evet efendim birkaç denemeyle böyle bir tümevarıma gidemezsiniz ama şikayetçi olmak için aradığınız yetkililerden şirket politikaları hakkında bir fikir edinir ve bunun üzerine yorum yapabilirsiniz.
olaylardan biri şu şekilde cereyan etti:
gece 00.55 otobusuyle hareket edeceğim. servise bindim -ki servisin önünden geçtiği yazıhane o saatte tabi ki kapalı, ve tabi ki servis ile alakalı bilgi alabileceğiniz ve servisin neden size söylenen saatten yarım saat sonra geldiğini açıklayacak hiç kimse yok. yanınıza bakıyorsunuz, sizden önce gelenler de bekliyorlar.
her neyse, otogara gittiniz bir şekilde. ataşehir otogarı, göt kadar ve zibilyonlarca hat/otobüs/insan var. oturmayı bırakın ayakta durmak için bile yer arıyorsunuz gecenin o saatinde. bekledik bekledik. 00.55'te hareket etmesi gereken otobus 02.00'de geldi. daha sonra yolcuların binmesi gitmesi kalkması derken saat kaç oldu bilmiyorum ama ben 19 yaşında bir kadın olarak gece o saatte "acaba bilet mi yanlış, acaba otobüs iptal oldu da ben maillerime bakmadığım için bilmiyor muyum, bu saatte nereye/nasıl gideceğim?" endişesi yaşadığımı çok iyi biliyorum.
bir sonraki benzer mesele, benzer şekilde, gece 00.00 otobüsünün 01.20'de gelmesiyle beni bezdirdi. soruyorum, trafik vardı, olur öyle. olur, tabi olur ama yan perondan farklı firmaların otobüsleri çatır çatır saatinde kalkıyor annem, onu napalım? onlar neden trafikte kalmıyor?
diğer yandan otobüs içinde aldığınız hizmet de ayrı bir facia. yanıma çocuklu teyze oturması mı dersiniz, cam kenarı olan biletimle koridor tarafında oturmak zorunda kalmam mı dersiniz, çalışmayan multimedia zımbırtıları mı, ikramların binbir suratsızlıkla yapılması mı..
(cocuklu teyze meselesinde, hatun 100 kilo, bir de bebegiyle biniyor, yanındaki yolcuyu rahatsız edeceği çok bariz. buna "firma ne yapsın ki?" demeyin lütfen. kimse yarım koltukta 6-7 saat yolculuk yapmak zorunda değil.)