Intel'in çok konuşulan grafik yongası Larrabee hakkında yeni detaylar su yüzüne çıkıyor!
Okumak için: https://www.chip.com.tr/konu/Inte ... in-sirlar_8097.html
Intel, Larrabee projesine dair yeni bilgiler yayımladı. Bu kod adı altında Intel, piyasadaki grafik yongası devleri ile rekabet edebilecek nitelikte bir ekran kartı denemesi yapmak istiyor.
Kartın temelini Pentium tasarımı baz alan grafik çekirdekleri oluşturuyor. Fakat Intel bu yapıtaşlarını 64-Bit ve daha fazla ara-bellek desteğine sahip olacak şekilde genişletmişti. Ayrıca bu iki çekirdek HyperThreading'i destekleyecek ve bu sayede görev parçacıklarını aynı anda çalıştırabilecekler.
Yonga seti, grafiği tasvir etmek için resmi birden çok bölgeye ayırıyor; "tiles" ismindeki bu bölgeler tam olarak çekirdeklerin önbelleklerine sığacak şekilde ayarlanıyor. Enteresan olan bir durum ise Intel'in Larrabee'yi belli bir arayüzü destekleyecek şekilde inşa etmemesi. Sürücüler, gereğince uyumlaştırıldığında DirectX 9, 10, 10.1 ve hatta çıkacak olan DirectX 11 bile canlandırılabilecek. OpenGL de problemsiz bir şekilde çalışacak. Sonuç ise basit: Yeni bir arayüz çıktığında Larrabee, uygun sürücüler ile bu standardı destekleyebilecek. Sadece ekran kartının bu arayüzler için yeterli performansı kalmadığında yeniden satın alım söz konusu oluyor.
İlk Larrabee örnekleri 2009'da geliştiricilere yollanacak. 2010'da ise Intel kitlesel pazara ilk kartları sunacak.
Tüm konu: Intel'in ilk ekran kartı: Larrabee'nin sırlar
Kaynak: www.chip.com.tr
Tartışıyoruz: Intel DirectX için ekran kartı yükseltmesi yapmayı gereksiz hale getireceğini söylüyor. Sizce bu mümkün olabilecek mi?