Ultima Online'dan günümüze değişen MMO oyunları ve bugün geldiğimiz nokta...
Okumak için: https://www.chip.com.tr/haber/mmo-larin-dunu-ve-bugunu_34793.html
Resimlerle: Efsane oyunlar
Rol yapma oyunu denildiği zaman aklınıza ne geliyor? İlk olarak bunu bir düşünmek lazım... Kimileri masa üstü oyunları düşünecektir sanıyorum, kimileri de bilgisayar üzerinde oynanan oyunları. Belki aklına küçük yaşta oynadığı evcilik oyunları gelenler de olacaktır ki temel olarak bu insan evrimindeki erken yaşta rol yapma oyunlarına atılan ilk adımdır bence. Kısacası herkesin aklına birbirinden farklı ve değişik fikir gelecektir. Bu durum aslında gayet normal zira yazı tabanlı oyunlarla bilgisayarın klavyesini kullanmak suretiyle oyun oynayan kuşaklar bambaşka bir dönemi yaşamışken, bu geçiş süreci her dönem ve yaş aralığı için farklı olmuştur. Peki, masaüstünden başlayan rol yapma tutkusu elektronik ortama geçtiğinden beri neler oldu? Neler değişti? Daha da önemlisi bu değişimler neden oldu?
İlk metin tabanlı oyunları bir kenara bırakacak ve daha çok 80'ler sonu ve 90'lara bakacak olursak karşımıza çok büyük bir yapım çıkıyor: Ultima Online. İlk başlarda sadece seri olarak ilerleyen bu efsane oyun, zaman içerisinde o kadar büyük bir oyuncu kitlesine ulaştı ki yapımcılar soluğu online, yani tüm bu oyuncuların tek bir çatı altında oynamalarına imkan tanıyacak bir yapı sunma yolunda kolları sıvadılar. Temelde bulunan mantık, hâlihazırda masaüstünde oynanan oyunlarda olduğu gibi, birden çok oyuncu ile maceralara atılabilmek ve eğlenceyi katlamaktı. Tabii ki işin rol yapma kısmında da hep hayalimizde canlandırdığımız savaşçı ya da büyücü karakteri piksellerden yaratılmış bir dünyada bulabilmek de bir diğer hedefti. Görsellik bir kez meydana geldikten sonraysa iş detaylara geçti. Normalde AD&D gibi FRP kural sistemlerinde bulunan envai çeşit kural bilgisi, başta Ultima Online (UO) olmak üzere birçok RPG oyununa çok daha basit bir ara yüzle ve her oyuncunun anlayabileceği şekilde yapıştırıldı. İşte bu nokta sanıyorum bir devrimdi zira artık yüzlerce sayfa kural kitabı okumak yerine, bize sunulmuş mekaniklerin bir parçası olmamız isteniyordu. Yani bizim için kitapları okuyup zaten en iyisinin "bu" olacağından emin olan insanların yarattığı dünyanın parçası olmamız yetiyordu...
- UO ile birçok oyuncu bambaşka bir deneyim yaşadı
- Günümüzde kullanılan arayüz
- MMO sektöründeki büyük gelişme
- Başlangıçtan günümüze gerçekten ne değişti?
Tüm Konu: MMO'ların dünü ve bugünü
Resimlerle: Efsane oyunlar
Kaynak: www.chip.com.tr