ODTÜ, başlattığı çalışmalarla Türkiye'nin oyun sektöründe pay sahibi olmasını amaçlıyor.
Okumak için: https://www.chip.com.tr/konu/ODTU ... olmayacak_7785.html
Üniversitede, bir yandan, bilgisayar oyun teknolojileri konusunda öğrenciler yetiştirilirken, bir yandan da lise öğrencileri yaz kampına alındı.
Üniversitenin bu yıl başlatmayı planladığı lisansüstü eğitim programlarıyla bu alandaki akademisyen açığı da giderilecek. ODTÜ Rektörü Prof. Dr. Ural Akbulut, sinema ve müzik sektörlerinden daha büyük bir iş hacmine ulaşan bilgisayar oyun sektörünün, sadece eğlence değil, eğitim ve tedavi gibi değişik amaçlar için de kullanıcılara hizmet ettiğini söylüyor.
Elektronik oyun sektörünün dünya genelinde "inanılmaz" rakamlara ulaştığını ifade eden Akbulut, oyun sektörünün analizlerinin yapıldığı çok sayıda rapor yayınlandığını dile getirerek, "Güncel bir çalışmada DFC Intelligence şirketi sektörün 2003 yılı toplamını 23,5 milyar dolar olarak değerlendirdi ve 2008 yılı kestirimini ise 40 milyar dolar olarak açıkladı" dedi.
ABD ve Japonya'nın ardından Güney Kore'nin de elektronik oyunlara yatırım yapmaya ve sektörü teşvik etmeye karar verdiğini anımsatan Akbulut, son dönemde 100 milyon doların üzerinde ciro yapan Güney Kore firmalarının başarı öykülerinin ve World of Warcraft'ın çevirim içi oyununun, dünyada 10 milyon oynayan müşterisi sayesinde yaklaşık 1,5 milyar dolar ciroya yaklaşmasının üzerinde dikkatle durulması gerektiğini söyledi.
Konunun ekonomik boyutunun ötesindeki etkilerine de değinen Akbulut, bilgisayar oyunları üzerine yapılan çalışmaların, bilgisayar oyunlarının özellikle çocukların kişisel gelişimleri, öğrenme durumları, eleştirel düşünmeleri, yaratıcılıkları, kavramsal öğrenmeleri gibi bir çok konuda olumlu etkiler oluşturduğunun belirlendiğini dile getirdi.
"Eğitim amaçlı kullanılan eğitsel oyunların okullarda kullanımının her geçen gün yaygınlaşması, bilgisayar oyunlarının çocukların gelişimlerine katkı sağladığının bir göstergesi" diyen Akbulut, okullardaki en büyük sorunlardan birisi olan öğrencilerin dikkat ve motivasyonlarının bir ders süresi boyunca en yüksek seviyede tutulmasının bilgisayar oyunlarının derslerde kullanılması ile aşılabileceğini söyledi.
Tüm konu: ODTÜ, oyun sektöründe izleyici olmayacak!
Kaynak: www.chip.com.tr
Tartışıyoruz: ODTÜ'nün oyun alanındaki çalışma ve fikirleri, Türkiye'nin sektörden pay alması için yeterli olur mu?