Böyle yeni bişeler alınca direk bozuk çıkmıyo mu abi ya, deli oluyorum.
Şimdi olay şöyle, fabrikaynan merkez arasında VOIP amaçlı bi adaptör aldık, onu almışken hazır modemimiz de QoS destekli olsun, divx falan indirirken (hehe) konuşmamız bölünmesin kekeme gibi kalmayalım istedik.
Gittim bi tane Linksys WAG300N aldık. Güzel alet, iyi, hoş dedik, QoS var, VPN Tünellemesi var 4 port falan da filan. Neyse router ayarlarını yaptık abi, ağa bağladık, iyi hoş her şey. QoS ayarlarını yapınca makina sapıttı. VOIP adaptörüne öncelik vereyim diye ayarladım işte, mac adresini falan girdim, QoS'i etkinleştir dedim, 20 kbps bant genişliği ayırdım 512/128 üzerinden.
Ayarları kaydet dedim, fakat o da ne? Kaydeder etmez router'ın konfigürasyon menüsü (browser üzerinden ulaşıyoruz ya, o meret) yavaşladı. Ama ne yavaşlama, normalde bir saniye sürmeyen menülerin açılması 25-30 saniye sürmeye başladı. İnternet hızım da felaket yavaşladı aynı zamanda, 512/128 bağlantıyla hotmail.com'u 46 saniyede açtım düşün. Gittim ben de güç bela QoS'i kapattım, herşey güllük gülistanlık. La havle dedim, yine açtım, yine aynı sonuç. Switch'i çıkardım aradan, bilgisayarı direk router'a bağladım, sonuç aynı.
Network konfigürasyonum şu şekilde:
Router / Gateway: Linksys WAG300N
Switch: Surecom 16 port desktop switch w/autosense
VOIP Adaptörü: Linksys PAP2-NA
Ağda 7 bilgisayar var, çeşitli İşletim Sistemleri içeren.
Sonra dedim bi firmware update çekeyim belki düzelmiştir, 1.01.00'dan 1.01.01'a yükselttim, hiç bir şey değişmedi.
Linksys'e mail attım geçen ayın ortasında, iki ayrı e-mail ile iki ayrı yalandan çözüm önerdiler iki hafta öncesine kadar, üstelik o çözümleri uyguladığımı ilk e-mailde belirttiğim halde. Şu an hala cevap beklemekteyim ama umudu kestim artık.
Aynı problemden sizde de varmı arkadaşlar yaw, hatta olup da çözen var mı çok daha makbule geçer.
Yardımlarınız için şimdiden Allah razı olsun walla tuttuuğunuz altın olsun,
ya da ne isterseniz işte.