Nvidia, PhysX sistem yazılımını OpenCL platformuna port ederek ATI kartlara yolu açıyor.
Nvidia'nın bu kararının altında yatan sebep, bilgisayar ve Xbox 360/PS3 gibi oyun konsollarında fiziksel gerçekçiliği arttırarak oyun deneyimini daha zevkli bir hale getirten PhysX'in ATI tabanlı grafik kartlarında çalışmaması sebebiyle pek çok oyun geliştiricisinin bunu kullanmaması. Hal böyleyken de, API'sini daha yaygın bir hale getirmek isteyen Nvidia OpenCL'e port etme kararı verdi. Bu sayede CUDA da artık bir zorunluluk olmaktan çıkıp, ATI ekran kartı sahipleri de PhysX desteğinden faydalanabilecekler. ATI kart sahiplerinin alacakları verim ise donanımlarının GPU işlem kabiliyeti ile doğru orantılı olacak.
Yani özetle diyebiliriz ki Nvidia PhysX'in kendilerine has olmasının avantajı ile dezavantajını karşılaştırmış ve genel destek sağlamayı kendi açısından daha faydalı bulmuş. İyi de olmuş.
NOT:PCLABS'TAN ALINTIDIR !!!!!!
Nvidia sonunda doğru yolu buldu ati ekran kartlarının gerçek gücünü asıl şimdi görücez :) Ancak bu kararda nvidia kurnazlığı var her halükarda nvidia karlı cıkacaktır.