Microsoft, Windows Vista'dan bin pişman!

CHIP Online
22-05-2010, 12:30   |  #1  
CHIP Online avatarı
OP www.chip.com.tr
Teşekkür Sayısı: 26
36,771 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2004

Kısa süre öncesine kadar Windows Vista'yı her ortamda savunan Microsoft'tan şaşırtan itiraflar...

Okumak için: https://www.chip.com.tr/konu/micr ... n-pisman_20197.html

Resimlerle: Vista'yı kırdık: İşte 29 ilginç Vista duvar kağıdı

Bir üst düzey yöneticinin kolay kolay hatalarını kabul ettiğini görmüyoruz. Bu yüzden Microsoft'un CEO'su Steve Ballmer'ın açık yüreklilikle yaptığı itiraflar herkesi şaşırttı. Bu itirafların merkezinde ise, Microsoft'un başını çok fazla ağrıtan Windows Vista vardı.

Ballmer yaptığı bir konuşmada Vista'nın kendilerine çok zaman harcattığını ve sonucun tüm bu çabalara hiç değmediğini itiraf etti. Ballmer şunları söyledi:

"Bu işi çok zorladık ve bu süreç esnasında yenilik geliştirebileceğimiz binlerce iş saatini boşa harcamış olduk" diye konuşan Ballmer'ın bu sözleri muhtemelen pek çok Microsoft çalışanının hem fikir olacağı sözler.

Tüm konu: Microsoft, Windows Vista'dan bin pişman!

İzleyin: Kullanıcı denetimleri

Resimlerle: Vista'yı kırdık: İşte 29 ilginç Vista duvar kağıdı


Kaynak: www.chip.com.tr

Tartışıyoruz: Sizce Ballmer'ın itirafı geç kalmış bir itiraf mı?

Banned
22-05-2010, 12:58   |  #2  
Banlandı
Teşekkür Sayısı: 21
5,777 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2008

Kendi üreten olarak pişman ya biz para verip satınlanlar BİN pişman. Gelsinde satın aldığım ancak hiç kullanamadığım vistayı üreten microsof windows 7 yi neden korsan kullanıyorsun diye bana hesap sorsun.

noleafclover
22-05-2010, 13:34   |  #3  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 0
311 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Oca 2010

Bazen bu yazıları yazanların saflığına şaşırmamakta  gerçekten de zorlanıyorum.(Konudan bahsediyorum yorumlardan değil)

Ne demiş Balmer;
Vista için çok zaman harcadık ve değmedi!

Bunlar hep pazarlama stratejilerinin parçaları.
Milyar dolarlık şirketlerin patronları çıkıp ta öyle kafalarına göre konuş-a-mazlar.
Bütün bu açıklamalar işinde tam profesyonel toplum biçimlendiriciler (Başka nasıl  çevireceğimi bilemedim) tarafından oluşturulur ve zamanı geldiğinde servis edilir.
Bunlar insan ve toplum davranışlarını bilen ve bu konuya hakim olan herkesin kolaylıkla çözümleyebileceği tamamen suni açıklamalar.Ben size bir örnek vereyim;

Bir beyaz eşya mağazasında çalışıyorsunuz.Müşteri sizden bir tv aldı ve bunun akşama kadar teslim edilmesini istedi.Ama sizin çalıştığınız ve nakliyenizi yapan firma yüzünden tv ertesi gün teslim edildi ve müşteri geldi size bunun hesabını soruyor.Bu durumda satıcı genelde iki şey yapar:

1-Abi biz yolladık ama nakliye firması geç getirdi der.(Ki olay böyle olmuştur yani satıcı gerçeği söylüyordur.)
2-Haklısınız beyefendi bütün hata bizde ve bir daha olmaması için bütün önlemleri alacağız der.

Hangisini yapardınız bilmiyorum ama doğru olan ikincisidir.
Çünkü  1. seçenekteki gibi davranırsanız müşteri bilinç altında verdiğiniz hizmetin kalitesinin sizin hakim olamadığınız veya olmadığınız faktörlere bağlı olduğunu ve gelecekte sizinle çalışması durumunda aynı şeylerin olma olasılığının değişmeyeceğini algılar.

Oysa 2. ini seçereniz müşteri evet bunlar hata yaptı ama hata onlarınmış demek ki düzeltebilirler diye algılar.
(Basitçe anlattım aslında süreç biraz daha karmaşıktır)

Balmer'in uyguladığı stratejide bu bilindik müşteri yaklaşımıdır. Hata bizdeydi ve düzelttik!

Eğer gerçeği söyleseydi şöyle demesi gerekecekti;
(Tıpkı satıcının uygulayabileceği 1. davranış gibi ve gerçekte doğru olan ama söylenmemesi gereken)

Biz Vista ile çok iyi bir şetim sistemi yapmıştık ama donanımlar yetersizdi bu yüzden insanlar sevemedi.Pentium işlemcisi olan bir bilgisayar sahibi crysis oynayamadığı için Crysis kötü oyundur diyemedi ama donanımı yetmediği için Vista kötü diyebildi.Bizde düşündük adın çıkacağına canın çıksın lafının doğruluğuna inanıp 3-5 atraksiyon, 3-5 optimizsyon 3-5 te ıvır zıvır ekledik bir de Vista yerine adına seven dedik  milet te yedi...

Orada olan kişilerden biri "Yahu iyi diyorsunda bu iki sistemin neredeyse kodlarının tamamı aynı niye o zaman vakit kaybıydı diyorsun sen bizle kafa mı buluyorsun?" veya "Vista ile hemen hemen aynı kodları tekrar yüz dolar yüz dolar satmak nasıl bir duygu?  diye soramamış ya ben yanıyorum da ona yanıyorum.

Son Düzenleme: noleafclover ~ 22 Mayıs 2010 13:39
Fattur
22-05-2010, 20:40   |  #4  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 1
5,768 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: Tem 2008

noleafclover
Yeterince iyi açıklamış...

mcafee23 ayrılmıştır
23-05-2010, 04:10   |  #5  
Yıllanmış Üye
Teşekkür Sayısı: 7
3,717 mesaj
Kayıt Tarihi:Kayıt: May 2008

biz para verip aldık yok öyle destek çekmek kaçmak falan.