Joygame – Uluç Ali KIRANGİL (Drakkahn) Röportajı

aggio
25-06-2011, 18:45   |  #1  
OP Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
3 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Haz 2011

[/url]
MMO Magazin’den tekrar merhabalar, Bu röportajımızı, Türkiye’nin lider oyun firması Joygame’in Oyun Yapımcısı Drakkahn nickiyle bilinen, Sayın Uluç Ali KIRANGİL ile yaptık.
Türkiye’de Wolfteam, Son Destan, Rakion olmak üzere 4 oyun yayınlayan ve yakın zamanda 5.nci oyunu piyasaya çıkaracak olan joygame ‘den oyuncuların merak ettiği sorulara cevapları geldi.
 

Merhaba Uluç Bey, Öncelikle Bize Kendinizi Tanıtır mısınız ?
Merhabalar, öncellikle 33 yaşındayım. Hayatımın tamamı oyunlarla geçti desem yeridir. Bu konunun devamını aşağıdaki soruda okuyacaksınız. Ortaokul ve liseden sonra üniversiteyi Sistem Mühendisi (Endüstri + Otomasyon) olarak tamamladım. Farklı girişimcilik işleriyle uğraştıktan sonra bir reklam ajansında metin yazarlığı yaptım. Bu ajansta 5 sene kadar Ozan Aydemir ile birlikte çalıştım. Ardından 1 senelik boşluk ve Joygame macerası başladı.
 
Oyun sektöründe nasıl yer aldınız ?
İlk bilgisayar kültürüyle Atari 2600′lerle tanıştım. Kartuş şeklinde oyunlar olurdu, ayda 1 tane alma hakkım vardı. ilkokul yıllarıma denk geliyor sanırım. Arkasından Commodore64 ve Amigalar çıktı, eve alamadım tabi, ortaokul sınavları nedeniyle evde terör esiyordu. Ama burada söylemekte sakınca görmediğim Ozan Aydemir’e giderdim, evimiz yakındı, kendisiyle ilkokuldan başlayan bir dostluğumuz var. Hemen hemen 25 seneyi devirdik diyebilirim. Onun Amiga’sında oyunlar oynardım. Soccer Kid, Indıana Jones falan derken PC’lere geçiş dönemi başladı. Hatırlarım Fifa96 dönemlerinde az mı Joystick kırdık  . Bugünlere kadar gelen oyun macerası, Ozanla birlikte devam eden hayatın akışı bizi Joygame’de birlikte çalışma noktasına getirdi. Aklımızda her zaman oyunla ilgili bir şeyler yapabilmek, bir şekilde oyunlarla ilgil işler yapmayı istiyorduk. Bir şeyi ne kadar çok isterseniz olurmuş derler ya, bizimki de o hesap sanırım. Güzel bir ortamda, güzel insanlarla tanışmak ve birlikte yol almak bizi oyun sektöründe belli bir yere getirdi. Burada kalmayacağız ve devam edeceğiz. Hayal etmek çok önemlidir diye düşünüyorum. Herkes önce hayal etmeli, sonra o hayalini gerçekleştirmek için de çalışmalı.
 
Joygame bu kadar kısa bir zamanda nasıl gelişim sağladı ?, Gelişim için neler yapıldı biraz bahseder misiniz ?
Joygame’e 2009′un Ağustos ayında katıldım. 2 senelik süreçte Ozan Aydemir’le birlikte reklam ajansında gelmemiz bizi sanıyorum ki reklam mecralarını kullanma anlamında bir adım öne attı. Bu sayede farklı yerlerde, farklı uygulamalarla oyuncularla buluştuk. Joygame’in kuruluşundan bugüne Ozan’ın bitmek bilmeyen enerjisi ve bizlere verdiği destek bugünlere gelmemizdeki en önemli nedendir diye düşünüyorum.
Türkiye’de oyun sektörü, yabancı firmaların alanıydı. Bir sorun olduğunda, sorunu anlatmak, oyun görevlilerine ulaşmak ve cevap almak 1 2 haftayı bulabiliyordu. Joygame’de çalışan herkes, en başından beri oyuncu olduğu için, oyuncuların derdini çok iyi biliyor. Biz neler yaşadık, oyun şirketlerinden ne bekledik diye yola çıktık. Bu bize oyuncuya her zaman yakın ve samimi olmak gerektiğini gösterdi. Bugün Joygame, tüm oyun görevlileriyle oyunlarda, forum yöneticileriyle etkinliklerde ve forumlarda, destek ekibiyle 7/24 destek sisteminde oyuncunun sorunlarını dinliyor ve çözüme kavuşturmaya çalışıyor. Joygame’i Türkiye’de bu kadar kısa zamanda, bu kadar çok oyuncu fark ettiyse, bu yakın ilgi ve alakanın ürünüdür diye düşünüyorum. Mesela Son Destan’ın kapalı betasına katılmış oyuncularımız hala mevcut, hatta bazıları Joygame’de çalışmaya başladı. Mesela Wolfteam Türkiye’nin açık betasından bu yana oynayan oyuncularımı hala var, bazıları moderatör oldu, yine onlarda Joygame’de bir çalışan haline geldi. En başta bir oyunla başlayan merhabamızı bu 2 senede oldukça geliştirdik. Bunu sağlarken oyuncu memnuniyeti ve farkındalığı, Facebook hayran sayımızı Wolfteam bazında 400.000′lere çıkardı. Ki bu rakam, 3 4 senedir Türkiye’de oynanan yabancı şirketlerin oyunlarını katlamış durumda. Oyunların Avrupa Facebook sayfalarıyla yarışır hale geldik.
Joygame forumlarına bakacak olursanız, ilk açılan başlıklarımızda da, son dönemde forum yöneticilerimizin cevaplarında da, her zaman oyuncu fikir ve önerilerini dinledik. Onların isteklerine göre hem Joygame’i hem de oyunlarımızı düzenledik. Son Destan için gelen oyuncu fikir, öneri ve şikayetleri, oyunun tüm şeklini değiştirdi diyebilirim. Wolfteam yine oyuncuların istekleri doğrultusunda içeriğinde önemli gelişmeler yaptı. Rakion’da yine oyunculardan gelen fikirlerle yenileniyor.
Joygame’in sloganı, Oyunun Tadını Çıkar! bırak geri kalan herşeyle biz ilgilenelim. Mesela Türkçe içerik, Türkçe seslendirme ve Türkçe destek. Bu başlıklarda oyuncuların en çok istediği özellikler diyebilirim. Çünkü yine kendimizden biliyoruz ki, bizler de bugüne gelene kadar hep Türkçe içerikte oyunlarla oynamak istedik. Ama olmadı. Şimdi bunu yapabilme gücümüz var ve Türk oyuncusuna Türkçe içerikte oyunlar sunabiliyoruz.
Tabii ki bazı sorunların çözümü zaman alıyor. Ama mutlaka çözülüyor. Açıkçası Türk oyuncusuna ulaştığımızı düşünüyorum. Bu Joygame’i Joygame yapan en önemli durum. Biz oyunculara yakın olduk, çünkü biz oyuncuyken bunun eksikliğini çok hissettik. Oyun Görevlileri hep bizden uzaktı, hep ulaşılmazdı. Sorun olduğundan günlerce çözümünü beklerdik. Sevdiğimiz oyunu oynayamamanın ne demek olduğunu biliyoruz. Bunun içinde Joygame’i oyuncunun yanıbaşında, heranını onlarla geçiren bir yer haline getirdik.
 
Birkaç ay önce Son Destan’a gelen “Kan Taşının Öfkesi” yamasından sonra oyuncu sayısında ne kadarlık bir değişiklik oldu ?
Aslında bu sorunun cevabını Son Destan Yardımcı Yapımcısı Doğa Bey’e sormak gerekli. Kendisi 5 aya yakın süredir Son Destan’la ilgileniyor.  Kan Taşı’nın Öfkesi, Son Destan’a hayat verdi diyebilirim. Yeni seviye, yeni bölge, yeni eşyalar derken oyunda oldukça geniş bir yenilik çalışması yapıldı. Çok yakında yeni bir güncelleme de geliyor. Öncelik tabii ki hataların çözümü, ardından oyun sistemleriyle ilgili yenilikler var bu pakette. Kantaşı’nın Öfkesi, daha önce oyuna küsmüş olan oyuncuyu da geri çağırdı. 3 ay öncesine baktığımızda oyuncu sayısının %40 oranında bir artışı olduğunu gözlemliyoruz. Oyuncularımız da şehirlerdeki yoğunluktan bunu fark ediyordur.
 
20 Mart 2011 Tarihinde yaptığınız Oyun Testinde, CengizHan isimli oyuna büyük rağbet vardı. Bu oyunun Joygamede yer alacağı konusunda söylentiler var, bu konuda oyun severlere bilgi verebilir misiniz ?
Cengizhan, yurt dışında oldukça popüler olmuş bir oyun. Joygame Türkiye’nin en büyük oyun ve eğlence platformu olarak, beklentileri karşılayacak oyunlar getirmeyi amaçlıyor. Oyun denemelerinde farklı oyunları oyuncularımıza denettirmeye çalışıyoruz. Hangi oyun, oyuncu tarafından daha çok sevildi, daha çok zaman harcandı, daha ilgi gördü bunları gözlemliyoruz. Buna göre de ilerde Joygame’e eklenecek oyunlarımı şekilleniyor. Cengizhan 2′nin Türkiye’de olması için Joygame olarak elimizden gelen tüm çabayı gösterdiğimizi söylemek isterim. Sonuçta Joygame’de görmek istediğimiz bir oyun. Fakat sonuçta ne olduğunu, oyunun akıbetini şimdiden söylemem doğru olmayacaktır. Fakat üzerinde çalıştığımızın bilinmesini isterim. Cengizhan 2 gibi, mmorpg türünde farklı bir oyunumuz daha bu yaz Joygame’de yer alacak. Onun hazırlıklarının başladığını söyleyebilirim. 2011 ve 2012′de Joygame yine Türkiye’nin oyun gündemine oturacak. Çünkü o kadar farklı ve önemli isimler Joygame’e gelip gidiyor ki, isimler duyurulduğunda eminim ister aylık ödemeli ücretli oyun oynayan, ister ücretsiz oyunlarda zamanını geçiren tüm oyunseverler Joygame’e ilgi duymaya başlayacaktır  .
 
Joygame deki çalışma sistemi bildiğimiz kadarıyla ofis içidir, ofis içinde çalıştırılan görevlilerin yeterli kapasitede olduklarına, ve joygame yi büyük hedeflere ulaştırabilecek bir kadronuz olduğuna inanıyor musunuz ?
Joygame’de evet, güvenlik sebebiyle tüm çalışma sistemi ofis içerisinde. Gün geçtikçe büyüyen bir yapımız var. Oyuncuya ulaşmakta eksik gördüğümüz kadroları genişletiyor, yeni oyunlarla ilgili çalışmalarda yer alacak görevlileri seçiyoruz. Dediğiniz gibi Joygame için hedefler büyük. Bugün bir çok şirketin gelecek sene planı dahi olmazken, Joygame 2015′te neler yapacağını konuşur hale geldi. Bugün 83 kişiyiz. Tüm ekiplerin başında, sorumlu yöneticiler bulunmakta. Ozan Aydemir’in gözetiminde ekiplere gerekli eğitimleri bu yöneticiler veriyor. 2 aylık bir süreçte, görevlilerin ofis içine alışma, ofisin çalışanına alışma zamanı oluyor. Bu zaman içerisinde, gerekli eğitimleri alan çalışanlar, görev aldıkları pozisyonun gereğini yerine getirmeye başlıyorlar. Her yeni başlayan çalışanın, ofis içerisinde ona yardımcı olacak bir eğitmeni – koçu oluyor. 2 aylık sürecin sonunda da aldıkları iş eğitimi ile ilgili denemeler yaptırılarak çalışanların tam kapasiteyle Joygame’de çalışabileceklerine karar veriliyor. Kurumsal bir yapıyla işlerini yürüten Joygame’de her konu, başta şirket CEO’muz Barış Özistek olmak üzere, Ozan Aydemir’in kontrolünde işliyor. Kimler yeni işe girdi, kimler eğitim sürecinde, kimler başarılı oldu, kimlerle eğitim devam ediyor, hepsi kontrol ediliyor ve yöneticiler tarafından raporlanıyor. Bu sayede, daha önce belirttiğimiz Joygame’in gelecek ile ilgili planları daha sağlam temeller üzerine oturtularak, “gelir geçer, yaz ayında işe girip çalışırım paramı kazanırım” dan ziyade, oyun sektöründe kalıcı olmayı amaçlayan kişiler Joygame ekibine kabul ediliyor.
 
İşe yeni alınan Oyun görevlilerine herhangi bir eğitim veriliyor mu ?, Oyun görevlileri neye göre seçiliyor ?
Tüm Oyun Görevlilerimiz, yukarıda da bahsettiğim 2 aylık eğitim sürecinden geçmekte. Bağlı bulundukları Oyunların, yöneticileri tarafından seçilen bir koç ile bu süreç devam ediyor. Bu süre zarfında Joygame ofisi ve oyunları hakkında, farklı departmanlarda, forum yöneticileriyle zaman geçiriliyor. Bir oyun görevlisinin en çok kendi işini, diğer departmanlarında işleyişini bilmesi gerekiyor. Oyun Görevlilerimizi genelde üniversite mezunu “oyuncu”lardan seçiyoruz. Fakat oyun bilgisi yeteri derecede olan adaylarda üniversiteyi bir derece olarak kabul etmiyoruz. Bizim için önemli olan kıstaslardan biri, hangi oyuna görevli alacaksak, o oyun türüne hakim olunması. Wolfteam OG’si olacak birinin mmorpg oyunlara ilgisi var ise onu Wolfteam’e almıyoruz mesela. Wolfteam için sıkı bir FPS’ci lazım. Son Destan için mmorpglerle haşır neşir olmuş biri lazım. Diğer önemli bir nokta ise görevlilerimizin sosyal olması. Facebook’la araları nasıl, kendi blogları var mı, girdikleri forumlar, takip ettikleri siteler neler, bunlar bizim için çok önemli. Her oyun, bir ekip bir takım demek. Bu da demek oluyor ki takım çalışması başarı için gerekli. Eğer forum yöneticiniz takıma uymuyorsa, oyun görevlilerinin eli kolu bağlanıyor. Eğer oyun görevlileri etkinlikleri zamanında yapamıyorsa forum yöneticileri sorunlarla karşılaşıyor, destek ekibi eğer düzgün cevap veremiyorsa bu sefer de oyun içinde OG’ler, forumda da forum yöneticilerine fazladan iş çıkıyor. O nedenle çalışan ekibin hepsi konusunda uzman ve oyuncuya yakın olmak zorunda. Sonuçta tüm Oyun Görevlilerimiz oyuncu. O nedenle de oyuncuyken ne sorun yaşadılarsa, burada onu telafi etmelerine olanak var. Herkes bir şeyleri değiştirebilir. Önemli olan istemektir  .
 
2010 Yılında Sn.Topluluk Yöneticiniz Shield ve ekibi Türkiyeyi karış karış gezerek oyunlarınızı tanıttılar ve böylece Türkiye ‘de bir ilki gerçekleştirdiler. 2.Türkiye turu hakkında bazı dedikodular var, Türkiye turu 2 ne zaman nerede, nasıl bir başlangıç yapacak ?
2011 yılında Türkiye Turu tekrarlanacak. Okulların kapanmasıyla Shield yine yollara düşecek. Bu kez daha farklı bir tur olmasını planlıyoruz. Türkiye Turu’na özel bir site yapıldı. Burada tüm ayrıntılar paylaşılacak. Ayrıca bu yaz, Internet Kafeler Arası Turnuva’mızı başlatacağız. Hem Rakion hem de Wolfteam için, oyuncular oyun oynadıkları internet kafeleri temsilen bu turnuvaya katılacak. İlk 3′e giren oyuncular hem kendilerine hem de Internet Kafelerine güzel ödüller ve kupalar kazandıracak.
2. Türkiye Turu’nun daha fazla ayrıntısına girmeyeceğim ama ufak bir hesap ile Shield ve ekibi bu sene de tüm Türkiye’yi dolaşacak, 7000 km’nin üzerinde yol yapacak. Joygamelilerle yine onların şehirlerinde buluşacak. Turnuvanın yanı sıra etkinlikler yapacak, hediyeler dağıtacak. Sanıyorum ki Haziran Ayı sona ermeden İstanbul’dan başlayacak Türkiye Turu. Ayrıntılarını yakın zamanda Joygame forumları ve Facebook sayfalarından duyuracağımız Türkiye Turu Özel Sitesi’nden takip edecek herkes, bu kadar ipucu şimdilik yeter sanırım  .
 
Klan Turnuvası  etkinliği devam edecek mi?, 3.Klan Turnuvası Joygame’nin gündeminde mi ?
Klan Turnuvası’nda çıtayı yükseltiyoruz. Türkiye’de Klan Turnuvası denince, akla Wolfteam’in gelmesini istiyoruz. O nedenle klanturnuvasi.com sitesini ve facebook adreslerini aldık. Çok yakında 3. Sezon’a başlayacağız. Önce Türkiye Turu’nun başlamasını bekliyoruz. Ardından Temmuz ayı içerisinde başvuruları başlatmayı planlıyoruz. Bu kez turnuva birincilerini, çok farklı ve özel hediyeler bekliyor. Daha önceki turnuvular bizim için birer deneyimdi. Bu kez Wolfteam Klan Turnuvası, adına yakışır bir şekilde olacak. Diğer turnuvlarda finalle ilgili sorunlar yaşamıştık. Bu kez final için farklı bir uygulama yapacağız. Onun için de farklı sürprizler hazırladık. Yakında Klan Turnuvası sayfasını da tamamlayarak oyuncularımıza sunacağız. Türkiye’de gerek oyuncu sayımız, gerek hayran sayfalarımız, gerek takip edilme olarak Wolfteam 1 numaralı FPS konumuna geldi diyebiliriz. Rakiplerimizin, bizim yaptığımız etkinliklerden tutun da verdiğimiz hediyelere kadar bizi takip etmesi, bize mutluluk veriyor. Demek ki güzel ve başarılı adımlar atıyoruz ki yürüdüğümüz yoldan geliyorlar. Klan Turnuvası’nda da bu özelliğimizi kullanacağımızdan emin olabilirsiniz. Wolfteam Klan Turnuvası adına yakışır bir hale gelecek ve Wolfteam’deki tüm Klanlar bu turnuvaya katılmak isteyecek!
 
 
Merakla beklenen Joygame Versiyon 2 ne zaman gelecek, Gelecek versiyonda ne gibi değişiklikler olacak ?
Joygame versiyon 2, Haziran ayının sonlarında, Temmuz ayının başlarında üyeleriyle buluşacak gibi görünüyor. Ofis içerisinde bile büyük bir gizlilik ile çalışmalar sürüyor. Ben bile sadece ana sayfasını gördüm diyebilirim  . Ama gerçekten Joygamelilere yakışır bir versiyon hazırlanıyor. Gerek görsel açıdan, gerek oyunculara sunacağı benzersiz özellikler açısından V2 Türkiye’deki oyun portalları arasında yine sektöre liderlik edecek. Amacımız, oyunlarımızı oynayan herkesin içine sinen, girerken keyif alacağı bir ortam yaratmak. Joygame V2′ye yetişeceğini sandığım bir başka sürpriz daha var. Onu şimdi söylemek istemiyorum, ama Joygame’i anlatan, haberlerini veren, oyunculara yol gösterecek, çalışanların sesi olacak bazı yeni arkadaşlar aramıza katılacak!
Sanıyorum ki sorular bitti. MMOMagazin, Türkiye’de Türkçe oyun haberleri veren, bir elin parmaklarını geçmeyen siteler arasına güzel bir giriş yaptı. İnanıyorum ki önümüzdeki aylarda farklı ve ilgi çekici haberlerle öne çıkacak bir site haline gelecek. En önemli şey devamlılık diye düşünüyorum. O nedenle ilginize ve devamlılığınıza önem verirseniz, istediğiniz yerlere gelebilirsiniz. MMOMagazin’e ve ekibine, bundan sonraki internet hayatlarında başarılar dilerim  .
 
Bu güzel röportaj için Sn. Uluç Ali KIRANGİL’e MMO Magazin ailesi olarak teşekkürlerimizi sunarız.

Yazının Orijinali : [url=http://www.mmomagazin.com/joygame-uluc-ali-kirangil-drakkahn-roportaji.html]http://www.mmomagazin.com/joygame-uluc-ali-kirangil-drakkahn-roportaji.html
Alıntıdır, Kaynak : MMO Magazin

Kane Lynche
23-07-2011, 16:40   |  #2  
Taze Üye
Teşekkür Sayısı: 0
19 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2011

Özellikle Wolfteam Çok Tutuyor ,
Ama Bir Sorun Var Wolfteam aslında 15 + İçin yapılmış
Ama oynayan çocukların yarısın 15 yasından küçük ve ebevynlerinin denetimleri olmadan oynuyorlar !!!