Mass Effect Andromeda, BioWare tarafından geliştirilmiş aksiyon RPG serisininin dördüncü oyunudur. Oyun, oyuncuları geniş galaksiyi gezebilecekleri ve düzinelerce farklı uzaylı ırkıyla tanışabilecekleri bilinen bir evrene geri götürüyor. İlgi çekici temalar ve ani değişimlerle dolu karmaşık bir olay örgüsü Andromeda'nın bir parçasıdır. Mass Effect serisinin dördüncü oyunu sadece yeni bir hikaye değil, aynı zamanda daha iyi bir motor sunuyordu. Oyunda DICE tarafından geliştirilen Frostbite motoru kullanıldı. Frostbite daha öncesinde de Battlefield 3 veya Medal of Honor gibi oyunlarda kullanılmıştı. Oyun 20 Mart 2017'de çıkış yapmıştır.
Mass Effect: Andromeda, büyük gemilerle seyahat ederek Andromeda galaksisine yerleşmek gibi bir hedefe doğru yola çıktığınız 2185 yılında başlıyor. İnsan, asari, turian, salarian ve krogan gibi Samanyolu ırklarından oluşan bir koalisyon 600 yıl sürecek bu yolculuğa katılır ve yolculuk sırasında yaşlanmamalarını sağlamak için derin uyku makinelerine yerleştirilirler. Yolculuk öncesinde Andromeda'nın Heleus Kümesinde yerleşime son derece elverişli olduğu düşünülen dünyalar belirlemişti. Her gemi, yerleşim başlamadan önce bu dünyaları ve diğer potansiyel yerleri keşfetmek ve güvenli olduklarından emin olmakla görevli bir yol bulucu tarafından yönetilen ekipten oluşur.
İlk seçiminize bağlı olarak oyun, Scott veya Sara Ryder adlı Ryder ikizlerinden biriyle başlanabilir ardından babaları yol bulucu Alec Ryder'ı çabalarında yardımcı olmaya çalışırak takip edersiniz. Alec ve çocukları, çoğunlukla insan yolcuların bulunduğu gemilerden biri olan Hyperion'da seyahat etmektedir. Önceki oyunlardan bilinen Shepard'ın aksine, Ryder kardeşler geçmişte saygın bir statüleri bulunmuyor, bunun yerine kahramanın karakteri ve itibarı hikaye boyunca ilerledikçe artıyor. Andromeda'daki olaylar gelecekte geçtiğinden, orijinal üçlemedeki karakterler mevcut değildir ve geçmiş bölümlerde alınan kararların bu oyundaki olaylar sırasında herhangi bir etkisi yoktur. Bu, oyunun yeni oyuncular için anlaşılabilir olmasını sağlamak için yapılmıştır. Ancak, keşif ve çeşitli kişilerle etkileşim sırasında orijinal üçlemenin oyunlarından bazı karakterlerine eski oyuncular için referanslar da bulunabilir.
Önceki oyunlardaki Paragon ve Renegade seçimlerinin ahlak sistemi değiştirildi. Bunun yerine konuşma tonu seçimleri kullanılıyor. Ton seçimleri artık önceki oyunlarda olduğu gibi oynanışı tam olarak etkilemiyor, bu nedenle Ryder oynanışı etkilemeden istediği sertlikte konuşma yapmakta özgürdür. Orijinal üçlemede olduğu gibi, uzayda gezinmek için bir Galaksi Haritası var ancak öncekilerden farklı. Harita dümende bulunur ve uzayın gerçek görünümünün üzerinde bir kaplamasını kullanır. Önceki oyunlarda olan Gezegenlerdeki değerli madenlerin taraması hala vardır. Bu kez kaynak taraması gezegen yüzeylerinde ND1 Nomad kullanılarak yapılıyor. Ana yıldız gemisi Tempest, uzayda gezerken Normandy SR-2'nin aksine yakıt ikmali gerektirmiyor.
Oyunda Witcher serisindekilere benzer yan görevler bulunmaktadır. Yapımcı Mike Gamble Andromeda'nın bir açık dünya oyunu olmadığını, daha ziyade keşif tabanlı bir oyun olduğunu vurgulamıştı. Her iki şekilde de çizgisel değildir. Ryder herhangi bir beceriyi öğrenebilir ve tek bir ilerleme ağacına kilitli değildir. Belirli bir oyunda, Ryder savaş, teknoloji ve biyotik yeteneklere sahip olabilirken, Önceki oyunların kahramanı olan Shepard en fazla iki yetenek kategorisiyle sınırlıydı. Bununla birlikte, Ryder'ın takım arkadaşları bu kadar esnekliğe sahip değildir ve daha çok tipik sınıfları takip ederler. Ryder'ın yetenekleri, durumun gerektirdiği şekilde düzenli olarak isteğe bağlı sıfırlanabilir.
Ryder, beceri puanlarını belirli şekillerde yatırarak profillerin kilidini açabilir. Örneğin, savaş ve biyotik güçlere odaklanan oyuncular Vanguard profilinin kilidini açabilir. Her profil, oyuncunun tarzına göre uyarlanmış bonuslarla birlikte geliyor. Profillerden altısı mevcut Mass Effect sınıflarına karşılık geliyor. Yedinci profil Kaşif olarak adlandırılır ve savaş, biyotik ve teknoloji güçlerine beceri puanları yatırarak elde edilir. Savaş önceki oyunlara göre daha hızlıdır. Güç tekerleği duraklatma ve nişan alma kaldırılmıştır. Oyun hala duraklatılabilir, ancak artık stratejilerin bir parçası değildir. Karakterler bir nesneye doğru gittiklerinde otomatik olarak siper alır ve aynı hızla terk ederler.
Oyun sırasında oyuncu tarafından iki tür canlılık kazanılır. İlk tür AVP simgesidir. Bu puanlar sadece oyunu oynayarak kazanılır. Görevleri tamamlamak, ekiple etkileşime geçmek, keşfetmek ve Ryder'ın yaptığı hemen hemen her şey potansiyel olarak puan kazandırabilir. Bu puanlar Nexus rütbesini artırır ve hala Cryo uykusunda olan keşif üyelerinden daha fazla kişiyi uyandırma imkanı sağlar. İkinci puan türü canlılık olarak bilinir ve doğrudan belirli gezegenlerde kazanılır, bu da o gezegende daha fazla etkinliğin kilidini açar. Mass Effect: Andromeda, Ryder'ın sefer boyunca zırh ve silahlar için planlar edinebileceği bir işçilik sistemi de sunar. Silahlara özel isimler verilebilir ve artık yakın dövüş silahları olarak bilinen yeni bir silah sınıfı için ayrılmış bir yuva da vardır. Oyun sırasında seçilebilir altı takım arkadaşı mevcuttur. Mass Effect Andromeda 60 saatin üzerinde bir oynanış sunmaktadır.