ama +80 500 W ise yeter gerçi gts 250 yi çalıştırıyorsa hd6790 nı da çalıştırır ama işlemcin çok düşük bu arada düşük ayarda kasıp yüksek çözünürlükte kasmaması çok ilginç

dabbe01
23-01-2012, 18:40   |  #3  
dabbe01 avatarı
Üye
Teşekkür Sayısı: 1
75 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eki 2011

Bencede çalıştırır sen yinede dene.

the_e_x
23-01-2012, 19:13   |  #4  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
10 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2010
Alıntı: glscgn  
yeter ama +80 500 W ise yeter gerçi gts 250 yi çalıştırıyorsa hd6790 nı da çalıştırır ama işlemcin çok düşük bu arada düşük ayarda kasıp yüksek çözünürlükte kasmaması çok ilginç
farkındayım çok fazla bu tür soru var.şuan taktım kartı düzgün çalışıyor.bikaç oyun açıp bakıcam sistem ne tepki vericek. ilk sorduğum soruyada cevap gelebilirse çok iyi olucak çünkü olay çok garip geliyo banada.

karakaya_o
23-01-2012, 19:16   |  #5  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
179 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2009

bende 1024 768 takıla takıla oynuyourum ama full hd de takılmıyo. çözünürlük düşünce neden öyle oluyo bende anlamıyorum. ama şunu okumuştum. 1650x1080 çözünürlükten sonra olan yük ekran kartına yükleniyomuş. yani 300 liralı işlemciyle 500 liralık işlemci aynı performansı gösteriyomuş. bundandır büyük ihtimal. bi ternoloji dergisinde okumuştum :) 2.soruna gelirsek, rahat ol yeter problem yok :)

Kapalı Hesap (186082)
23-01-2012, 19:21   |  #6  
Kapalı Hesap
Teşekkür Sayısı: 0
1,770 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2010

Çalıştırır tahminim PSUnuz kullanın bence sorun olmaz.

the_e_x
24-01-2012, 00:36   |  #7  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
10 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2010

@[url=../kisisel/186082/]JenLedger[/url] evet psu konusunda şimdilik bi sorun yok tam anlamıyla zorlayamadım kartı ama olsun zaten fazla enerji harcayan bi bileşen yok makinada.

[url=../kisisel/145414/]karakaya_o[/url] yani ozaman işlemciye filan fazla para vermeye gerek yok hele benim sistemimde herşeyin değişmesi lazım.şuan için full hd monütör alıp koymak dahauygun olucak benim için :)ama ben hala anlam veremiyorum millet oyun makinası olsun diye hem hd monütöre hem işlemciye hem ekran kartına fazladan para veriyo ama ben dandik sistem ve orta seviye ekran kartına ragmen hd ekrana takıp full ayarda oyun oynayabiliyosam bi gariplik var bence bu işte.o yüzden iyice olayın detayını öğrenmek istiyorum.ama tam anlamıyla bilen yok heralde forumda.

karakaya_o
24-01-2012, 01:27   |  #8  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
179 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2009

orantılı olucak tabiki. gidip gtx 580in yanına amd athlon x2 koyarsan tabiki performans alamazsın. mesela kendimden örnek veriyim. phenom ıı x4 955 işlemcim var ve gtx 570 direct cu II ekran kartı.. metro 2033 te herşey açık 50 fps almıştım. bikerede arkadaşımın sistemde kullanmıştım oda i5 2500 dü. ondada aynı bölümde aynı yerde 51 52 fps almıştım. x4 955 250 liralık i5 2500 450 liralık işlemci :) ama fark 1 2 fps. bu yani. fazladan gerek yok işlemciye masraf yapmaya onlar ego tatmin etmek için herşeyin en iyisi bende olsun diye :) mesela i5 2500k ile i7 2600k nın oyunda hiç bi farkı yok bizzat denedim. ama aralarında 200 250 lira var hiç gerek yok. zaten o işlemci render, photoshop, grafik üzerine yani.. gerek yok okadar pahalı işlemcilere 300 liralık işlemci alırsın 500 liralık işlemci alcağına, kalan 200 lirayı ekran kartına katarsın 6850 alcağına 6950 alırsın :)

karakaya_o
24-01-2012, 01:33   |  #9  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
179 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2009

bu arada mafia 2 deçoğu oyun zorlanmıyo zaten.. ekran kartınıda ileriye dönük alırlar. (ben öyle yaptım) ha bu arada gts 250 gayet güzel kart şuan. ama ilerde görüceksin :) biz tam gaz devam ederken sen yolda kalcaksın :) mesela metro 2033 ü aç full hd de herşeyi aç gör bak ozaman kasıyomu kasmıyomu. veya mw3 veya bf3. sistem toplarsan burayada sorarsın yardımcı olurum :)

the_e_x
24-01-2012, 02:16   |  #10  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
10 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2010
Alıntı: karakaya_o  
bu arada mafia 2 deçoğu oyun zorlanmıyo zaten.. ekran kartınıda ileriye dönük alırlar. (ben öyle yaptım) ha bu arada gts 250 gayet güzel kart şuan. ama ilerde görüceksin :) biz tam gaz devam ederken sen yolda kalcaksın :) mesela metro 2033 ü aç full hd de herşeyi aç gör bak ozaman kasıyomu kasmıyomu. veya mw3 veya bf3. sistem toplarsan burayada sorarsın yardımcı olurum :)
Eyvallah sağol yorumların için.gts 250 de 3 sene öncenin teknolojisi var zaten hem çıkardım kartı hd 6790 taktım bakalım bi müddetde bunu kullanırım gts250 ekran kartıyla monütörü satıp üstünede biraz ekleyip full hd monütör alabilirsem benim işimi görücektir.açıklamaların için tekrar sağol.

karakaya_o
24-01-2012, 09:55   |  #11  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
179 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2009

monitörü 2ms al. ghosting i azaltır. bide oyunlardan vsync açtınmı ghosting falan kalmaz. bende yeni monitör alıcam hala samsung sync master 793mb crt monitör kullanıyorum 7 senedir. ama kıyamıyorum. bi led monitörde ben alcam led tv var ona bağlayınca çok farkediyo. çok eğlenceli oluyo oyunlar daha canlı vs..

the_e_x
24-01-2012, 14:08   |  #12  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
10 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2010

elimdeki cihazları makul seviyede satabilirsem bakıcam bende.BENQ G2220HDA 21.5'' LCD Wide Screen MONİTÖR 5 ms, Full HD modeli varmış.biraz araştırdım forumlarda oyunlarda ve filmlerde iyi perfonmans gösterdiğini söylüyolar.bunu almayı düşünüyorum.dvi çıkışı yokmuş ama bütçem buna müsait olur anca.

mladenbmv
24-01-2012, 15:16   |  #13  
mladenbmv avatarı
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
497 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Eyl 2007

bende amd athlon x2 4200 vardi ekran kartida 5770 ati ama cogu oyunda 1280*1024  orta ve full ayarda problemsiz oynuyordum tabii islemciye az overlock yapiyordum 2.5 ghz ye getiriyordum.ram da 2 gb ve windows7 64 bit kullaniyordum.64 bit windowsta daha hizli yukleniyor oyunlar ve aciliyor.64 bit sistem kurup oyle dene.eline gectigi karti takip kullan calisir.

the_e_x
24-01-2012, 16:41   |  #14  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
10 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Ağu 2010
Alıntı: mladenbmv  
bende amd athlon x2 4200 vardi ekran kartida 5770 ati ama cogu oyunda 1280*1024  orta ve full ayarda problemsiz oynuyordum tabii islemciye az overlock yapiyordum 2.5 ghz ye getiriyordum.ram da 2 gb ve windows7 64 bit kullaniyordum.64 bit windowsta daha hizli yukleniyor oyunlar ve aciliyor.64 bit sistem kurup oyle dene.eline gectigi karti takip kullan calisir.
bendeki sistemde win7 64bit aslında olayın farkındayım bende biraz oc yapsam bişeyler olabilir gibi geliyo banada ama uğraşmadım donanımada pek güvenemiyorum ona bide elimizdeki işlemciden olmıyalım.64 bit olması oyunlarda perfonmansda fark oluşturacağını düşünenlerdenim 4 gb ram fazlasıyla yetiyo bana bide bu ekran kartına full hd monitör almak benim işimi fazlasıyla görücek gibi full hd de ne hikmetse kasma filan olmuyor çünkü.

halen şu full hd olayına kimse cevap veremedi.benim asıl öğrenmek istediğim olay o.bu olayla alakalı kimsenin bilgisi yokmu.adminlerim bi el atın lütfen.